Providing a professional sports development model through digital mediaIdentifying factors affecting the development of professional sports with an emphasis on digital media
Subject Areas : Sport Sciences Quarterly
seyed afshin mousavi
1
,
Mehdi Kohandel
2
*
,
سید نعمت خلیفه
3
,
حسین عبدالملکی
4
,
حمید قاسمی
5
1 - Ph.D. student in Sports Management Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran
2 - Associate professor in department of spot management .karaj branch.islamic Azad university. Karaj .Iran
3 - استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
4 - عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
5 - Prof. Department of Sports Management Payame Noor University, Tehran, Iran
Keywords: sports development, sports industry, digital media, foundation data theory, professional sports,
Abstract :
The present era has been called the "age of communication", meaning that in this era, due to the use of mass communication tools, whose scope, influence and effects are very large, mass communication has taken a new form and has overshadowed the developments of human society. The media, as part of the modern structure of society and one of the comprehensive and widespread devices available to the public, play a sensitive and important role in various political, cultural, social and economic fields in all countries. Undoubtedly, the media are one of the prominent phenomena of the contemporary world and can have a significant impact on the culture of sports through communication channels such as cyberspace, radio and television through organized advertising in establishing beneficial communication between sports and the media. The aim of this study was to identify the factors affecting the development of professional sports with an emphasis on digital media. The research method was based on the Glazer approach. The statistical population of this study consisted of media experts, sports experts and university professors in the field of sports management with research work in the field of media and sports. The sampling method was purposive and snowball. Interviews continued until theoretical saturation, and a total of 22 interviews were conducted. The data collection tool was a semi-structured interview. To examine the validity and reliability of the results, the strategies of credibility, transferability, confirmability, process audit study, and intra-subject agreement of two coders were used. Three stages, namely open, axial, and selective coding, were used to analyze the data. The results indicate that the factors affecting the development of professional sports in digital media include 26 primary concepts and 8 main categories, including: information, monitoring, culture, personalization, interaction with audiences, promotion of sports as a business, institutionalization of the sports industry, and increasing attention span. It is suggested that digital monitoring systems be created to monitor and evaluate the performance of athletes and teams. These systems can include video analysis software and biometric data that help coaches and sports managers monitor the performance and health of athletes
منابع اسماعیل پور باریکی، اسماعیل، وحید شجاعی، محمد حامی. "عوامل موثر بر توسعه ورزش تربیتی ایران با رویکرد آینده پژوهی". رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 9، 35 (1400): 192-179.
آقابابایی، ناصر، و مصطفی افشاری. "آینده پژوهی در اقتصاد ورزشی ایران (مطالعه موردی: رویدادهای ورزشی)". نشریه مدیریت ورزشی، 14، 2 (1401): 116-99.
پورزرنگار، جلیل، حسین رجبی نوش آبادی و ابراهیم علیدوست قهفرخی. "مدل رسانههای اجتماعی در توسعه ورزش همگانی". مدیریت و توسعه ورزش، پذیرفته شده انتشار آنلاین 3 مهر 1401.
راسخ، نازنین، سید احمد سجادی، سید محمد حسین رضوی و مرتضی دوستی. "تحلیل ساختار ورزش تربیتی ایران". پژوهش در ورزش تربیتی، 14 (1397): 44-17.
رضایی، پرستو، محمد پورکیانی، سید صلاح الدین نقشبندی و محسن باقریان فرخ آبادی. "آیندهپژوهی توسعه ورزش حرفهای زنان ایران بر پایه سناریونویسی". پژوهش¬های معاصر در مدیریت ورزشی، پذیرفته شده انتشار آنلاین 1400.
رغبتی، علی، فریده هادوی، نجف آقایی، و علیرضا الهی. "راهبردها و پیامدهای توسعه ورزش حرفه ای ایران". مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 18، 44 (1398): 25-1.
طیبی، محسن، مجید کرامتی مقدم، و میرحسن سید عامری. "شناسایی عوامل انگیزاننده رسانههای نوین در ترغیب جوانان و نوجوانان به ورزش". مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، 10، 2 (1401): 16-1.
علی آبادی، سعید.. نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش قهرمانی و ارائه الگو. رساله تربیت بدنی و علوم وزشی، مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی1395.
غفوری، فرزاد، حسین رحمان سرشت، هاشم کوزه چیان، و محمد احسانی. "نقش و جایگاه تقاضای اجتماعی در جهت گیری راهبردهای ورزشی"، نشریه حرکت، 25 (1383): 19-5.
فرهنگی، علی اکبر، و عطااله ابطحی. "آینده مدیریت رسانه و مدیریت رسانه های آینده". آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت). 24، 99 (1392): 107-83.
