Subject Areas : Strategic Management Researches
Bahram Asadzadeh Moghddm 1 , Niloufar ImanKhan 2 * , Majid Fattahi 3 , Majid Fani 4
1 - PhD. Candidate, Department of Management, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
2 - Assistant Professor,Department of Management, Islamic Azad University, Firoozkooh Branch,
3 - Assistant Prof., Department of Management, Sari Branch, Islamic Azad University, Sari, Iran
4 - Assistant Prof., Department of Business Management, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
Keywords:
Abstract :
- احمدی، حسین؛ اسفندآبادی، علي شمس (1399). الگوی مناسب دیپلماسي تجاری ج. ا. ایران با توجه به جنگ اقتصادی (تحریم اقتصادی) سیاست های كلي اقتصاد مقاومتي و تجارب كشورهای منتخب، فصلنامه اقتصاد دفاع، 5(7): 132-105.
- اخلاصي، امیر؛ شفیعی، رضا؛ انصاری، فهیمه (1395). ارائه مدل بومی برندسازی برای خرده فروشی های اينترنتی با استفاده از روش کیفی تئوری داده بنیاد، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 6(2): 187-167.
- اخلاقی، احمد؛ عسگری، احمد؛ نعامی، عبدالله؛ روستا، علی رضا (1401). ارائه مدل انتخاب و توسعه برند با تأکید بر نقش استراتژی ها، مطالعات رفتار مصرف کننده، 9(1): 91-75.
- اکبری، محسن؛ فرخنده، مهسا؛ ایاغ، زهرا (1398). بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر عملکرد مالی با تعدیل کنندگی کیفیت افشای اطلاعات: شرکت¬های پذیرفته¬شده در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت دارایی و تأمین مالی، 7(1): 44-29.
- اكبریه، حمید؛ وظیفه دوست، حسین؛ صالح اردستاني، عباس (1398). آیندهپژوهی دیپلماسي تجاری در تجارت بین الملل، فصلنامه مدیریت کسب و کار، 31: 80-102.
- التجائی، ابراهیم؛ پورباقر، زهرا (1393). بررسی جهت گیری سیاست های بازرگانی خارجی ایران. فصلنامه سیاست¬های مالی و اقتصادی، 2 (7): 109- 134.
- ایران اکونومیست، (1400)، کد خبر: ۳۶۲۷۹۳.
- ایرنا، (1400)، کد خبر: 8408396.
- بازرگان، عباس (1387). مقدمهاي بر روشهاي تحقيق كيفي و آميخته: رويكردهاي متداول در علوم رفتاري. تهران: انتشارات ديدار.
- پورعلی، منیره؛ رجائی، یدالله؛ دالمن پور، محمد (1400). اثرات متغیرهای کلان اقتصادی و نهادی بر رشد اقتصادی کشورهای منتخب در حال توسعه، فصلنامه اقتصاد کاربردی، 10(32): 79- 96.
- پویا، علی رضا (1393). تأثیر تکنولوژی تولید بر قابلیت های رقابتی تولید و بهبود عملکرد تجاری، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 2(4): 54-34.
- توسلی، میترا؛ آزاد، ناصر (1400). تأثیر بازاریابی بین المللی بر بهبود عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده (مطالعه موردی: شرکتهای صادرکننده قطعات خودرو). فصلنامه مدیریت کسب وکار، 13(49): 127- 146.
- جمالیه بسطامی، بختاش؛ حمیدی زاده، محمدرضا (1395). طراحی و آزمون مدل انتخاب مؤلفه های بخش بندی بازار بین المللی؛ مطالعۀ موردی بازار بین المللی بنزین، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3): 19- 36.
- جوانی، وجیهه (1396). الگوی پارادایمی برندسازی در صنعت ورزش. مدیریت ورزشی، 9(1): 189-175.
- چوبندیان، رضوان؛ خانلری، امیر؛ یزدانی، حمیدرضا؛ عابدی، احسان (1400). ارائه چارچوبی برای توسعه استراتژیک فرایند برندسازی بر اساس الگوی سیپ با استفاده از رویکرد فراترکیب، مدیریت بازرگانی، 13(2): 336-306.
