بررسی تاثیر بین تجربه مشتری و وفاداری نگرشی و رفتاری بر میزان سرمایه گذاری مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کار
1 - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
کلید واژه: تجربه مشتری, سرمایه گذاری مشتری, موسسه اعتباری کوثر اصفهان, وفاداری رفتاری, وفاداری نگرشی,
چکیده مقاله :
باتوجه به محیط های رقابتی بین بانک ها و موسسه های اعتباری مشتری مداری اهمیت شایانی پیدا نموده است و به عنوان یک عامل اصلی در موفقیت کسب و کارها است، داشتن مشتریان باتجربه و وفادار در این عرصه رقابتی می تواند باعث بقا و مزیت رقابتی در این صنعت باشد. هدف از انجام پژوهش بررسی تاثیر بین تجربه مشتری و وفاداری بر میزان سرمایه گذاری مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی– پیمایشی است که درصد توصیف و تبین تأثیر بین تجربه مشتری و وفاداری برمیزان سرمایه گذاری مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان است. جامعه آماری پژوهش مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان می باشد. روایی پرسشنامه ها توسط متخصصین و پایایی پرسشنامه ها به کمک ضریب آلفای کرونباخ 958/0 محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss 22 وSmart Pls 2.0 استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین تجربه مشتری، وفاداری و میزان سرمایه گذاری مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. تجربه مشتری بر وفاداری نگرشی مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان و تجربه مشتری بر وفاداری رفتاری، وفاداری نگرشی بر سرمایه گذاری مشتریان، وفاداری رفتاری بر سرمایه گذاری مشتریان، تجربه مشتری بر سرمایه گذاری مشتریان موسسه اعتباری کوثر اصفهان تاثیر معناداری دارد.