The relationship of reward system with staff motivation to participate in target setting
Subject Areas : Educational management
Keywords: reward system, employee motivation, employee involvement in organizational goals,
Abstract :
This study aimed to identify the relationship between remuneration and incentive systems for the personnel employee involvement in organizational objectives. The next target is the applied research. In terms of running and descriptive correlational research and in terms of data collection survey; to gather information in the library and field research methods were used; Department of natural resources Qom province consisted of all personnel that a total of 128 people; The population of the type is limited; the results essential element of the bonus structures is always a cash reward. Reviews and experiences have emphasized that a cash reward is a higher power that motivated employees and excellent performance makes. There is a close relationship and by rewards (material and immaterial) followed by employee motivation can be pushed employees to participate in financing the organization’s objectives. The goal of an organization is recommended that try the difficult and challenging goals while their employees have considerable ability to have it. Authentication is based on the merits of balatrmvrd real increase.
-اصغری، جمشید (1389)، مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات صفار، اشراقی.
- خداپناهی، محمد کریم (1386)، انگیزش و هیجان. تهران: انتشارات سمت.
- دعایی، حبیب اله. (1389)، پژوهش نامه مدیریت اجرایی، سال دهم، شماره 1، (شماره پیاپی، 38).
- رهنورد، فرج اله (1386). دیدمان مشارکت. تهران: انتشارات موسسه آموزش عالی آموزش و پرورش مدیریت و برنامه ریزی.
- سعادت، اسفندیار (1386). مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات سمت.
- طوسی، محمدعلی (1385). مشارکت در مدیریت و مالکیت. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- رابینز، استیفن (1374). مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی. تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای فرهنگی.
- شیرازی، علی (1373)، مدیریت آموزشی. مشهد: موسسه انتشارات جهاد دانشگاهی.
-علاقه بند، ع. (1382)، مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات بعثت.
- نائلی، محمدعلی (1373)، انگیزش در سازمانها (دیدگاههای نظری و فرآیندهای کاربردی). تهران: وزارت فرهنگ و آموزش عالی.
- هرسی، پاول، کنت، بلانچارد (1387)، مدیریت رفتارسازمانی، قاسم کبیری، تهران: موسسه انتشارات جهاد دانشگاهی.
-Wales, N. (2009). Employer/Employee Relations-Employee participation. Retrieved from: http://www.ngfl-cymru.org.uk/employee_participation.pdf
-Chen, MS. ( 2003). Workers' participation and their health and safety protection in china’s Transitional industrial economy. International Journal of Occupational and Environm- ental Health, 9 (4), 368-377.
- Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2012). Motivation, personality and development within embedded social contexts: an overview of self-determination theory. In R.M. Ryan (Ed.), The Oxford handbook of human motivation (pp. 85–107). New York: Oxford University Press
- Hoy,W.K&Miskel,C.G (2008).Educational.administration:Theory:Research and practice,New York:McGraw
- Locke,E.A,Lathem,G.P9 (2005)”goal setting theory:theory building by induction”in:k.smith & M.A.Hitt (eds),Great minds in management:the pross of theory development,New York oxford university press:pp.128-150
- Klein,H.j.Wesson,M.J.Hollenbeck,J.R.Wright,p.M,&Deshon,R.P. (2001)”The assessment of goal commitment:A measurement model met analysis”,organizational Behavior &Hunam decision processes.vol.85,pp.32-55
-Moghadasi, A. (2009). Employee participation solutions in enterprise management. Journal of Industrial Engineers, 3 (10), 25-30
- Miller, J. (2003). The suggestion system is no suggestion. Gemba Research, Report No: WA 98275