بررسی الگوی قابلیتهای بازار سازمانی مبتنی بر کارآفرینی سازمانی در شهرداریهای استان گلستان
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیسامره شجاعی 1 , فاطمه سادات حسینی 2 , پرویز سعیدی 3 , محمودرضا مستقیمی 4
1 - گروه مدیریت واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول،ایران
2 - دانشجوی دکتری کارآفرینی سازمانی،گروه مدیریت،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول،ایران
3 - دانشیارگروه مدیریت،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول،ایران
4 - استادیار گروه مدیریت،واحد علی آباد کتول،دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول،ایران
کلید واژه: کارآفرینی سازمانی, قابلیتهای بازار سازمانی, فروش, مشتری,
چکیده مقاله :
امروزه سازمانها در پی بهبود عملکرد خود راههای مختلفی را در پیش میگیرند و راهبردهای مختلفی را تدوین و اجرا مینمایند، که وابستگی آنها را به محیط پیرامونی و مشتریان سازمان افزایش می دهد. هدف از این تحقیق بررسی الگوی قابلیتهای بازار سازمانی میتنی بر کارآفرینی سازمانی است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و آمیخته بود و بر اساس معادلات ساختاری میتنی بر واریانس طراحی و اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق شهرداری های استان گلستان بوند که برای نمونه گیری از روش تصادفی استفاده شد. تعداد نمونه 113 نفر بود برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد. دادهها با نرم افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج و خروجیهای نرم افزار نشان دهنده تایید مدل هستند. به عبارت دیگر متغیرهای تحقیق شامل فروش، محصول و خدمات و مشتریان که با تکیه بر کارآفرینی سازمانی تعیین شده بودند، تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی سازمانی در شهرداریهای مورد مطالعه داشته است. انتظار میرود که نتایج این تحقیق بتواند راه را برای مدیران سازمانهایی که برای آینده بهتر می اندیشند، هموار نماید.
Organizations today are pursuing different approaches to improving their performance and developing and implementing different strategies that increase their dependence on the peripheral environment and customers of the organization. The purpose of this study is to examine the pattern of organizational market capability patterns on organizational entrepreneurship. This research was a mixed and applied research and was designed and executed on variance based on structural equations. The statistical population of this study was the municipalities of Golestan province that were selected by random sampling. The sample size was 113 persons. Standard questionnaires were used for data collection. Data were analyzed by PLS software. The software outputs and outputs indicate the model's approval. In other words, research variables including sales, product and services and customers that were determined based on organizational entrepreneurship had a positive and significant effect on organizational marketing in the municipalities studied. It is expected that the results of this study will pave the way for managers of organizations that think better for the future.
_||_