برنامه ریزی مدیریت استراتژی بازاریابی شرکت ستاره ایران (نمایندگی انحصاری خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران)
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیحسن مهرمنش 1 , اللهیار قاسمی 2
1 - استادیار گروه مدیریت صنعتی ، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ،ایران
2 - کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین المللی کیش
کلید واژه: بازاریابی, مدل SWOT, شرکت ستاره ایران,
چکیده مقاله :
بازاریابی یکی از موضوعات مهم جهت حفظ بقا و توسعه سازمان ها و موسسات می باشد و دستیابی به بازارهای هدف یکی از مهمترین دغدغه های مدیران است. هدف تحقیق حاضر، برنامه ریزی و تدوین استراتژی بازاریابی شرکت ستاره ایران؛ به عنوان نمایندگی خودرو سواری مرسدس بنز بوده ، تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی می باشد و جامعه آماری آن ، مدیران، معاونین و کارشناسان بخش فروش و بازاریابی شرکت ستاره ایران در تابستان سال 1395 به تعداد 55 نفر و تعداد نمونه ها 48 تن بر اساس فرمول کوکران با روش نمونه گیری طبقه بندی بوده است. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه، جمع آوری و از طریق نرم افزارSPSS مورد بررسی قرارگرفت. بررسی داده ها، نشان داد که گویه " تغییرات در ساختار شرکت ستاره برای رفع بوروکراسی اداری" در اولویت اول نقاط قوت، گویه " اختصاص بودجه سالیانه برای فعالیت های بازاریابی " در اولویت اول نقاط ضعف، قرار داشته است. همچنین گویه" روابط و تعاملات بین المللی معقول و مناسب با دیگر کشورها و کشور سازنده " در اولویت اول فرصت ها و گویه " تغییرات مداوم نرخ ارز و اثرات آن" در اولویت اول تهدیدات قرار دارد. بر اساس نتایج؛ استراتژی غالب بازاریابی شرکت ستاره ایران، استراتژی های تهاجمی تعیین گردید. در پایان با توجه به نتایج حاصله، استراتژی های چهارگانه تهاجمی، تدافعی، رقابتی(اقتضائی) و محافظه کارانه(انطباقی)، پیشنهاد گردید
Marketing is one of the important issue for surviving and developing organizations and identities and to achieve the target markets is one of the main concerns of executives.This research aims to plan and Develop marketing strategy of Setareh Iran company,as Mercedes-Benz Automotive representative.The population includes 55 of all Mangers and experts of Setareh Iran company of sales and marketing agencies in the summer of 2016 and research is done according to data from 48 of subjects based on Cochran formula by classified sampling method. The required information was collected by using the questionnaire in accordance with the research theoretical framework and was analyzed SPSS software.Data review showed that the item of " changes in the structures of Setareh Iran company to fix the administrative bureaucracy governing the company" has the greatest weight average in the first priority of the strength, the item of " The annual budget allocation for marketing activities" has the highest average weight,in the first priority of weaknesses. Also,the item of " the Reasonable and appropriate interactions and relations with other countries and the origin manufacturing country has the highest average weight in the first priority of opportunities ahead and finally, the item of "Continuous changes in exchange rates and their effects on the purchasing and risk appetite level" has the highest average weight in the first priority of threats,the dominant strategy of marketing in the company is to apply aggressive strategies.At the end,according to results, four strategies of offensive,defensive, competitive (contingency) and conservative (adaptation) is offered.
_||_