Presenting a model of solutions for the indifference of employees of government sports organizations in the country
Subject Areas : Innovation in Sports Management
Mohammad Javad Rasekhi
1
,
Ehsan Asadollahi
2
*
,
seyed mohammad hosein hoseini ravesh
3
,
مهدی اصفهانی
4
1 - PhD student, Department of Physical Education and Sport Sciences, Mashhad Branch, Islamic Azad University, Mashhad, Iran
2 - Assistant Professor, Faculty Member, Sanabad Golbahar Institute of Higher Education, Mashhad, Iran
3 - Department of Physical Education and Sport Sciences, Mashhad Branch, Islamic Azad University, Mashhad, Iran
4 - Assistant Professor, Sport Tourism, Sport Sciences, Department of Sport Sciences, Imam Reza International University, Mashhad, Iran
Keywords: Employee Indifference, Sports Organizations, Theme Analysis, Structural Equation Modeling,
Abstract :
The aim of the current research was to present a model of the solution to the indifference of the employees of government sports organizations in the country. This research was applied in terms of purpose, which was done in a mixed way. This research is placed in the category of applied research in terms of its goal; From the point of view of the research method, it is mixed. This research was carried out in two separate stages, firstly, by using thematic analysis method, solutions were provided to solve the indifference of the employees of sports organizations, then a questionnaire was made from the findings of the qualitative part, and it was adapted to the broader part through Structural equation modeling was done. In the qualitative part, 17 interviews and in the quantitative part, 205 questionnaires were collected in a period of two months. SmartPLS version 3 software was used for data analysis. The results of the interviews for solutions to overcome the indifference of sports organization employees in the form of 3 main themes (primary, secondary and strengthening solutions), 9 sub-themes (selective, cultural, communication, managerial, educational, evaluation, organizational, support and motivation) and 31 basic themes were identified. Also, the results of structural justice modeling indicated the fit of the model and confirmed the qualitative findings. In a general conclusion, it should be mentioned that as the primary needs were raised first, planning proceeded from primary needs to secondary and then reinforcement and the order of the solutions should be followed.
• ترک زاده، جعفر؛ سلیمی، قاسم؛ سنگی، فروغ (1395). کاهش بی تفاوتی سازمانی در پرتو توسعه ساختار سازمانی تواناساز. پژوهش های مدیریت در ایران. 20(3): 83-53.
• جهانشاهی، میثم (1398). بی تفاوتی سازمانی: بررسی نشانه ها، علل و پیامدها به روش گراندد تئوری، هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران، گروه پژوهشی آریانا،
• حسينييان، ناهيده .ياري قلي، بهبود. يارمحمدزاده، پيمان (1397). نقش ميانجي جو اخلاقي سازمان در رابطه بين عدالت سازماني با سكوت و بي تفاوتي سازماني معلمان. نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها. 7(1): 133-103.
• رحیمی، حمید؛ خیامی، فائزه (1398). بی تفاوتی سازمانی در معلمان شهر کاشان: پیشایندها و پسایندها. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت مدرسه. 7(2): 23-1.
• شکری، حاتم. صمدی، عباس (1398). نقش بی تفاوتی کارکنان به سازمان بر بالندگی سازمانی (مورد مطالعه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر). فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری. 3(18): 86-75.
• عبدالهی گدللو، رضا؛ کاشف، سیدمحمد (1398). بررسی رابطه بین مؤلفه های سکوت و بی تفاوتی سازمانی با اهمال کاری سازمانی معلمان تربیت بدنی. نشریه مدیریت منابع انسانی در ورزش. 7(1): 150-137.
• عبدالهی، محمد. موسوی، محمد. احمدی، علی اکبر. امیرخانی، امیرحسین (1396). طراحی و تبیین مدل بی تفاوتی منابع انسانی سازمان های دولتی در مسیر تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج. 20(77): 207-177.
• قنبری، سیروس و حیدری سورشجانی نسرین. (1398). مفهوم شناسی و بررسی پیشایندها و پسایندهای بی تفاوتی سازمانی، چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت،حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی، تهران - دانشگاه شهید بهشتی، دبیرخانه دائمی کنفرانس
• مرادي، محسن؛ حميدي، حميدرضا؛ اسکندري، آتنا (1399). واكاوي رابطه بي تفاوتي سازماني، عدالت سازماني و تعلق سازماني در بين كتابداران و كاركنان سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي. نظریه کتابداری و اطلاع رسانی. 23(1): 28-5.
• Aghelzadeh v, Soleymani T. (2107). Investigating the Status of Teachers' Organizational Indifference (Case Study: Primary School Teachers in Ardabil City), National Conference on Modern Research in Management, (1396). Kazeron
• Altionz, M, Cakiroglu, D., And Cops, S. (2013). Effect of talent management on organizational trust: Procedia- Social and Behavioral Sciences, 99
. • Bormann, K. C., & Rowold, J. (2016). Ethical leadership’s potential and boundaries in organizational change: A moderated mediation model of employee silence. German Journal of Human Resource Management, 30(3-4), 225–245
. • Corkin, D. M., Yu, S. L., Wolters, C. A., & Wiesner, M. (2014). The role of the college classroom climate on academic procrastination. Journal of Learning and Individual Differences 32, 294–303
. • Cunha Miguel pina E., Cunha Rita Campol E. And Rego Arminetio. (2009). Exploring the Role of leader subordinate Unteractions in the constraction of organizational positivity leadership. 5.81
• Gordon B. Schmidt, Guihyun Park, Jessica Keeney & Sonia Ghumman (2015). Job apathy: Scale development and initial validation. Journal of Career Assessment, Volume25, issue 3, p 484-501
. • Keefo, L.(2011). Investigating factors of organizational indeference, Journal of Human Resources management, Vol.13.No.18
. • Leander, N. P. (2017). Losing the will: Automatic reactions to the indifference perceived in others. Doctoral dissertation, Duke University
• Ozsahin, M., & Yurur, S. (2019). Does Organizational Justice Increase or Decrease Organizational Dissent? Research Journal of Business and Management, 6(1), 1-8
. • Yazıcı, H., & Bulut, R. (2015). Investigation into the academic procrastination of teacher candidates’ social studies with regard to their personality traits. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2270-2277
. • Zhang, Y., & Frenkel, S. (2018). Employee Indifference and Inaction against Abusive Supervision. Employee Relations, 40(6), 981-998
.