- حقیقی نسب، منیژه؛ کامیابی، راضیه (1399). ارزیابی جایگاه برند محصولات آرایشی از دیدگاه مصرفکنندگان با استفاده از تکنیک نقشه ادراکی، تحقیقات بازاریابی نوین، 10(4): 172-151.
- حقیقی کفاش، مهدی؛ حمیدی بیناباج، مزگان؛ کریمی علویجه، محمدرضا؛ خلیل نژاد، شهرام (1399). برندسازی استراتژیک، مطالعات مدیریت راهبردی، 11(43): 43-21.
- حمیدی زاده، محمدرضا؛ ساکی پور، آذین؛ جلالی، سید مهدی (1399). عوامل پی بین بازآفرینی علامت تجاری در سطح شرکت بر اساس الگوی معادلات ساختاری. مدیریت کسبوکارهای بین لمللی، 3(3): 40-23.
- خاکی، غلامرضا (1391). روش تحقیق در مدیریت. تهران: انتشارات رهنما.
- خدامی پور، احمد؛ بزرایی، یونس (1392). بررسی رابطه رقابت بازار محصول با ساختار هیئتمدیره و کیفیت افشا. دانش حسابداری، 4 (14): 51- 66.
- روستا، علی رضا؛ بهرامی، الهه (1399). تأثیر ارزش ویژه برند و نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات بر ایجاد مزیت رقابتی) مطالعه موردی: هتل¬های 5 ستاره کیش)، فصلنامه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی، 11(54): 119-134.
- زارعی، قاسم؛ حق وردی زاده، ابوالفضل (1401). ارائه مدل برندسازی محصولات صنعتی ایران در بازارهای بین المللی با رویکرد تئوری داده بنیاد، مدیریت کسب وکارهای بین المللی، 5(4): 226-199.
- زارعی، عظیم؛ سیاه سرانی کجوری، محمدعلی (1402). طراحی و تبیین مدل سیستمی دیپلماسی تجاری در راستای صادرات پایدار شرکت های دانشبنیان، مدیریت کسب¬وکارهای بین¬المللی، 6(1): 63-41.
- ساعی، منصور (1389). مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس.
- سلیمان خان، آرامه؛ پورزمانی، زهرا (1396). مقایسه تأثیر ریسک رقابت در بازار محصول بر سطح انباشت وجه نقد در شرکت های دارای محدودیت تأمین مالی و بدون محدودیت تأمین مالی بر اساس شاخص KZ، دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 6(22): 62-53.
- شاهرودی، کامبیز؛ شعاع کاظمی، فاطمه (1400). بررسی استراتژیهای توسعه برند در بازارهای بینالمللی، پنجمین کنفرانس بینالمللی مطالعات جهانی در علوم انسانی، مدیریت و کارآفرینی، تهران.
- غیاث آبادی فراهانی، مریم؛ غفاری آشتیانی، پیمان (1397). اســتراتژی بازاریابــی صــادرات ســازگار بــا محیطزیست بــا نقــش میانجــی مزیت های رقابتی پورتر، بررسی های بازرگانی، 16(88-89): 53- 62.
-کرکه¬آبادی، مهدی؛ صدیقی مالوانی، عبدالله (1401). بررسی اثر مدیریت استراتژیک برندینگ بین المللی بر عملکرد و توسعه صادرات، اولین کنگره و نمایشگاه بین¬المللی صنعت و بازارسازهای نوین.
- گزارش تحلیلی بازار، کد خبر: ۲۲۲٬۰۲۲
- محسن، افشین؛ جمشیدی، داریوش؛ روستا، علی¬رضا (1400). تبیین نقش ارزش ویژه برند در افزایش سهم بازار، مبتنی بر رفتار اطلاع یابی و نیازهای اطلاعاتی (مورد مطالعه: مراکز تجاری کیش)، تعامل انسان و اطلاعات، 8(3): 56-41.
