Providing a model for strategic human resource planning requirements for sports complexes with service positioning strategies (Case study: Kerman city)
Subject Areas : Innovation in Sports Managementmohsen manzaritavakoli 1 , Ali-Mohammad Safania 2 * , seyed salahedin naghshbandy, 3 , Reza nikbakhsh 4
1 - PhD Student, Department of Sports Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
2 - Professor, Department of Sports Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
3 - Assistant Professor, Department of Sports Management, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
4 - Associate Professor, Department of Sports Management, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Keywords: strategic planning of human resources, positioning, sports services, planning.,
Abstract :
This research has been done with the aim of presenting the model of strategic human resource planning requirements of sports complexes with service positioning strategies in Kerman city. The existing research is an explanatory exploratory research in terms of the development goal and a mixed research in terms of the method. The statistical population of the research in the qualitative phase consisted of 21 experts selected by the purposeful sampling method and by using the Delphi technique, the work of explaining and confirming the components, indicators and questionnaires was done. The statistical population of the research in the quantitative phase (designing the model and examining the relationships between variables) according to Cohen's table is 157 people who were selected by simple random sampling method. To collect data from the questionnaire made by the researcher, the strategic planning requirements of human resources with 85% validity and 90% reliability of sports service positioning strategies with 86.1% validity and 89% reliability. In order to analyze the data quantitatively and qualitatively, SPSS version 23 and PLS Smart version 23 software were used. Based on the findings of the research, it can be concluded that the provided model of the strategic planning requirements of sports complexes' human resources has an acceptable fit with service positioning strategies.
ترجمه کاتلر، ف (۱۳۸۱)، اصول بازاریابی، پارسیان، علی، چاپ سوم تهران، انتشارات ادبستان
الفی، ز، نجف زاده، م (1396). رابطه عوامل درون سازمانی با برنامهریزی استراتژیک در هیئتهای ورزشی استان اردبیل، فصلنامه علوم ورزش دانشکده تربیت بدنی و ورزش
بلدی، م (1394). طراحي و تدوين برنامه استراتژيک توسعه ورزشهاي رزمي بر اساس مدل SWOT، كنفرانس بين المللي علوم ورزشي
آقایی، ع، جهرمی، م، معماری، ژ، اندام، ر (1392). آسیبشناسی ورزش هندبال استان سمنان با استفاده از الگوی برنامهریزی استراتژیک، مطالعات مدیریت ورزشی
حقیقی، م، منوریان، ع. (۱۳۸۸)، بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت برنامهریزی استراتژیک در شرکت گاز ایران، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره ۱، تهران، شماره ۳، صص۵۴- ۳۹.
منوریان، ع (۱۳۹۰)، فرآیند برنامهریزی استراتژیک، فصل نامه مدیریت دولتی، انتشارات مرکزآموزش مدیریت دولتی شماره ۱۰، ص۶۷.
سعادت، ا (۱۳۹۶)، مدیریت منابع انسانی، انتشارات سمت، چاپ اول.
روستا، احمد. (1395). مدیریت بازاریابی. تهران: سمت.
واکر، اورویل سی؛بویر، هارپردابلیو؛مالنیز، جان؛لرش، ژان کلود. (1383). استراتژی بازاریابی:بارویکردی تصمیم محور(ترجمه سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی
ریچارد کنت رابینسون، سهراب خلیلی شورینی (مترجم) (1386)، برنامهریزی و مدیریت استراتژیک، مؤسسه انتشارات یادواره کتاب
روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ ابراهیمی، عبدالحمید. (1389). مدیریت بازاریابی. تهران:سمت
Brown, M., Nagel, M. (2002). The size of the sport iudustry ivith. uriteh states. Congress of future of sport management proreediag, Firexsen, Italy, pp-43-66.
Anikhian, O. (2010). positioning a bank service in Nigeria A conceptual pramework ,internal tienal jourual of Business Mangement, 5(8). 146-153.
Barbara, A. (2013). "relationship between marketing ethics in the banking. " msc. Yale. University.