Subject Areas : INTERCULTURAL STUDIES QUARTERLY
Ayuob Hosseinzadeh 1 , shahnaz farmani 2 , Hasan Ebrahimi Asl 3
1 - PhD Student of Architecture, Jolfa International Branch, Islamic Azad University, Jolfa, Iran
2 - استادیار گروه معماری، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامي تهران، ایران.
3 - Assistant Professor of Architecture, Jolfa International Branch, Islamic Azad University, Jolfa, Iran.
Keywords:
Abstract :
طلیسچی، غلامرضا. ایزدی، عباسعلی، عینی فر، علیرضا.، (1391)، پرورش توانایی طراحی طراحان مبتدی معماری طراحی، کاربست و آزمون یک محیط یادگیری سازنده گرا، هنرهای زیبا -معماری و شهرسازی، 71 (4). 17-28.
احدی, پریسا. (1397). ارائه مدل ارزشیابی پروژه های طراحی معماری دانشجویان با استفاده از تکنیک DEMATEL. هویت شهر، 12(1)، 75-88.
حسینی، الهه سادات. فلامکی، محمد، حجت، عیسی، نقش تفکر خلاق و سبک های یادگیری در آموزش طراحی معماری، اندیشه معماری، 1398، 3 (5). 125-140
رضایی محمود، (1393)، کتاب آنالوطیقای طراحی، بازنگری انگاره ها و پندارها در فرآیند طراحی فرم و فضای معاصر (چاپ اول)، تهران: انتشارات انتشارات دانشگاه آزاد تهران مرکزی.
باستانی، مهیار، محمودی، امیر سعید. (1398). سبکهای یادگیری و تفکر قیاسی در فرآیند طراحی معماری. نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی, 24(1), 71-84
محمودی، امیر سعید، باستانی, مهیار. (1397). روشهای خلق ایده و کانسپت در فرآیند طراحی معماری. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 23(1)، 5-18.
شریف، حمیدرضا، ندیمى، حمید. (1392). تعامل بین ایده یابى و پردازش ایده در تفکر طراحى معمارى. صفه، 23(3)، 19-26.
حجت، عیسی، (1393)، معماری در دل ماست، تهران: علم معمار.
سیف علی¬اکبر، (1385)، روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش (چاپ هشتم)، تهران: نشر آگاه.
حسین زاده، ایوب، غفاری، عباس، (1396)، طراحی معماری بخشی و تأثیر آن بر خلاقیت دانشجویان معماری، دومین کنفرانس بین المللی مهندسی عمران، معماری و مدیریت بحران، دانشگاه علامه مجلسی تهران، 10-1
محبی امین سکینه، جعفری ثانی حسین، سعیدی رضوانی محمود، امین یزدی امیر، (1392)، وضعیت تدریس خلاق از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ۱۳ (۶) :۵۱۸-۵۰۹
لنگ، جان، (1395)، آفرینش نظریه معماری: نقش علوم رفتاری در طراحی محیط (چاپ هشتم)، ترجمه علیرضا عینی-فر، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
سرمد زهره، بازرگان، عباس، حجازی الهه، (1401)، روشهاي تحقيق در علوم رفتاري (چاپ هشتم)، تهران: نشر آگاه
محمدی، امید، (1396)، بررسی آموزش معماری در دانشکده های ایران، همایش ملی رویکردهای نوین در مهندسی عمران و معماری، دانشگاه میعاد، مهاباد، 1-12.
Abo W., Eman Sabry, A., Osama Khalil, M., (2016), Design Process& Strategic Thinking in Architecture, In: Proceeding softie 2nd International Conference on Architecture, Structure and Civil Engineering (ICASCE'16), London (UK) .26-27.
Asefi, M.; Imani, E. (2018), Effects of Active Strategic Teaching Model (astm) in Creative and Critical Thinking Skills of Architecture Students. Archnet IJAR Int. J. Archit. Res, 12, 209-222.
Bashier, F. (2014), Reflections on architectural design education: the return of rationalism in the studio. Front Archit. Res, 3(4), 424-430.
Casakin, H.; Wodehouse, A. (2021), A Systematic Review of Design Creativity in the Architectural Design Studio. Buildings, 11, 31. https://doi.org/10.3390/buildings11010031.
Choi, H.H.; Kim, M.J. (2018), Using the Digital Context to Overcome Design Fixation: A Strategy to Expand Students’ Design Thinking. Archnet IJAR Int. J. Archit. Res. 12, 228–240.
Grover, R.; Emmitt, S.; Copping, A. (2018), The Typological Learning Framework: The Application of Structured Precedent Design Knowledge in the Architectural Design Studio. Int. J. Technol. Des. Educ, 28, 1019-1038.
Hong, S.W.; Park, J.; Cho, M. (2019), Virtual vs. Actual Body: Applicability of Anthropomorphic Avatars to Enhance Exploratory Creativity in Architectural Design Education. Archit. Sci. Rev, 62, 520-527.
Kavousi, S.; Miller, P.A.; Alexander, P.A. (2020), Modeling Metacognition in Design Thinking and Design Making. Int. J. Technol. Des. Educ, 30, 709–735.
Kowaltowski, D.C.C.K.; Bianchi, G.; de Paiva, V.T. Methods That May Stimulate Creativity and Their Use in Architectural Design Education. Int. J. Technol. Des. Educ. 2010, 20, 453-476.
Mathers N, Fox N. and Hunn A. (2007), Surveys and Questionnaires, The NIHR RDS for the East Midlands / Yorkshire & the Humber.
Parsaee, M; Motealleh, P; Parva, M. (2016), Interactive architectural approach (interactive architecture): An effective and adaptive process for architectural design, HBRC Journal. 12(3), 327-336.
Spence, C. (2020), Senses of place: architectural design for the multisensory mind. Cogn. Research, 5(46). 1-12. https://doi.org/10.1186/s41235-020-00243-4.
Wodehouse, A.; Ion, W. (2011), Information and Ideas: Concept Design in Three Industrial Contexts. J. Des. Res. 2011, 9, 390-404.