- مروی سماورچی، علی؛ بختیاری، صادق؛ دائی کریم زاده (1401). اولویت های دیپلماسی اقتصادی ایران ارائه مدل کمی از ابزارها و متغیرهای تأثیرگذار بر حکمرانی اقتصادی بین المللی. فصلنامه راهبرد اقتصادی، 11(2): 145- 152.
¬ ملک حسینی، سید حسن (1400). راهکارها و الزامات گسترش تجارت با کشورهای همسایه با تمرکز بر شرایط تحریم. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، دیماه 1400، کدشناسایی: 11111001028.
- ملکیان، نازنین؛ صیاد علیجانی، معصومه (1396). نقش مطبوعات اقتصادی در توسعه صادرات غیرنفتی، فصلنامه علمی رسانه، 28(2)، 24-5.
- نورانی آزاد، سمانه؛ خداداد کاشی، فرهاد؛ راسخ جهرمی، عرفانه (1399). سنجش تأثیر شدت یادگیری و صرفه مقیاس بر هزینه بخش سلامت کشورهای جهان، اقتصاد و توسعه منطقه ای، 27(20): 27-1.
- Aaker, D. A. (2013). Strategic Market Management. 10th Edition. John Wiley & Sons, Inc.
Akgün, A.E., Keskin, H, Ayar, H. (2014). Standardization and Adaptation of International Marketing Mix Activities: A Case Study, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 150, 609-618.
-Allman, H. F., Hewett, K., & Kaur, M. (2019). Understanding cultural differences in consumers’reactions to foreign-market brand extensions: The role of thinking styles. Journal of International Marketing. 21-1(2)27.
- Anholt, S. (2013). Beyond the nation brand: the role of image and identity in international relations. The Journal of Public Diplomacy, 2(1).
- Anzera, G., Gianturco, G. & Massa, A. (2019). Security branding and digital narrations.Security issues representation on Twitter. International Review of Sociology, 29(1), 80-101.
- Armstrong, J. S. & Overton, T. S. (2004). Estimating nonresponse bias in mail surveys. Journal of Marketing Research, 14(3), 396-402.
- Asçioglu, A., Holowczak, R., Louton, D., & Saraoglu, H. (2017). The evolution of market share among the U.S. options market platforms, The Quarterly Review of Economics and Finance, 64 (2),214-196.
- Balducci, B., & Marinova, D. (2018). Unstructured data in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 46(4), 557–590.
- Burgelman, R. A., Floyd, S. W., Laamanen, T., Mantere, S., Vaara, E., & Whittington, R(2018)
- Strategy processes and practices: Dialogues and intersections. Strategic Management Journal, 39(3),
531-558
- Construction Companies, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 119, 503-509.
- Carpenter, M. A. (2002). The implications of strategy and social context for the relationship between top management team heterogeneity and firm performance. Strategic Management Journal,284-275,(3)23.
- Castro, R & Sáiz, P. (2020). Cross-cultural factors in international branding. Business History, 62(1),
1–25.
- Chabowski, B. R., Samiee, S., & Hult, G. T. M. (2013). A bibliometric analysis of the global branding literature and a research agenda. Journal of International Business Studies,44 (6), 622-634.
- Chernev, A. (2020). Strategic brand management (3rd Edition).USA: Cerebellum Press.
- Christodoulides, G., Cadogan, J. W., & Veloutsou, C. (2015). Consumer-based brand equity measurement: Lessons learned from an international study. International Marketing Review, 32(3/4),
307-328.
- Crick, J. M., & Crick, D. (2021). The dark-side of coopetition: Influences on the paradoxical forces of cooperativeness and competitiveness across product-market strategies. Journal of Business Research, 122
, 226-240.
-¬ Drummond, G., Ensor, J. & Ashford, R. (2010).Strategic marketing Planing and Control. Third Edition, Burlington (USA), Routledge.
- Durand, R., Grant, R. M., & Madsen, T. L. (2017). The expanding domain of strategic management research and the quest for integration. Strategic Management Journal,16-4,(1)38.
