بررسی نقش و کارکرد انواع رسانه های جمعی در احساس امنیت اجتماعی شهروندان شهر تهران
محورهای موضوعی : علوم اجتماعیمهرداد متانی 1 , نقی قلی زاده 2 , علی فلاح 3 , احتشام رشیدی 4
1 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، گروه مدیریت رسانه، قائم شهر، ایران
2 - دانشجوی دکتری مدیریت- مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر
3 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، گروه مدیریت ، نور ، ایران
4 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، گروه مدیریت رسانه،سمنان
کلید واژه: تلویزیون, اینترنت, شبکه های اجتماعی, امنیت اجتماعی, ماهواره,
چکیده مقاله :
هدف اساسی این پژوهش بررسی نقش انواع رسانه های جمعی در احساس امنیت اجتماعی شهروندان شهر تهران است .جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شهروندان 18 سال به بالای شهر تهران می باشد که با استفاده از جدول کرجسی ومورگان به تعداد 384 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ناحیه ای انتخاب شدند پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه است. به منظور روایی ابزار سنجش گویه های مناسبی برای هر یک از متغیرهای تحقیق از مبانی نظری تدوین گردید و پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ 84% به دست آمد.و برای آزمون فرضیهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چند گانه استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین میزان استفاده از تلویزیون و احساس امنیت اجتماعی همبستگی مثبت و معنیدار (p
The purpose of this research The Role of mass media in the sense of social security of citizens in Tehran . The study population consisted of all citizens over 18 years old in Tehran Which uses a Kerjeisi & Morgan sample size table, were 384 citizens were selected by random sampling Applied research method is used in this survey. A researcher-made questionnaire was user to collect the required data. . In order to validate the instrument, appropriate questions related to each variable were extracted from valid sources and finally approved by authorities. In order to calculate the reliability of the questionnaire, Cronbach’s alpha was calculated to be 84%.And to test the hypotheses, Pearson correlation coefficient and multiple linear regression was used, The results of the research showed that there was a positive and significant correlation between the use of television and social security feeling (p
_||_