.
Subject Areas : Urban Sociological Studiesسیروس احمدی 1 , آرمان حیدری 2 , محبوبه زارعی 3
1 - دانشیار علوم اجتماعی دانشگاه یاسوج
2 - استادیار علوم اجتماعی دانشگاه یاسوج
3 - کارشناس ارشد علوم اجتماعی دانشگاه یاسوج
Keywords:
Abstract :
.
- آماده، حمید؛ محمود، جعفرپور. (1388). بررسی موانع و راهکارهای توسعه بانکداری الکترونیکی در بانکهای خصوصی کشور، پژوهشنامهی مدیریت اجرایی، شمارهی 36، صص 39-13.
- ابریشم چی، احمد؛ تجریشی، مسعود؛ ملکی نسب، احمد. (1386). ارزیابی صرفهجویی در مصرف آب خانگی، فصلنامهی آب و فاضلاب، دورهی 18، شمارهی 2، صص11-2.
- احمدی، سیروس؛ مختاری، مریم؛ رضایی، پریسا. (1394). بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر صرفهجویی آب در بین دانشجویان دانشگاه یاسوج، فصلنامهی راهبرد اجتماعی فرهنگی، شمارهی 15، صص109-91.
- احمدی، سیروس؛ حیدری، علی؛ میرفردی، اصغر؛ مردانی، زهرا. (1392). تحلیل جامعهشناختی نگرش به دوچرخه و میزان استفاده از آن در سفرهای کوتاه درون شهری، مجلهی جامعهشناسی کاربردی، شمارهی 49، صص 136-123.
- ایرانزاده، سلیمان؛ عماری، حسین؛ میرویسی، مجید. (1388). عوامل تأثیرگذار بر تعهد مشتری در بانکداری الکترونیک: امتحان مدل بانکداری الکترونیک کاسیم در بانکهای تجارت کلانشهر مشهد، فصلنامهی مدیریت، شمارهی 16، صص 116-105.
- بخشعلی، فهیمه؛ حسینی فرد، مجتبی؛ رحمتی، محمدحسین. (1389). بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش و استفاده از بانکداری الکترونیکی (مطالعهی موردی: شعب بانک ملی شهرستان اراک)، مدیریت فرهنگ سازمانی، شمارهی 22، صص 168-147.
- توربان، افریم. (1386). فنّاوری اطلاعات در مدیریت، دگرگونی سازمانها در اقتصاد دیجیتالی، ترجمهی حمید رضا ریاحی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
- توانیر. (1391). آمار تفصیلی صنعت برق ایران، ویژهی مدیریت راهبردی، تهران: وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی توانیر.
- حقیقی، مهدی؛ مظلومی، نادر؛ اخوی راد، ایما. (1391). تأثیر اعتماد آنلاین بر استفاده بیمهگذاران از خدمات الکترونیکی شرکتهای بیمه، پژوهشنامهی بیمه، (4)27، صص 50-20.
- شریفی درآباد، مهدی. (1386). بررسی وضعیت مصرف بنزین در ایران، بررسیهای اقتصاد انرژی، شمارهی 10، صص42-24.
- شکرریز، محمدرضا. (1392). شهروند الکترونیکی، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
- صفاری نیا، مجید؛ شریف، نسیم. (1392). ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی اعتماد اجتماعی، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، شمارهی 11، صص 57-47
- فتحی، کوروش؛ ذهبیون، شهلا. (1388). شهروند الکترونیک. مدارس کارآمد، شمارهی 9، صص 31-24.
- فیضی، کامران؛ مقدسی، علیرضا. (1384). دولت الکترونیک: بازآفرینی دولت در عصر اطلاعات، تهران: انتشارات ترمه.
- فیلی، حمیدرضا؛ بایرامپور، محمد. (1390). تشکیل ماتریس SWOT جهت شفافسازی جایگاه شهروند الکترونیک در ایران، همایش ملی شهرالکترونیک، دانشگاه آزاداسلامی.
- محسنی، منوچهر. (1386). جامعهشناسی جامعهی اطلاعاتی، تهران: نشر دیدار.
- ناصری، مرتضی. (1392). شهروند الکترونیکی، تهران: انتشارات ناقوس.
- نوری، قاضی؛ الهی، سپهر؛ علیپور، شعبان؛ ارجستان، احمد. (1388). بررسی اعتماد در پذیرش خدمات الکترونیکی دفاتر پلیس +10، مجلهی مدیریت فردا، شمارهی 22، صص 44-33.
- Al-Adawi, Z. (2012). Citizen’s trust in E-government: A conceptual model. New Marketing Research Journal, Special Issue: 99-116.
- ATMIA. (2010).The many socio—economic benefits of ATMs. Available at: https://www.atmia.com/files/Position%20Papers/White_Paper_on_the_Socio-Economic_ Benefits_of_ATMs_-_Updated_September_2010.pdf.
- Belanger, F., Carte, l. (2008). Trust and risk in E-government adoption. Journal of Strategic Information Systems.15:165-176.
- Brehm, J. and Rahn, W. (1997). Individual-level evidence for the causes and consequences of social capital. American Journal of Political Science, 41: 999-1023.
