Can be the repetition of the different views, rhetorical,meaning, syntactic and stylistic a expression of personal style of Hossein Monzavi .
Subject Areas :
Keywords:
Abstract :
The answer is that according to a surveyof Monzavi sonnets by the writer,it is safe to say that the use of different types of repetition is the most original feature of Hossein Monzavi poetry and one of the reasons of his distinguish and this feature causes to isolate and personalize from other contemporaries. However, if we consider personal style for Monzavi without any doubt, the first feature of his personal style must be the repetition of the word abundant at different levels (voice, syllable, word, sentence, phrase) can be seen in the poem of Hussein Monzavi. he has used Whether for the meaning development or good impact or creating music and rhymes. Duplicate creates a wave of excitement in his readers and he wants to repeat the words, happiness on heart to be concur .Because of the important , and high frequency of using repetition in Monzavi poems. In this article we present a detailed statistics and examples of its kind to address this category to include repeat the word, sentence, hemistich, verse, pairs of rotating, rows of the word, a sentence, and frequency of syllable and letter (phonemics or song the letters) is the addition of the views expressed Brmnzr novel, semantics, syntax of Sheraton is also referred to it. Finally, the main goal of the writer is revealing the poor extent to the worth and value and beauty and the view of aesthetic of this theme is in Monzavi poetry .
منابع و مآخذ
1 ـ حافظ، شمس الدین محمد. دیوان غزلیات. به تصحیح قزوینی ـ غنی. تهران: انتشارات اساطیر، 1367.
2 ـ خسروی، حسین، «سبک شعر رودکی»، مجلة زبان و ادبیات فارسی واحد فسا، شمارة1، ص 67 ـ 95. بهار 1389.
3 ـ رجایی، محمدخلیل. معالم البلاغه. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز، چاپ سوم، 1359.
4 ـ روحانی، مسعود، «بررسیکارکردهای تکرار در شعر معاصر»، مجلة بوستان ادب، شمارة 2، ص 145 ـ 168، 1390.
5 ـ رودکی، جعفربن محمد. دیوان شعر رودکی. به تصحیح جعفر شعار. تهران: انتشارات قطره، چاپ سوم، 1382.
6 ـ شریفی، فیض. شعر حسین منزوی از آغاز تا به امروز. تهران: انتشارات نگاه، 1391.
7 ـ شفیعیکدکنی، محمدرضا. موسیقی شعر. تهران: انتشارات آگاه، چاپ ششم، 1379.
8 ـ رازی، شمس قیس. المعجم فی معاییر اشعار العجم. به تصحیح قزوینی، مدرس رضوی. تهران: زوار، چاپ سوم، 1360.
9 ـ شمیسا، سیروس. کلیات سبکشناسی. تهران: انتشارات فردوس، چاپ چهاردهم، 1381.
10 ـ ـــــ ، ــــــــ . معانی. تهران: انتشارات میترا، 1381.
11 ـ ــــــ ، ـــــــ . نگاهی تازه به بدیع. تهران: انتشارات فردوس، چاپ چهاردهم، 1381.
12 ـ عمرانپور، محمدرضا، «جنبههای زیباشناختی هماهنگی در شعر معاصر»، نشریه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنرکرمان، شمارة 25، ص 159 – 187، 1388.
13 ـ علی مقدم، مهیار. نظریههای نقد ادبی معاصر. تهران: انتشارات سروش، 1377.
14 ـ علیپور، مصطفی. ساختار زبان شعر امروز. تهران: انتشارات فردوس، 1378.
15 ـ قویمی، مهوش. زیباشناسی پارههای گوناگون. تهران: انتشارات هرمس، 1383.
16 ـ کزازی، میرجلاالدین. بدیع، زیباشناسی سخن پارسی. تهران: انتشارات مرکز، چاپ هفتم، 1389.
17 ـ محبی، مهدی. بدیع نو. تهران: انتشارات سخن، 1380.
18 ـ متحدین، ژاله، تکرار، ارزش صوتی و بلاغی آن، مجلة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی مشهد، شماره 3، ص 483 ـ 530، 1354.
19 ـ محمدبن عمر رادویانی. ترجمان البلاغه. به تصحیح و اهتمام احمد آتش. تهران: انتشارات اساطیر، چاپ دوم، 1362.
20 ـ محمدی، محمدحسین، «پژوهش در سبک شخصی سعدی»، مجله بهار ادب، شمارة3، ص 323 ـ 336، 1394.
21 ـ میرزا آقا سردار، نجفقلی. (بی نا). دره نجفی. به کوشش حسین آهی. کتابفروشی فروغی. چاپ یکم.
22 ـ نیکوبخت، ناصر؛ بیرانوندی، محمد، «معناشناسی و هویت ساختار در شعر نیما یوشیج»، فصلنامه پژوهشهای ادبی، شماره 5، ص 483 ـ 530، 1383.
23 ـ وحیدیان کامیار، تقی. بدیع از دیدگاه زیباشناسی. تهران: سمت. 1383.
24 ـ وطواط، رشیدالدین. حدائق السحر فی دقائق الشعر. تصحیح عباس اقبال آشتیانی. تهران: کتابخانه سنایی و مطهری، 1362.
25 ـ همایی، جلالالدین. فنون بلاغت و صناعات ادبی. تهران: انتشارات هما، چاپ هشتم، 1371.
_||_