تحلیلی بر مولفه اخلاق مداری شخصیت برند در آموزش عالی
محورهای موضوعی : بازاریابیمریم رحمانی منش 1 , بدری شاه طالبی 2
1 - دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
کلید واژه: آموزش عالی, شخصیت برند, بازآفرین اخلاقی, فضیلت مداری,
چکیده مقاله :
هدف پژوهش حاضر تحلیل مولفه اخلاق مداری شخصیت برند در آموزش عالی به روش تحلیل مضمون است. مضامین شخصیت برند در فاز اول پژوهش(کیفی)با روش تحلیل مضمون در محیط پژوهش منابع اطلاعاتی در حوزه برند و شخصبت برند در پایگاه های اینترنتی معتبر به روش نمونه گیری هدفمند ملاک محور63عنوان مقاله و کتاب شناسایی گردید.در فاز دوم(کمی)جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی دانشگاه های جامع ازاد اسلامی ایران با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس تعداد 32دانشگاه انتخاب گردید.ابزار پژوهش،پرسشنامه123گویه ایی محقق ساخته تنظیم شد. جهت تحلیل استنباطی داده های پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تاییدی استفده که بر این اساس مضمون سازمان دهنده اخلاق مدار شامل دو مضمون پایه ارزش قائل بودن برای فضیلت و باز آفرین اخلاقی است.نتایج تحلیل عاملی جهت اعتبار یابی مدل، مضمون ارزش قائل بودن برای فضیلت با بار عاملی90/0نشان از اثربالا تبیین کنندگی است و نیز همه ی مضامین با بار عاملی بالا مورد تایید قرار گرفتند که نشان از اعتبار بالای مدل بود.همچنین مقادیر ضریب آلفای کرنباخ 82/0در سنجش پایایی که نشان دهنده همبستگی درونی بالا در معرف های مضامین است.نتایج می تواند به عنوان الگویی مناسب از شخصیت برند با ویژگی اخلاق مداری برای ایجاد مزیت استراتژیک و تاکتیک راهبردی در موفقیت معطوف به آینده آموزش عالی مورد استفاده قرار گیرد زیرا دانشگاه دارای شخصیت برند اخلاق مدار، تأثیر چشمگیری بر نتایج دانشگاه دارد وباعث افزایش بهره وری و بهبود ارتباطات می گرددو نیز درجه خطرپذیری کاهش می یابدچون با وجود اخلاق در سازمان آموزشی جریان اطلاعات به راحتی تسهیل میگردد
The aim of this study is to analyze the ethical component of brand personality in higher education by means of thematic analysis.The themes of brand personality in the first phase(qualitative)were identified by the method of content analysis in the research environment of information sources in the field of brand and brand personality in reputable internet databases by the method of targeted sampling of the angel-oriented63titles of articles and books. In the second phase(Quantitative)the statistical community consisting of faculty members of the Islamic Azad University of Iran was selected by the non-random sampling method available to32universities.The research tool,the questionnaire of123dialects of the researcher was developed.To inferential analysis of the questionnaire data,the method of factor analysis confirmation is used,according to which the content of the organizer of the ethics of the circuit includes two basic themes of value for Virtue and moral reconstruction.The results of the factor analysis for the validation of the model,the value of virtue with a factor load of90/0is a sign of the high explanatory effect,and all subjects with a high factor load were approved,which was a sign of the high validity of the model.Also,the values of the Cornbrash’salpha coefficient are82/0in the base measurement,which indicates high internal correlation in the subject reagents.Results canbe used as an appropriate model of brand personality with orbital ethics to create strategic tactics in the success of the future of higher education because the University with orbital ethics brand personality has a significant impact on university outcomes and increases productivity
_||_