Designing a Performance Management Model for Government Organizations Based on Social Approaches Using a Mixed Method of Quantitative and Qualitative Data (Case study: Government organizations of Najafabad - Isfahan)
Subject Areas : Public Policy In Administrationmehdi motahari 1 , iraj soltani 2 , hamid davazdahemami 3
1 - Ph.D. Candidate, Khorasgan Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
2 - Khorasgan Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
3 - Prof of Management , Khorasgan Branch, Islamic Azad University, Isfahan
Keywords: Social performance, performance management, management model, Government Organizations,
Abstract :
Background: Performance management in government organizations can be the basis of planning the country's administrative system and the social framework in this area can make the mission of providing quality services and excellence in this area more dynamic. Objective: To provide a performance management model with a social approach policy. Method: The research was developmental in terms of purpose and exploratory and confirmatory factor analysis in terms of mixed method (qualitative and quantitative). In the qualitative part of theoretical sampling, texts related to the social areas of the organization were used. The method of data collection in the qualitative part of the survey method was used with open, axial and selective coding approach and using the quantitative method of textualization of texts. In a small part, it was a survey method with a questionnaire distribution approach. In the qualitative phase of determining validity, the Lavache model was used. Results: In the quantitative phase, the face validity of the questionnaire was determined based on the opinions of experts and professors. Cronbach's alpha coefficient was used to determine the reliability and statistical analysis of the data was performed using SPSS 22 and smart-PLS software. Conclusion: The social performance management model of government organizations was presented in 10 dimensions, 39 components and 136 indicators.
ابریشمی، حمید، برخورداری، سجاد و مالی، زهره(1397)، عوامل تعیینکننده اندازه دولت با تأکید بر نقش عوامل نهادی سیاسی و حکومتی: مطالعه موردی کشورهای صادرکننده نفت، فصلنامه مدلسازی اقتصادسنجی، شماره 4
اصغری یالقوز آغاجی، رعنا و محسنی زنوزی، سید جمال الدین(1393)، نقش دولت در تحول نظام اداری کشور، مجله اقتصادی، شماره های 5 و 6
امیرخانی، طیبه و سپهوند، رضا و عارف نژاد، محسن (1393)، وظایف مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمان: با بررسی نقش سرمایههای اجتماعی و روان شناختی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، شماره 3.
امیرخانی، طیبه، سپهوند، رضا و عارف نژاد، محسن(1393) وظایف مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمان: با بررسی نقش سرمایههای اجتماعی و روان شناختی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، شماره 34
بیدل، پریناز و محمود زاده، علیاکبر(1391)، بررسی میزان تعلق اجتماعی مردم به جامعه ایران و رابطه آن با اعتماد اجتماعی و فرد گرایی، مطالعه موردی شهر مشهد، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 2
حساس یگانه، یحیی و برزگر، قدرت اله (1393)، مبانی نظری مسئولیتهای اجتماعی شرکتها و پارادایم تحقیقاتی آن در حرفه حسابداری، مجله حسابداری مدیریت، شماره 22
طباطبائی، احمد (1397)، نقشه راه اصلاح نظام اداری. سازمان برنامهوبودجه کشور. تهران: انتشارات ریاست جمهوری
عابدینی، مریم و میرسپاسی، ناصر و حق شناس، فریده (1398)، ارائه مدل توسعه منابع انسانی با رویکرد ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمانی، مجله مدیریت منابع در نیروی انتظامی، شماره 1
عابدینی، مریم، میرسپاسی، ناصر و حق شناس، فریده (1398)، ارائه مدل توسعه منابع انسانی با رویکرد ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمانی، فصلنامه مدیریت منابع انسانی در نیروی انتظامی، شماره پیاپی 25، شماره 1
فلاحتی، محسن و ذکائی، مجتبی و اسدی، هادی و نجفی مجره، محمد و بیابانی، اعظم و فقیه نیا ترشیزی، یوسف (1398) ارائه مدل مدیریت عملکرد سیستم مدیریت شهری، مجله سلامت کار ایران، دوره 16، شماره 1