- Erdoğmuş, İ. E., Bodur, M., & Yilmaz, C.. (2021).. International strategies of emerging market firms: Standardization in brand management revisited. European Journal of Marketing.
- Ethiraj, S. K., Gambardella, A., & Helfat, C. E. (2017). Reviews of strategic management research. Strategic Management Journal.,3,(1)38.
-¬ Fischer, M. & Himme, A. (2017). The financial brand value chain: how brand investments contribute to the financial health of firms. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 137-153.
- Fitzová, H & Žídek, L. (2015).. Impact of Trade on Economic Growth in the Czech and Slovak Republics, Economics and Sociology.
- Gao, H., Tate, M., Zhang, H., Chen, S., & Liang, B. (2018). Social media ties strategy in international branding: An application of resource-based theory. Journal of International Marketing,26(3), 45-69.
- Guitart, I.A., Gonzalez, J. & Stremersch, S. (2018). Advertising non-premium products as if they were premium: the impact of advertising up on advertising elasticity and brand equity. International Journal of Research in Marketing, 35(3), 471-489.
-Gyampah, K.A., Acquaah,M. (2008), Manufacturing strategy, competitive strategy and firm performance: An empirical study in a developing economy environment, International Journal of Production Economics
111, 575–592.
- Hao, A.W., Paul, J., Trott, S., Guo, C. & Wu, H.-H. (2021). Two decades of research on nation branding: a review and future research agenda. International Marketing Review, 38(1), 46-69.
- Himme, A. & Fischer, M. (2014). Drivers of the cost of capital: the joint role of non-financial metrics. International Journal of Research in Marketing, 31(2), 224-238.
- Hogstrom, C., Gustafsson, A., & Tronvoll, B. (2015). Strategic brand management: Archetypes for managing brands through paradoxes. Journal of Business Research,(2)68,391-404.
- Kaleka, A. & Morgan, N. A. (2017). How marketing capabilities and current performance drive strategic intentions in international markets. Industrial Marketing Management, 78, 108-121.
- Kapferer, J.-N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and strategic thinking: nKogan page publishers.
- Kazemian, S., Rahman, R. A., Sanusi, Z. M., & Adewale, A. A. (2020). Role of market orientation in sustainable performance: The case of a leading microfinance provider. Humanomics,32(3), 352-375.
- Keller. L. K.. (2018). Strategic brand management building measuring and managing brand equity.
- Keller, K. L., & Brexendorf, T. O. (2019). Strategic brand management process Handbuch Markenführung (pp. 155-175): Springer.
- Keller, K. L., & Swaminathan, V. (2019). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Global Ed (5th Edition). Essex, UK: Prentice Hall.
- Kim, S., Hyunjung, H., & King, B. (2015). Muslim travelers in Asia: The destinationpreferences and brand perceptions of Malaysian tourists. Journal of Vacation Marketing,21(1), 3–21.
- Kostecki, M. and Naray, O. (2007). Commercial diplomacy and international business’, Clingendael Discussion Papers in Diplomacy, Clingendael Institute, The Hague, Netherlands.
- Kuo, Y. F., Wu, C. M., & Deng, W. J. (2009). The relationships among service quality, perceived value, customer satisfaction, and post-purchase intention in mobile value-added services. Computers in Human Behavior, 25(4), 887-896.
- Lee, W. J., O’Cass, A., & Sok, P. (2017). Unpacking brand management superiority: Examining the interplay of brand management capability, brand orientation and formalisation. European Journal of Marketing, 51(1), 177–199.
-Madden, T. J., Fehle, F. & Fournier, S. (2006). Brands matter: an empirical demonstration of the creation of shareholder value through branding. Journal of the Academy of Marketing Science, 34(2),
224-235
- Martin, S. L., Javalgi, R. R. G., & Ciravegna, L. (2018). Service advantage built on service capabilities: An empirical inquiry of international new ventures. Journal of Business Research, 88, 371–381.
- Moorman, C., & Day, G. S. (2016). Organizing for marketing excellence. Journal of Marketing, 80(6),
6–35.
- Morgan, N. A. (2012). Marketing and business performance. Journal of the Academy of Marketing Science, 40(1), 102–119.
