Fanbazar Business Model Design (Case Study: Renewable Energy in Iran)
Subject Areas : Futurologyshahrzad Houshmandynia 1 , karim hamdi 2 , Serajeddin Mohebbi 3 , Afsaneh ZamaniMoghadam 4
1 - Department of Business Management, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran.
2 - Department of Business Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.
3 - Department of Management, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran.
4 - Department of Business Management, Qeshm Branch, Islamic Azad University, Qeshm, Iran.
Keywords: Techno market, Renewable energy, Business Model,
Abstract :
مدلهای کسب و کار، ساختارهای اساسی نحوه ایجاد، عرضه و توسعه و نفوذ شرکتها، به عنوان موتور اقتصاد هر کشور هستند. آنها سرعت رشد اقتصادی و میزان مصرف منابع را تعیین میکنند. مدلهای کسب و کار علاوه بر تعداد و نوع مشاغل موجود، کیفیت و قیمت در بازار، کیفیت جوامع و زندگی را نیز تعیین میکنند. (Lindsay Clinton, Ryan Whisnant، 2018)تحقیقات نشان میدهد که شیوههای جستجو بخش مهمی از فرایند نوآوری است. از تئوری دانش مبتنی بر نوآوری و تکنیکهای آماری پیشرفته (کوپولا با استنتاج بیزی)، نشان می دهد که شرکتهای در حال تأسیس بطور عمده در هنگام معرفی مدلهای جدید کسب و کار، هنگام نوآوری محصولات و فرآیندها به چندین منبع خارجی با جستجوی عمیق وگسترده متکی هستند. این جستجوی عمیق وگسترده خارجی برای نوآوری مدلهای کسب و کار (BMI) مهم است زیرا در هنگام معرفی مدلهای جدید تجاری که بیشتر به جای دانش فنی یا ضمنی در تجارت تکیه دارند، این مدل به دنبال کشف دانش در زمینه فعالیت شرکتهاست. (Yuliya Snihur, Jonas Wiklund، 2019 )
_||_