Designing three-dimensional model of impelementing public policy
Subject Areas : Public Policy In AdministrationMahtab Mohammadi 1 , Seid Mehdi Alvani 2 , Gholamreza Memarzadeh Tehran 3 , Ghasem Ansari Ranani 4
1 - Ph.D. Students of Ghazvin University,IRAN
2 - Professor of Allameh University research.m@qiau.ac.ir
3 - Associate Professor of Science Research University
4 - Associate Professor of Allameh University
Keywords: Performance, human resource policy, government, civil service law, Fuzzy method,
Abstract :
BACKGROUND: The implementation of policies derived ideal of harmony and balance between the government's policy. Law enforcement service management and structural reforms the country needs to create the context of each sector.As a result of state authority in the implementation of policy in any part of the law must be clear and clearly identified and defined,To get the best performance from the management of our country. Objective: To present a comprehensive model that would regulate the implementation of the civil service law, so the law can be implemented more effectively manage the civil service. Methods: This study analyzed data is presented in three levels, the first level data analysis has been done.At the second level as well as the analytical data was acting andmain advantage of fuzzy logic to model the three-dimensional model is formed. Results: In this study, a model is developed to determine the most appropriate type of governance in all three areas (recruitment, retention and training) policies paid civil service law. Conclusion: the better the recruitment of their power and influence to more efficient and regulated to benefit this area. In the field of education and development through the private sector realize its state sovereignty.In the area of maintenance is required in this area to the coalition government organizations and influential corporate trust formed only by encouraging them to maintain their form of government.
آرایی، وحید، (۱۳۸۸)، حکمرانی خوب به مثابه آرمان نظارت و ارزیابی، گزارش پژوهشی مرکز پژوهش و برنامه ریزی سازمان بازرسی کل کشور، سال دوم، شماره ششم، صفحه ۱۵
آقازاده، محمدرضا، عسگری، طیبه، شاهی، عادله، فرهمند، آمنه، (۱۳۹۴)، طراحی مدل فرایندی تدوین استراتژی سازمانهای حاکمیتی بر مبنای پارادایم حکمرانی شبکه ای، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال چهارم، شماره ۱۳
الوانی، سید مهدی، شریف زاده، فتاح، (۱۳۷۷)، فرایند خطمشی گذاری عمومی، دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ اول، ۱۳۷۹، انتشارات مروارید، چاپ اول، ص۴۷
جاسبی، جواد، نفری، ندا، (۱۳۸۸)، طراحی الگوی حکمرانی خوب بر پایه نظریه سیستمهای باز، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال چهارم، شماره ۱۶، ص۸۵-۱۱۷
داناییفرد، حسن، ثقفی، عمادالدین، مشبکی اصفهانی، اصغر، (۱۳۸۹)، اجرای خطمشی عمومی:بررسی نقش عقلانیت در مرحله تدوین خطمشی، دوره ۱۴، شماره ۴ (پیایی۶۹)، صفحه ۷۹ تا۱۰۶
زارعی، محمدحسین، حکمرانی خوب، حاکمیت و حکومت در ایران، (۱۳۸۵)، مجله تحقیقات حقوقی، شماره ۴۰، ص۲۴-۴۵
سیدجوادین، سیدرضا، شهبازمرادی، سعید، حسنقلی پور، طهمورث، داوری، علی، (۱۳۸۹)، مجله مدیریت فناوری اطلاعات، شماره ۵، علمی پژوهشی، صفحه ۳۵ تا ۵۲
علیزاده، محسن، عرب، محبوبه، (۱۳۸۷)، تاثیر حکمرانی خوب بر توسعه انسانی، ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت
قلی پور، رحمتالله و شریف زاده، فتاح، (۱۳۸۲)، حکمرانی خوب و نقش دولت، فرهنگ مدیریت، سال اول، شماره چهارم، ص ۱۰۹
قلی پور، رحمتالله، (۱۳۸۵)، تحلیل رابطه الگوی حکمرانی خوب و فساد اداری، مجله فرهنگ مدیریت، شماره۱۰، ص ۱۰۳-۱۲۸
قلی پور، رحمتالله، (۱۳۸۴)، حکمرانی خوب و امکان سنجی آن در ایران، مجموعه سخنرانی ها؛ موسسه عالی آموزش و پژوهش در برنامه ریزی و توسعه
هداوند، مهدی، (۱۳۸۴)، حکمرانی خوب چیست ؟، مجله اقتصادی سیاسی شماره ۱۵۲، ص۴۲
هیوز، آون، (۱۳۸۱)، مدیریت دولتی نوین، ترجمه دکتر سید مهدی الوانی، دکتر غلامرضا معمارزاده طهران و دکتر سهراب خلیلی شورینی، تهران
Hill, M. (1997)."، Implementation theory: Yesterday’s issue? Policy and Politics, 25 (4): 375–85.
Hill, Michael, Hupe , Peter, (2002), Implementing public policy: In theory and practice, SAGE Publications, London Thousand Oaks New Delhi
Lindblom, C.E. (1977) Politics and Markets: The World’s Political-Economic Systems. New York: Basic Books.
Lipsky, M. (1980) Street-Level Bureaucracy: Dilemmas of the Individual in Public Services. New York: Russell Sage Foundation
Matland, R. (1995) Synthesising the implementation literature: the ambiguity-conflict model of policy implementation’, Journal of Public Administration Research and Theory 5 (2): 145-174
O’Toole, L. (1995), ‘Rational choice and policy implementation: implications for inter-organizationalnetwork management, American Review of Public Administration 25: 43-57.
O’Toole, L. (2000), ‘Research on policy implementation: assessment and prospects’, Journal of Public Administration Research and Theory 10: 263-288.
Mazmanian, D. and Sabatier, P. (1983), Implementation and Public Policy, Glenview: Scott, Foresman
Sabatier, P. (1988), ‘An advocacy coalition framework of policy change and the role of policy learning therein’, Policy Sciences 21: 128-168
Saetren,Harald, (2005),Facts and myths about research on public policy , implementationpolicy studies journal,VOL33,Issue4,page 559-582
Schofield,jill,Sausman,charlotte, (2004),Symposium on implanting public policy: learning from theory and practice, VOL 82,Issue 2,pages235,248
Van Meter, D. and Van Horn, C. (1975), The policy implementation process: a conceptual framework, Administration and Society 6: 445-48.