Explaining a Model Based on Providing a Model of Indicators of Competencies and Skills of Media Managers
Subject Areas : Strategic Management Researchesmaryam vasheghani farahani 1 , aliakbar farhangi 2 , mohammadreza rasouli 3
1 - PhD Student in Media Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Professor, Department of Management and Economy, Islamic Azad University, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
3 - Associate Professor, Department of Media Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Keywords: Template, Competency Index, Media Managers, Competencies and Skills of Media Managers,
Abstract :
Media is one of the powerful tools of development and media management achieves how to achieve this goal. In this research, the model of competency indicators and skills of media managers has been studied. This research is applied and is mixed in terms of research method. In the qualitative part, the data approach of the foundation has been used. And in a small part of statistics Descriptive and inferential statistics have been used. The statistical population of this research was in the qualitative part of managers and experts in the field of media who were selected by snowball and purposeful method. The interview with the participants continued until the theoretical saturation reached and this important point was obtained in interview 12. Qualitative data analysis of the research consists of three stages of coding (open, axial and selective) using the powerful software MAXQDA2018. Cochran's formula was estimated at 298 people. Structural equation modeling using PLS3 software has been used to analyze the data in a quantitative part. The research results have shown that the capabilities of media managers include four categories of capabilities: macro level, micro level, organizational level and individual level
ایران نژاد پاریزی مهدی، ساسان گهر پرویز(1393). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل، انتشارات موسسه عالی آموزش بانکداری ایران، چاپ دوازدهم.
جان پرسکات توماس(1393).راهنمای مدیریت رسانه برای کشورهای در حال گذار، مترجمان، میناوند محمد قلی، مقصودی مسعود، انتشارات دانشگاه صدا و سیما.
پاشنک، نسترن، طبیبی، سیدجمال الدین و فرهنگی، علیاکبر (1397 ). تعیین شاخص های سواد تبلیغاتی مدیران رسانه های دیداری ایران. پژوهش های ارتباطی، 25(93) ،105 -128 .
علوی وفا (1389).چالش ها و موضوعات راهبردی رسانه ملی در افق 1404،پژوهش های ارتباطی، 24(89) ، 64 -31
خواجه ئیان، داتیس و جانه، سارا (1390 ). ارائه الگوی مدیریتی مطلوب در رسانه برای دستیابی به اهداف سال همت و کار مضاعف با تلفیق اثربخشی الگوهای مدیریت سازمانی. پژوهش های ارتباطی، (66)18، 103 -73
خواجه ئیان، داتیس، فرهنگی، علیاکبر، هادوینیا و هادوینیا، عباس (1387). طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فنّاوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی. پژوهش های ارتباطی،(60)16 .36 -11
خوانچه سپهر، شیرزاد، ناصری،عرفان و معروفی، فخرالدین (1390 .(مدیریت رسانه در
عصر جهانی شدن (مقایسه تطبیقی نظامهای مدیریت رسانه).
علیعسگری، عبدالعلی و مکبری، سید امیرحسین (1390). مدیریت استراتژیک رسانه و ارائه مدل مفهومی جدید (ملاحظاتی بر کاربست مدل های مرسوم در سازمانهای رسانه ای).پژوهش های ارتباطی،،(65)18 ، 71 -41
علی عسگری، عبدالعلی و زارعی، آسیه (1389 ). انتخاب روش شناسی در مدیریت سازمان های رسانه ای. پژوهش های ارتباطی, 17(63 ،69 -90 .
عماد، سید عیسی و عباس زاده، محمد (1394).مطالعه رابطه بین مهارتهای ارتباطی با استرس شغلی خبرنگاران شاغل در باشگاه خبرنگاران شهر تهران. پژوهش های ارتباطی, (84) 22 .115 -97
صلواتیان، سیاوش و روشندل اربطانی، طاهر (1390 ) مدیریت رسانه ای بحران؛ رویکردی پیشگیرانه . پژوهش های ارتباطی، 18(66)، 176 -149
ضیائی، محمد صادق، روشندل اربطانی، طاهر، خجسته، حسن و مستقیمی، حسین (1390). الگوی مدیریت منظوم های رسانه ها بر اساس کارکردهای آرمانی آنها در تراز جامعه دانایی، پژوهش های ارتباطی، (65)18 .91-73
دیانی میکائیل، افکانه و محمد، مسعودی سارا(1397). طراحی مدل مفهومی مدیریت منابع انسانی ویژه ستاره های تلویزیونی، فصلنامه پژوهش های ارتباطی،25(1) .174 -153 .