قاسمی، حمید. 1401. بازاریابی دیجیتال و مدیریت رسانههای ورزشی. چاپ اول؛ تهران: اندیشه آرا.
قاسمی، حمید، سید امیراحمد مظفری، علی محمد امیرتاش. "توسعه ورزش از طریق تلویزیون". پژوهش در علوم ورزشی، 5، 17 (1386): 148-131.
محمدی، مهدی، عباس خدایاری، و حسین عبدالملکی. "آینده پژوهی ورزش پلیس در افق 1420 با رویکرد تحلیل ساختاری". فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 38 (1401): 171-145.
مشتاقی، مهتاب.، حمید قاسمی، و نازنین راسخ. "طراحی الگوی نقش رسانههای جمعی در توسعه ورزش همگانی کشور و راهبردهای آن". مطالعات مدیریت ورزشی، 13، 66 (1400): 392-363.
هاشمیان، سید احد.، حمید قاسمی، و مصعومه حسینی. "چارچوب مفهومی بکارگیری قدرت رسانه برای توسعه ورزش". مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، پذیرفته شده انتشار آنلاین، 1402.
Burkholder, G. J., Cox, K. A., Crawford, L. M. , & Hitchcock, J. H. (Eds.). Research design and methods: An applied guide for the scholar-practitioner. Sage Publications.(2019).
Cardoso, G. The media in the network society: Browsing, news, filters and citizenship. Lulu. com. 2006
Dijk, J. V. 2006. The Network Society (2nd Edition). USA: Sage Publications.
Farhangi, Ali Akbar, and Ataleh Abtahi. "Future of Media Management and Future Media Management." Future Studies in Management (Management Research). 24, 99 (2013): 107-83. [In Persian]
Fernández-Torres, M. J. , Álvarez-Nobell, A. , & Vadillo-Bengoa, N. “Post-truth, gender issues and sports entertainment: the setting in Ibero-America’s main digital media for the Super Bowl halftime show 2020”. Communication & Society, 35,1 (2022): 177-195.
Gantz, W., & Lewis, N. “Sports on traditional and newer digital media: Is there really a fight for fans?.” Television & New Media, 15, 8 (2014): 760-768.
Garza Segovia, M., & Kennett, C. “Digitalization and Sports Sponsorship Strategy: A Review and Research Agenda”. Annals of Applied Sport Science, 1, 3(2021): 1-12.
Howard-Payne, L. “Glaser or Strauss? Considerations for selecting a grounded theory study”. South African Journal of Psychology, 46, 1(2016): 50-62.
Ibrahim, M. S., Hassan, M. S., Bakar, M. S. A., Yusuf, S., Rahman, N. A. A., & Ramli, N. S. 2018. Instrument development to measure the quality of non-profit organisation (NPO) website. In AIP Conference Proceedings. AIP Publishing.
Mutter, F., & Pawlowski, T. “Role models in sports–Can success in professional sports increase the demand for amateur sport participation?.” Sport management review, 17, 3 (2014), 324-336.
Norman, D. 2013 The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books. Rasakh, Nazanin, Seyed Ahmad Sajjadi, Seyed Mohammad Hossein Rezavi, and Morteza Dousti. "Analysis of the Structure of Sports Education in Iran." Research in Sports Education, 14 (2018): 44-17.
Rezaei, Parasto, Mohammad Porkiani, Seyed Salahaddin Naghshbandi, and Mohsen Bagherian Farrokh-Abadi. "Futurology of the Development of Professional Women's Sports in Iran Based on Scenario Writing." Contemporary Research in Sports Management, Accepted Online Publication, 2021.
Sotiriadou, P., Shilbury, D., & Quick, S. 2008. “The attraction, retention/transition and nurturing processes of sport development: Some Australian evidence”. Journal of Sport Management, 22, 5 (2008): 247–272.
Stoldt, G. C., Dittmore, S. W., Ross, M., & Branvold, S. E. 2020. Sport public relations. Human Kinetics Publishers. Thompson, A. J., Martin, A. J., Gee, S., & Eagleman, A. N. “Examining the Development of a Social Media Strategy for a National Sport Organisation A Case Study of Tennis New Zealand”. Journal of Applied Sport Management, 6, 2 (2014), 1-13.
Zheng, J., & Mason, D. S. “New Media, Digitalization, and the Evolution of the Professional Sport Industry”. Frontiers in Sports and Active Living, 221. 4 (2022): 1-13.
Zheng, J., & Mason, D. S. “New Media, Digitalization, and the Evolution of the Professional Sport Industry”. Frontiers in Sports and Active Living, 221, 4 (2022): 1-13.