.
Subject Areas : شاهنامهHassan Ali Bakhtiari Nasrabadi 1 , Hossein Doolatdost 2 , محمدحسین حیدری 3 , محسن محمدی فشارکی 4
1 - استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان
2 - دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه اصفهان (نویسنده مسئول)
3 - دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان
4 - دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه اصفهان
Keywords:
Abstract :
.
1. قرآن کریم.
2. ابنمنظور، محمد بن مکرم (1997)، لسان العرب، بیروت: دار صادر.
3. اخوان، پیمان و جعفری، مصطفی (1385)، «نظریهپردازی و آزمایش نظریهها در حوزۀ مدیریت دانش»، فصلنامه مدیریت فردا، شمارۀ 15، 22ـ۲۸.
4. بارانی، محمد و گلافشانی، رشید (1391)، «مثنوی، دریای فضایل تربیتی و تعلیمی»، پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، شمارۀ ۱۳، 63ـ۸۶.
5. پایمرد، منصور (1389)، «با مدعی بگویید»، مجموعه مقالات حافظشناسی، شیراز: نوید.
6. پرنیان، موسی و حسینی، سید آرمان (1391)، «سفارشهای اقتصادی سعدی در بوستان و گلستان»، پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، سال چهارم، شمارۀ 16، 159ـ۱۸۸.
7. جعفری، حمید (1391)، «بررسی مفاهیم در دیوان صائب تبریزی»، فصلنامۀ تخصصی علوم ادبی، 38ـ73.
8. دیاریبیدگلی، محمدتقی و جمعی از نویسندگان (1381)، آموزههایی از متون قرآن و حدیث، چ۱، قم: دفتر نشر معارف.
9. راغب اصفهانی، حسین بن محمد (1386)، مفردات الفاظ قرآن و اخلاق، ترجمۀ مصطفی رحیمینیا، چ۱، تهران: انتشارات سبحانی.
10. رضاییزاده، مرتضی (1396)، «بررسی صفات پسندیدۀ اخلاقی در دفتر اول، دوم و سوم مثنوی مولانا»، مجموعه مقالات سومین همایش متنپژوهی ادبی، تهران، 1ـ۱۵.
11. سعدی، شیخ مصلحالدین (1384)، بوستان، تصحیح غلامحسین یوسفی، چ۸، تهران: نشر خورازمی.
12. سیف، علیاکبر (1396)، سنجش فرایند و فراوردههای یادگیری، تهران: انتشارات دوران.
13. شولتز، دوان (1388)، روانشناسی کمال، ترجمۀ گیتی خوشدل، تهران: پیکان.
14. طوسی، جواجه نصیرالدین (1387)، اخلاق ناصری، تصحیح مجتبی مینوی و علیرضا حیدری، چ۱، تهران: نشر خوارزمی.
15. عطار نیشابوری، فریدالدین (1374)، تذکرةالاولیا، تصحیح استعلامی، چ۱، تهران: نشر زوار.
16. فرانکل، ویکتور (1388)، فریاد ناشنیده برای معنی، رواندرمانی و انسانگرایی، ترجمۀ مصطفی تبریزی و علی علوینیا، چ۳، تهران: فراروان.
17. ــــــ (1390)، انسان در جستجوی معنای غایی، ترجمۀ احمد صبوری و عباس شمیم. تهران: آشیان.
18. فراهیدی، خلیل بن احمد (1425)، کتاب العین، ابراهیم السامرایی، تهران: اسوه.
19. فوشهکور، شارل هندی (1377)، اخلاقیات و مفاهیم اخلاقی در ادبیات فارسی از سدۀ سوم تا سدۀ هفتم هجری، ترجمۀ محمدعلی امیری معزی، تهران: نشر دانشگاهی.
20. قشیری، ابوالقاسم (1387)، رسالۀ قشیریه، ترجمۀ ابوعلی عثمانی، چ۱، تهران: نشر زوار.
21. کاشانی، عزالدین محمد بن علی (1389)، مصباح الهدایة و مفتاح الکفایه، مقدمه، تصحیح و توضیحات عفت کرباسی و محمدرضا بزرگ خانقی، چ۴، تهران: انتشارات زوار.
22. گذشتی، محمدعلی و کاکاوند، فاطمه (1393)، «آموزههای تعلیمی مثنوی معنوی مولوی در حوزۀ آسیبهای اجتماعی»، پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، شمارۀ 21، 81ـ۱۰۸.
23. مجتبوی، سید جلالالدین (1376)، علم اخلاق اسلامی، ترجمۀ جامع السعادات نراقی، چ۱، تهران: نشر حکمت.
24. منصوریان، یزدان (1386)، «گرانددتئوری چیست و چه کاربردی دارد؟»، ویژهبرنامۀ همایش علم و ادب و جامعۀ اطلاعاتی، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
25. موسیآبادی، رضا و فخراسلام، بتول (1395)، «سفارشهای اخلاقی در کلیات سعدی با رویکرد به قرآن و نهجالبلاغه»، فصلنامه مطالعات قرآنی، شمارۀ 26، 97ـ۱۱۳.
26. موسوی، مهین (1392)، نوعپرستی و صلحطلبی از دیدگاه عطار نیشابوری، پایاننامۀ کارشناسی ارشد (به راهنمایی عبدالرضا مظاهری)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
27. مولوی، جلالالدین (1394)، مثنوی معنوی، تصحیح محمد استعلامی، چ۱۰، تهران: سخن.
28. ملکیان، مصطفی (1379)، تاریخ فلسفۀ غرب، تهران: انتشارات حوزه و دانشگاه.
29. معین، محمد (1380)، فرهنگ فارسی یک جلدی، تهران. سرایش.
30. نراقی، ملااحمد (1378)، معراج السعادة، تصحیح موسوی کلانتری، چ۱، تهران: انتشارات پیام آزادی.
31. نوروزپور، لیلا (1392)، «حرص و طمع در مثنوی مولوی و مقایسۀ آن با چهار اثر در حوزۀ ادبیات تعلیمی»، فصلنامه سبکشناسی نظم و نثر فارسی، شمارۀ 19، 431ـ۴۴۴.
32. Glaser, B. and Stravss, A. (1967), The Diccovery of the Grounded Theory Strategies for Qvalitative Research, New York: Aldine.
33. Neuman, Lawrence (1977), Social Resevch Methods: Qvalitave and Quantitative Approachesd, 3d, Boston: Aliyn and Bacon.
_||_