محمد زاده، اعظم(1395). مدیریت فناوری اطلاعات،انتشارات ادیبان روز.
هومن، حیدر علی(1388 ). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت چاپ اول، ص 235.
کلانتری، خلیل(1388). کتابهای پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی، انتشارات فرهنگ سبز
Carolina Nicolas Alarcóna, Angélica Urrutia Sepúlvedab, Leslier Valenzuela Fernándezc(2018). Systematic mapping on social media and its relation to businessCarolina, European Research on Management and Business Economics 24 (2018) 104–113
Choi, T.-M., Guo, S & Luo, S (2020). When blockchain meets social-media: Will the result benefit social media analytics for supply chain operations management?,Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 135,101860
Bozkurt.I & Chaurasia.,B(2020). Attitudes of Neurosurgeons Toward Social Media A Multi-Institutional Study, World Neurosurgery Available online 21 December 2020
In Press, Corrected ProofWhat are Corrected Proof articles?
Dorothy E. Leidnera, Ester Gonzalezc, Hope Kocha(2018).An affordance perspective of enterprise social media and organizational socialization"Journal of Strategic Information Systems
Do, J., Song, Y.(2014) Secure media data management protocol for data confidentiality, Secure media data management protocol for data confidentiality Fraccastoro
S., Gabrielsson.M & Chetty.S (2021). Social Media Firm Specific Advantages as Enablers of Network Embeddedness of International Entrepreneurial Ventures, Journal of World Business3 December 2020
Huang, S., Potter, A & Eyers, D (2020). Social media in operations and supply chain management: State-of-the-Art and research directions, International Journal of Production Research58(6), pp. 1893-1925
Kane, G.C(2015). Enterprise social media: current capabilities and future possibilities. MIS Quart. Executive 14 (1), 1–16
Kappelman, L., Johnson, V., Maurer, C., McLean, E., Torres, R., David, A & Nguyen, Q(2018). The 2017 SIM IT issues and trends study. MIS Quart. Executive 17 (1), 53–88
Kreiner, K & Neubauer, G (2012). Social media for crisis management: Problems and challenges from an it-perspective, IDIMT 2012 - ICT Support for Complex Systems, 20th Interdisciplinary Information Management Talks38, 25-32
Jiayin Qi, Emmanuel Monod, Binxing Fang, Shichang Deng(2018). Theories of Social Media: Philosophical Foundations, Engineering 4 (2018) 94–102
María-del-Carmen Alarcón-del-Amo, Alex Rialp-Criado, Josep Rialp-Criado(2017).
Examining the impact of managerial involvement with social media on exporting firm
performance, International Business Review
Chen,C(2011). Training mode of media management talents - A comparative study between mainland China and Taiwan, Lecture Notes in Electrical Engineering112 LNEE, pp. 449-458
Kavota, J.K., Kamdjoug, J.R.K & Wamba, S.F (2020). Social media and disaster management: Case of the north and south Kivu regions in the Democratic Republic of the Congo, International Journal of Information Management 52,102068
Lepkowska-White, E., Parsons, A & Berg, W (2019). Social media marketing management: an application to small restaurants in the US, International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, 13(3), 321-345
Lee, H(2020). Voters’ involvement, attitude, and confidence in the era of new media, Palgrave Communications6(1),1
Maxwell, S.P & Carboni, J.L (2016). Social Media Management: Exploring Facebook Engagement among High-Asset Foundations, Nonprofit Management and Leadership27(2), pp. 251-260
Munnukka, J & Järvi, P(2014). Perceived risks and risk management of social media in an organizational context, Electronic Markets,Volume 24, Issue 3, 1 September 2014, 219-229
Madsen, , Slåtten (2015). Social media and management fashions, Cogent Business and Management2(1),1122256
Pavithra S. K & Deepak V (2021). The effect of social media on employees’ job performance with reference to information technology (IT) sector in Bangalore, Materials Today: ProceedingsAvailable online 9 January 2021
_||_