- Morgan, N. A., Slotegraaf, R. J., & Vorhies, D. W. (2009). Linking marketing capabilities with profit growth. International Journal of Research in Marketing, 26(4), 284–293.
- Naslund, D., & Norrman, A. (2019). A performance measurement system for change initiatives: An action research study from design to evaluation. Business Process Management Journal,25(7), 1647-1672.
- Nguyen, H.T., Zhang, Y. & Calantone, R.J. (2018). Brand portfolio coherence: scale development and empirical demonstration. International Journal of Research in Marketing, 35(1), 60-80.
- Nyu, V., Nilssen, F, Kandemir, D. (2022). Small exporting firms’ choice of exchange mode in international marketing channels for perishable products: A contingency approach, International Business Review, 31(1), 609-618.
- Oliveira, J. S. & Cadogan, J. W. (2018)..A multilevel perspective to the study of export venture performance, International Marketing Review, 35(1), 186-199.
- Ozcan, P. (2018). Growing with the market: How changing conditions during market growth affect formation and evolution of interfirm ties. Strategic Management Journal, 39(2), 295–328.
- Potgieter, A. & Doubell, M. (2018). Authentic personal branding is not your social media page. Journal of Contemporary Management, 9(4), 1-13.
- Powell, T. C., Lovallo, D., & Fox, C. R. (2011). Behavioral strategy. Strategic Management Journal,32(13)1386-1369.
- Pyper, K., Doherty, A.M., Gounaris, S., & Wilson, A. (2019). Investigating international strategic brand management and export performance outcomes in the B2B context. International Marketing Review,
37(1), 98–129.
- Ruchika, A. & Prasad, A. (2019). Untapped relationship between employer branding, anticipatory psychological contact and intent to join. Journal of Global Business Review, 20(1), 194-213.
- Saavedra, C. A. (2016). Industrial Market Segmentation. Management for Professionals. First edition, Springer International Publishing Switzerland.
- Santos-Vijande, M. L., Del Río-Lanza, A. B., Su´arez-´Alvarez, L., & Díaz-Martín, A. M. (2013).The brand management system and service firm competitiveness. Journal of Business Research., 66(2),
148–157.
- Salvato, C., & Vassolo, R. (2018). The sources of dynamism in dynamic capabilities. Strategic Management Journal,6(39), 1728-1752.
- Sevin, E. and Dinnie, K. (2015). Digital channels and technologies for commercial diplomacy: conceptualisation and future research propositions’, International Journal of Diplomacy and Economy,
2(4), 266–277.
- Shocker, A. D., Srivastava, R. K., & Ruekert, R. W. (1994). Challenges and opportunities facing brand management: An introduction to the special issue. Journal of Marketing Research, 31(2), 149–158.
- Steenkamp, J. B. E. (2020). Global brand building and management in the digital age. Journal of International Marketing,28(1), 13-27.
- Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Technique (2nd Edition), Sage, Newbury Park, London.
-Vorhies, D. W., Orr, L. M., & Bush, V. D. (2011). Improving customer-focused marketing capabilities and firm financial performance via marketing exploration and exploitation. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(5), 736-756.
-Wichmann, J.R.K., Uppal, A, Sharma, A, Dekimpe, G.D. (2021). A global perspective on the marketing mix across time and space, International Journal of Research in Marketing, 39 (2),502-521.
- Wong, H.Y. & Merrilees, B. (2008). Multiple roles for branding in international marketing. International Marketing Review. 24(4), 384-408.
- White, L., Noble, B. (2013). Strategic Environmental Assessment for Sustainability: A Review of a Decade of Academic research. Environmental Impact Assessment Review. journal homepage: www. elsevier.com/ locate/eiar.
- Whitelock, J., & Fastoso, F. (2007). Understanding international branding: defining the domain an reviewing the literature. International Marketing Review.
- Zou, S., & Cavusgil, S. T. (2002). The GMS: A broad conceptualization of global marketing strategy and it effect on firm performance. Journal of Marketing, 66(4), 40–56.