فلاحتی، محسن، ذکائی، مجتبی، اسدی، هادی، نجفی مجره، محمد و بیابانی، اعظم و فقیه نیا ترشیزی، یوسف (1398)، مجله علمی و پژوهشی سلامت کار ایران، دوره 16، شماره 1
قاسمی حسینآبادی، فائزه (1395)، مسئولیت اجتماعی شرکتها و نحوه سنجش آن، مجله دوماهنامه مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، شماره 2
کاندولا، سرینی واس آر (1389) بررسی ضرورت مدیریت عملکرد و مبانی نظری آن، مجله توسعه انسانی پلیس شماره 7
کاوسی، مهدی (1395)، مدیریت دولتی در ایران و مؤلفههای کار آمدی، تهران: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
محمدی، سمیه و الوانی سید مهدی (1399)، عملکرد سازمانهای دولتی با محوریت توسعه پایدار در جهت ارتقای بهرهوری، فصلنامه مدیریت بهرهوری، دوره 14، شماره 53
محمدی، سمیه و الوانی سید مهدی (1399)، عملکرد سازمانهای دولتی با محوریت توسعه پایدار در جهت ارتقای بهرهوری، فصلنامه مدیریت بهرهوری، دوره 14، شماره 53
مردوخی، بایزید (1398)، تحولات صنعتی جهان در دهه 1990 و ارزیابی عملکرد ایران، کار آفرینی، شماره1
مطلق، محمد (1395)، بدترین مشکل ما در مسیر توسعه، نظام بوروکراسی کشور است، تبیین رفتارهای شهروندی سازمانی مبتنی بر آموزههای اسلامی، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اسلامی، شماره 1
معالی تفتی، مرجان و تاج الدینی، محمد(1387)، مدل بلوغ مدیریت استعداد، مجله تدبیر، شماره 201
یوسفی، ثمین، پورکیانی، مسعود، گودرزوند چگینی، مهرداد و عرب پور، علیرضا (1396) تبیین رابطه عوامل فردی با مهارت سیاسی مدیران در سازمان دولتی با توجه به نقش تعدیل کننده اراده سیاسی، فرآیند مدیریت و توسعه، شماره 99
_||_
Broadbent, Jane and Laughlin, Richard(2009), Performance Management Systems: A Conceptual ModelManagement Accounting Research, Forthcoming, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=1440155
De Waal ,Alin (2013) ,Strategic performance magagement: A managerial and behavioral approach. Palgrave macmillan, 12 ,33-42
Ghalayinia Mlak & Nobel Jans , Crowe Tali (1997), An Integrated Dynamic Per Frmance Measurement System for Improving Manufacturing Comprtitiveness ,International Journal of Production Economics ,33(l) , 48-56
Hunter ,David E.K (2009),Working Hard Working Well , LANDAN: A SLEEVES-ROLLED COMAPANION TOLEAP OF REASON
Jonker, Jake (2002) , Quality beyond the enterprise, Measuring Business Excellence ,6 (3):31- 35
Jose ,Tari J (2006), An EFQM model self- assessment exercise at a spanish university, Journal of Educational Administration, 44:170-188
Jose Tari ,J (2006) ,An EFQM model self- assessment exercise at a spanish university, Journal of Educational Administration ,44 ,170-188
Lensink R & Mersland N & Zamore S.2018. Do Microfinance Institutions Benefit from integrating financial and nonfinancial services ?ISSN: 0003-6846 (Print) 1466-4283. (Online) Journal homepage: http://www.tandfonline.com/loi/raec20. [Accessed 29 july 2017]
Lensink, Robert & Mersland, Nhung Thi Honge Vu , Zamore,Stephen (2018), Do microfinance institutions benefit from integrating financial and nonfinancial services?,Taylor& farcis online ,50 ,2386-2401
Lensink. Robert , Mersland. Nhung Thi Honge Vu & Zamore. Stephen (2018), Do microfinance institutions benefit from integrating financial and nonfinancial services?
Applied Economics ,50:21, 2386-2401
Liu , Zuoming (2020) ,nraveling the complex relationship between environmental and nancialperformance. A multilevel longitudinal analysis, International Journal of Production Economics, 1, 328-340
Martinez, Make (2017) ,What s Working and What s Not in Social Performance Management? Microfinance Gateway, 7, 12-26
Pilbeam ,keith (2006) , nternational Finance is an established and internationally renowned introduction to the subject for undergraduate , London, UK. He teaches on the international programmes of Boston University
Riaz ,Mlial (2016), EFFICIENCY IN SOCIAL PERFORMANCE MANAGEMENT OF MICROFINANCE INSTITUTIONS: A CASE OF PAKISTAN-Thesis submitted in fulfillment of the requirementsfor the degree of Doctor of Philosophy ,UNIVERSITI SAINS MALAYSIA ,12, 775-789
Wroth ,David , Balmes ,Marke & Bejnarowicz Dan, Pasha M (2014) UNDER WRITERL ABORA TORIESINC CASE STUDY, Transformational Change – Making, 1, 4-14