- Butler, J. K., Cantrell, R. S. (1984). A behavioral decision theory approach to modeling dyadic trust in superiors and subordinates. Psychological Reports, 55: 19–28.
- Coleman, J.S. (1990). Foundations of social theory, Harvard University Press.
- Cook, K.S. (2001). Trust in society. New York: Russell Sage Foundation.
- Colquitt, J.A., Scott, B.A., Lepine, J.A. (2007). Trust, Trustworthiness, and trust propensity: A meta-analytic test of their unique relationships with risk taking and job performance. Journal of Applied Psychology, 92(4): 909-927.
- Dawes, S., Gregg, V., Agouris, P. (2004) Digital government research: Investigations at the crossroads of social and information science. Social Science Computer Review, 22(1): 5-10.
- Fukuyama, F. (1995). Trust: The social virtues and the creation of prosperity. New York: The Free Press.
- Fountain, J. (2007). Challenges to organizational change: Multi-level Integrated Information Structures (MIIS). In: Lazer, D., Mayer-Schoenberger, V. (eds.): Governance and Information Technology: From Electronic Government to Information Government. MIT Press. Cambridge, MA.
- Geffen, D. (2000). E-commerce: The role of familiarity and trust. The International Journal of Management Science, 28: 725-737.
- Guerrini, A.W. (2008).E-government and online government – citizen interaction. Available at: http://www.uoc.edu/in3/dt/eng/waksberg.pdf
- Hardin, R. (2001). Conceptions and explanations of trust, In K.S. Cooke9Series Ed. & Vol. Ed.), Trust in society: Vol.2. The Russell Sage Foundation Series on Trust (1st ed., pp 3-39). New York: Russell Sage Foundation.
- Harris, L. C., Goode, M. H. (2010). Online services capes, Trust and purchase intentions. Journal of Services Marketing, 24(3): 230-243.
- Hearn, F. (1997). Moral order and social disorder: The American search for civil society. New York: Aldine de Gruyter.
- Hsu, A. (2016). 2016 environmental performance index. New Haven, CT: Yale University.
- Kee, H. W., Knox, R. E. (1970). Conceptual and methodological considerations in the study of trust and suspicion. Journal of Conflict Resolution, 14: 357–366.
- Lane, R.E. (1959). Political life: Why people get involved in politics. Glencoe: The Free Press.
- Lewis, J. D., Weigert, A. (1985). Trust as a social reality. Social Forces, 63: 967–985.
- Luhmann, N. (1979). Trust and power. London: Pitman.
- Majid, Y. (2006). Cyber crime and society. London, Sage Publication.
- McKnight, D. H., Cummings, L. L., Chervany, N. L. (1998). Initial trust formation in new organizational relationships. Academy of Management Review, 23: 473–490
- Miller, G. (2001). Why is trust necessary in organizations? The moral hazard of profit maximization. In: K.S. Cook, Trust in Society: Vol. 2. The Russell Sage Foundation Series on Trust (pp: 307-331). New York: Russell Sage Foundation.
- Misztal, B. (1996). Trust in modern societies. Cambridge: Polity
- Sathye, M. (1999). Adoption of internet banking by Australian consumers: An empirical investigation. International Journal of Bank Marketing, 17(7): 324-334
- Papadomichelaki, E., Gregoris, M. (2011). E-Government quality: A multiple-item Scale for assessing E-government service quality.Government Information Quality, 29: 98-109.
- Putnam, R. (2001). Bowling alone: The collapse and revival of American community. New York: Simon and Schuster.
- Rotter, J. B. (1980). Interpersonal trust, trustworthiness, and gullibility. American Psychologist, 35: 1–7.
- Suh, B., Han, I. (2002). Effect of trust on customer acceptance of internet banking. Electronic Commerce Research and Application, 1: 247-236.
- Tan, F., Sutherland, P. (2004). Online consumer trust: A multi-dimensional model. Journal of Electronic Commerce in Organizations, 2(3): 40-58.
- Teo, S. H., Liue, J. (2005). Consumer trust in E-Commerce in the United States, Singapore and China. The International Journal of Management Science, 35: 22-38.
- The World Bank. (2013). Automated teller machines per 100000 adults. Available at: http://data.worldbank.org/indicator/FB.ATM.TOTL.P5
- United Nations. (2013). World statistics. Series V, No.37.
- United Nations. (2014).World e-government ranking. Available at: http://unpan3.un. org/egovkb/Portals/egovkb/Documents/un/2014-Survey/Chapter1.pdf
- Webb, W. M., Worchel, P. (1986). Trust and distrust. In S. Worchel & W. G. Austin (Eds.), Psychology of intergroup relations (pp. 213–228). Chicago: Nelson-Hall.
- Welch, M.R., Rivera, R.E.N., Conway, B.P., Yonkoski, J., Lupton, P.M., Giancola.R. (2005). Determinants and consequences of social trust. Sociological Inquiry, 75(4): 453-473.
- Wilkinson, R. G., Kawachi, I., Kennedy, B. P.(1998).Mortality, the social environment, crime and violence. Sociology of Health & Illness 20(5): 578-597.
- World Bank. (2016). Urban population. Available at: http://data.Worldbank.org/indicator/ SP.URB.TOTL.IN.ZS.