نقش تولیدات فرهنگی درعدم ارائه خشونت در بین نوجوانان به عنوان سرمایههای اجتماعی
محورهای موضوعی : پژوهش های اجتماعیزهره میرحسینی 1 , زهره دوگچی 2 , سمیه نصیری 3
1 - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی،zmirhosseini@yahoo.com
2 - دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، lidadoogchi@yahoo.com
3 - دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، salinasiri86@gmail.com
کلید واژه: نوجوانان, واژگان کلیدی: سرمایه&rlm, ی اجتماعی, سرمایه&rlm, ی فرهنگی, تولید فرهنگی, خشونت نمادین, مراکز بازپروری,
چکیده مقاله :
چکیده هدف این مقاله بررسی ابعاد سه گانه ی سرمایهی اجتماعی، خشونت نمادین و عرصه ی تولیدات فرهنگی در عدم ارائه خشونت در بین نوجوانان به عنوان سرمایههای اجتماعی، با توجه به نظریه ی بوردیو است. بنابراین مطالعه حاضر با بهره گیری از نظریه ی سرمایه ی اجتماعی بوردیو در پی آن است که بداند ارائهی محصولات و تولیدات فرهنگی و ایجاد سرمایه ی فرهنگی و فرهنگسازی در میان نوجوانان بزه کار به عنوان سرمایه های اجتماعی، به چه میزان منجر به عدم ارائهی خشونت در میان آنها می گردد و سعی بر آن است که به نهادینه کردن عادات درست فرهنگی نظیر مطالعه و تحصیل از طریق عرصه ی تولیدات فرهنگی و سرمایه های فرهنگی مد نظر بوردیو پرداخته و بتوان عادات سطح پایین قشر نابه هنجار اجتماع را(جوانان بزه کار) به سطحی مطلوب رساند و خشونت نمادین حاصل از بستر نامناسب فرهنگی و اجتماعی را که در آن رشد یافته اند، در آن ها تقلیل داد و به کمک تسلط از طریق کاربردهای رسمی زبان و آموزش اعمال شده ازطریق طبقه مسلط تر، بر روی این قشر سطح آن ها را در طبقه ی حاصل از ساختار اجتماعی شان بالا کشید و کنترلشان کرد.
The purpose of this paper is to examine the three dimensions of social capital, symbolic violence and the field of cultural production in the absence of violence among teenagers as social capital, according to Bourdieu's theory. Therefore, the present study is based on Bourdieu's social capital theory Who knows that the supply of cultural products and products and the creation of cultural capital and culture among the juvenile offenders as social capital, to the extent that they lead to a lack of violence among them and try It seeks to institutionalize the right cultural habits, such as studying and studying through the field of cultural products and cultural assets of Bourdieu's mindset, and can make the low-level habits of the non-normative community (delinquent youth) Desirable And reduced the symbolic violence resulting from the inappropriate cultural and social context in which they grew up, and by mastering it through the formal use of language and instruction through the dominant class, on this stratum They raised their level on the floor of their social structure and controlled them.
_||_