The relationship between the efficiency of in-service training courses and its role in the increase of effectiveness of the clerks Islamic Azad universities lorestan branch
Subject Areas :
Marzieh Astaraki
1
*
1 -
Received: 2015-06-04
Accepted : 2015-09-27
Published : 2015-12-09
Keywords:
Islamic Azad University,
Lorestan,
efficiency,
Keywords: education,
service,
Abstract :
Abstract: The main purpose of this research was knowing the rate of the effect of during work courses and its role in the increase of effectiveness of the clerks Islamic Azad universities lorestan branch which was done based on correlative search method .The static sample consisted of all .The clerks in1394,including588 people therefore ,based on Kokran sampling method 233wereselected. The data collection method in this research was the question aire .To analyze the information ,some tests like pearson were used by means of spss21.The results showed that there wasn’t a meaning ful relationship between during work courses and the increase of the capabilities of the clerks in Islamic Azad universities of lorestan ,but there was a meaning ful relationship among the realization of organization aims ,the clerks effectiveness ,and the needs of the clerks in these universities ,which ,finally, based on the obtained result some effective suggestions were delivered.
References:
منابع
فارسی
اسلامی، ی؛ نوروزی، ط؛ بدیعی، ح. (1390)، بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر میزان توانمندسازی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال پنجم،شماره 4.ص 9.
حسین زاده، د؛ و برزگر، ن. (1383)، فرایندآموزش در سازمان ها، دانشگاه آزاد اسلامی ساوه، چاپ اول
حیدری نژاد، ص؛ بهرامی، م؛ ازمشا، ط. (1391)، بررسی تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی دبیران تربیت بدنی، فصلنامه پژوهش های کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش، شماره 2، ص81 .
خراسانی، ا؛ عباس پور، ع؛ وفایی زاده، م. (1394)، بررسی عوامل مؤثر بر انتقال آموزش در آموزش های ضمن خدمت کارکنان هیئت علمی دانشگاه تهران با استفاده از مدل هولتون، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، سال دوم، شماره 5،1-25.
ربیعی، ف. و جمعی از نویسندگان. (1390)، تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت بر کارایی نیروی انسانی از دیدگاه کارشناسان ستادی دانشگاه، فصلنامه راهبردی آموزش، شماره2.
رضازاده بهادران{... و دیگران}(1390)، تأثیر آموزش دوره های ضمن خدمت بر کارایی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بر اساس مدل کرک پاتریک، سال دوم، شماره اول.
سنگه، پ. (1386). پنجمین فرمان: خلق سازمان یادگیرنده، ترجمه حافظ کمال هدایت و محمد روشن، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
سیف، ع ا. (1382)، اندازه گیری، سنجش و ارزیابی آموزشی، انتشارات دوران،چاپ سوم
صدریان، م. (1386)، اصول ارزیابی کاروزمان (بهبود کارائی)، دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول
ظهرابی، هاشم { و...دیگران} (1390)، رابطه بین آموزش های ضمن خدمت و عملکرد معلمان تربیت بدنی استان فارس، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران، پژوهشکده تربیت بدنی تهران، ص 11.
عباس زادگان، س م. و ترک زاده، جعفر (1379)، نیازسنجی آموزش در سازمان ها، انتشارات شرکت سهامی انتشار، چاپ اول.
عباسیان، ع. (1385)، اثربخشی دوره های آموزشی (مدل کرک پاریک)، تدبیر شماره،170
فتحی واجارگاه، ک. (1373)، آشنایی باآموزش ضمن خدمت، انتشارات وزارت آموزش و پرورش، چاپ اول
فتحی واجارگاه، ک. (1384)، برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان، انتشارات سمت، چاپ دوم
کاظمی، س ع. (1381)، بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمانها، انتشارات سمت، چاپ اول.
محمدی نایینی، م. (1386)، بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر عملکرد کارکنان سازمان های اداری شهر اراک، فصلنامه پژوهش های تربیتی، شماره دهم.
مظفری، م. (1383)، بررسی نیازهای آموزش دبیران حرفه وفن استان اصفهان به منظور طراحی برنامه های دوره های آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت، شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان
میرکمالی، س م. (1379)، رهبری و مدیریت آموزش، انتشارات سیطرون، چاپ ششم.
نوبخت، م ب، بختیاری، ح. (1387)، روش های ارتقاء بهره وری منابع انسانی در چشم انداز بیست ساله، دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول
انگلیسی
Chou, C. H. (2010). Investigating the effects of incorporating collaborative action research into an in-service teacher training program. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 2728-2734.
Laschinger, H. K. S., & Finegan, J. (2005). Using empowerment to build trust and respect in the workplace: A strategy for addressing the nursing shortage. Nursing economics, 23(1), 6.
Konczak, L. J., Stelly, D. J., & Trusty, M. L. (2000). Defining and measuring empowering leader behaviors: Development of an upward feedback instrument. Educational and Psychological Measurement, 60(2), 301-313.
Oyitso, M., & Olomukoro, C. O. (2012). Training and Retraining Nigeria Workers to Enhance Task Performance. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(1),. 69-78
Sila, A. K. (2014). Relationship between training and performance: a case study of Kenyan women finance trust eastern Nyanza region, Kenya. Eur. J. Bus. Soc. Sci, 3(1), 95-117.
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of management Journal, 38(5), 1442-1465.