Navigating Turn-Taking System in an Online Synchronous Course: The Case of Gender and Language Proficiency
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
عزیزه چالاک
1
(دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان، اصفهان، ایران)
مهراد کریمی
2
(دکترای آموزش زبان انگلیسی، گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان، اصفهان، ایران)
کلید واژه: gender differences, conversation analysis, Level of proficiency, Turn-Taking, Online Synchronous Classrooms,
چکیده مقاله :
English learners' turn-taking system has been impacted due to the sudden shift from traditional face-to-face classes to virtual learning during the COVID-19 pandemic. The purpose of the study was to obtain a closer understanding of how students and teachers constructed turns during their interactions. The data were collected from the audio transcripts of 55 students of two intermediate and two advanced EFL classrooms that were held on the Zoom platform. After collecting the data, they were transcribed through the modified version of Sacks, Schegloff, and Jefferson's Model and analyzed by the SPSS, through the Chi-Square tests. The results showed that the students were mostly addressed by their teachers. Moreover, the male students took more turns, and there was a meaningful difference in the turn-taking system of the intermediate and advanced EFL learners. Therefore, both gender and the level of proficiency influenced the patterns of turn-taking in online classrooms. The results might contribute to raising teacher awareness towards the preferred turn-taking patterns in a virtual synchronous classroom.
سیستم مهارت نوبت گیری زبان آموزان به دلیل تغییر ناگهانی کلاس های سنتی حضوری به یادگیری مجازی در طول همه گیری کوید 19 تحت تأثیر قرار گرفته است. هدف از این مطالعه به دست آوردن درک دقیق تر از مهارت نوبت گیری دانش آموزان و معلمان در طول تعاملاتشان بود. دادهها از رونوشتهای صوتی 55 دانشآموز دو کلاس درس زبان انگلیسی متوسط و دو کلاس پیشرفته که بر روی پلتفرم زوم برگزار شده بودند، جمعآوری شد. پس از جمعآوری دادهها، از طریق نسخه اصلاحشده ساکس، شگلوف و مدل جفرسون رونویسی و با استفاده از آزمونهای مجذور کای توسط نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که معلمان نقش بیشتری در نوبت دهی به دانش آموزان خود داشته اند. علاوه بر این، دانشآموزان پسر نوبت بیشتری میگرفتند و تفاوت معناداری در سیستم نوبتگیری زبانآموزان متوسط و پیشرفته زبان انگلیسی وجود داشت. بنابراین، هم جنسیت و هم سطح مهارت بر الگوهای نوبت دهی در کلاس های آنلاین تأثیر گذاشت. نتایج ممکن است به افزایش آگاهی معلمان نسبت به الگوهای ترجیحی نوبت گیری در یک کلاس درس همزمان مجازی کمک کند.