ایمن سازی رسانه های اجتماعی: تعامل با نامداران به مثابه راهبرد پیشگیری از کژرفتاری کاربران برخط
محورهای موضوعی : فصلنامه منابع انسانی تحول آفرینامیرحسین زراندوز 1 , زهرا علیپور درویشی 2 , زهره دهدشتی شاهرخ 3 , محمد حقیقی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ،ایران
3 - استاد گروه مدیریت بازرگانی ، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
4 - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران،ایران
کلید واژه: حکمرانی خوب, امنیت عمومی, ایمن سازی رسانه, نامداران, کژرفتاری کاربران برخط,
چکیده مقاله :
چکیده زمینه و هدف: در سالیان اخیر، رسانه های اجتماعی تغییرات عمیقی در رفتار کاربران ایجاد کرده اند. در کنار رفتارهای بنهجار در سطح این نوع رسانه ها، کژرفتاری هایی در حال وقوع است و مدیریت اینگونه رفتارها به چالشی تبدیل شده است. از این رو، هدف این پژوهش این است که نظام های حکمرانی چگونه می توانند از ظرفیت نامداران برای مدیریت این فضا استفاده کنند. روش بررسی: این پژوهش با رویکرد داده بنیاد انجام شد. مصاحبه نیمه ساختار یافته ای با ۱۳ نفر از صاحب نظران رسانه های اجتماعی تا اشباع نظری انجام گرفت. برای روایی و پایایی ابزار سنجش، از چارچوب ۵ عاملی ماکسول استفاده شد. یافته ها: فرآیند کدگذاری در 5 بخش و 8 مقوله اصلی انجام شد. مقوله پیش آیندها شامل عوامل جامعه شناختی و روان شناختی، پس آیندها شامل فردی، بین فردی و اجتماعی، زمینه ای شامل رسانه های اجتماعی، و شرایط شامل تعامل با نامداران، و اقتضائات شامل ملاحظات محیطی می باشد. نتیجه گیری: نتایج حاکی از این است که مهم ترین گزاره ها در کنترل کژرفتاری بوسیله نامداران عبارتند از تعامل آموزشی، افزایش آستانه تحمل، امنیت عمومی، سرمایه اجتماعی و انسجام ملی که لازم است به این موارد توجه شود.
Abstract Background and purpose: In recent years, social media have made profound changes in the behavior of users. Along with the normal behavior in this type of media, misbehavior is happening and the management of such behavior has become a challenge. Therefore, the aim of this research is how governance systems can use the capacity of the famous to manage this space. Research method: This research was conducted with the foundation data approach. A semi-structured interview was conducted with 13 social media experts until theoretical saturation. Maxwell's 5-factor framework was used for the validity and reliability of the measurement tool. Findings: The coding process was done in 5 sections and 8 main categories. The category of antecedents includes sociological and psychological factors, post-futures include individual, interpersonal and social factors, context includes social media, and conditions include interaction with people, and conditions include environmental considerations. Conclusion: The results indicate that the most important propositions in controlling misbehavior by namesakes are educational interaction, increasing the threshold of tolerance, public security, social capital, and national cohesion, which need to be paid attention to it.
_||_