The role of hotels in the promotion and development of the tourism industry
Case Study of Tehran 4 & 5 Star Hotels
Subject Areas :
Azadeh Abedin Nejad
1
,
Ali Akbar mirzaee
2
1 - Master of Science in Geography Geographical orientation of tourism planning at Islamic Azad University, Science and Research Branch of Tehran
2 - Master of Business Administration, Islamic Azad University, Arak Branch
Received: 2017-12-17
Accepted : 2019-06-10
Published : 2019-05-22
Keywords:
Tourism,
Quality,
Hospitality,
Tehran Hotels,
Guest Satisfaction,
Abstract :
Today, the tourism industry is recognized as the dominant industry of the third millennium. Tourism with all its sub-branches is the strongest, most sustainable and safe part that can provide countless opportunities for employment and meaningful activities to the inhabitants of the globe. To provide the world's macroeconomic development today in a peaceful and environmentally-friendly environment that is sustainable and expandable. On the other hand, our country is one of the territories with a great deal of tourism abilities and capabilities. Therefore, in the course of transition towards sustainable development of the tourism sector, a large volume of economic and social strategies of the country can be desirable. One of the main issues related to tourism is the issue of tourist accommodation. Because tourists must, however, be settled and resettled in a suitable place to live and fulfill basic biological needs. Hence, the existence and diversification of residential units is an indicator of the degree of development of a country. Therefore, it should be investigated. Where in our country, especially in its capital, Tehran, where is hotel accommodation? How do the hotels meet the needs and needs? What are the solutions that can improve the hotel industry?
References:
الوانی، سید مهدی. پیروزبخت، معصومه، (۱۳۸۵)، فرایند مدیریت جهانگردی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول.
اقطائی، علی.فرشیدی، مهرداد، (1387)، مدیریت خانه داری در هتل،تهران،انتشارات افراز، چاپ اول.
بهزادفر، مصطفی، (1386)، نگاهی به هویت شهر تهران،تهران،: نشر شهر تهران (وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران).
پاپلی یزدی، محمد حسین، سقایی، مهدی، (1388)، گردشگری (ماهیت و مفاهیم)،تهران،انتشارات سمت،چاپ سوم.
تولایی، سیمین، (1386)، مروری بر صنعت گردشگری، تهران، دانشگاه تربیت معلم، چاپ اول.
ستوده، منوچهر، (1374)، جغرافیای تاریخی شمیران، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ اول.
حاجی حسینی، امیرسعید، (1389)، اصول پذیرش مهمان در هتل(فرانت آفیس)،تهران،انتشارات فنی حرفه ای، چاپ اول.
حیدری، رحیم، (1387)، مبانی برنامه ریزی صنعت گردشگری، تهران، انتشارات سمت، چاپ اول.
چهره ایران، (1374)، راهنمای سیاحتی و مسافرتی. تهران: موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی.
رضوانی، علی اصغر، (1374)، جغرافیا و صنعت توریسم، تهران،انتشارات دانشگاه،چاپ چهارم، پیام نور.
رنجبریان، بهرام. زاهدی، محمد(1384)، شناخت گردشگری، اصفهان، انتشارات چهارباغ، چاپ اول.
زاهدی، شمس السادات، (1385)، مبانی توریسم و اکورتوریسم پایدار (با تاکید بر محیط زیست)،تهران،انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،چاپ اول.
گزارش عملکرد و دستاوردهای گردشگری کشور دولت نهم، (1388)، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری.
مریدی، سیاوش؛ نوذری، علیرضا(1373)؛ فرهنگ اقتصادی، تهران، انتشارات نگاه، چاپ دوم.
مجموعه قوانین،مقررات وبخشنامههای مرتبط با نرخگذاری هتلها وهتل آپارتمانها، (1388)،اتحادیه هتلها و هتل آپارتمانهای استان تهران.
محمودیان،علی اکبر (1387)، نگاهی به تهران از آغاز تاکنون،تهران، انتشارات موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی.
مدنی پور،علی. زرآزوند، حمید(1382)،تهران، ظهور یک کلان شهر، تهران، انتشارات پردازش و برنامهریزی شهری.
موید،سلیم، (1377)، سیمای میراث فرهنگی استان تهران (مردمشناسی، باستانشناسی، هنرهای سنتی، آثار تاریخی). تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
همایون، محمدهادی، (۱۳۸۴)، جهانگردی: ارتباطی میان فرهنگی،انتشارات دانشگاه امام صادق، تهران، چاپ اول.
یوسفی،حسن، (1382)، دیدنیهای تهران،تهران،انتشارات همراه .چاپ اول.
ابینز، پیاستیفن، (1376)، مبانی رفتار سازمانی،ترجمه پارساییان، علی و اعرابی، سیدمحمد، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ پنجم.
داس ویل، راجر؛(1386)، مدیریت جهانگردی مبانی، راهبردها و آثار، ترجمه سید محمد علی اعرابی و داودایزدی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ چهارم.
دواس،دی.ای،(1389)، پیمایش در تحقیقات اجتماعی،ترجمهنایبی،هوشنگ،انتشاراتنی،چاپ دوازدهم.
کوپر،کریس(1380)،اصول و مبانی جهانگردی،ترجمه غمخوار،اکبر،تهران،انتشارات فراماد،چاپ اول.
گی،چاک.وای،(1386)، جهانگردی در چشم اندازی جامع،ترجمه پارساییان،علی و اعرابی، محمد، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی،چاپ چهارم
فصلنامه جغرافیای انسانی، (1388)،دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار.
Ascollectedby UNWTO; Madrid, Spain Unwto (World Tourism Organization, Data, (2010) Highlights
Gil ,Martin.et.al.(2002).Security managment and crime in Hotels,international
Hall , Micheal , J.Page , Stephen , (2006) , The Geography of Tourism and Recreation , Third Edition , London and New York , Routledge.
Hall, C.Mand S.J page (2001), The Geography of tourism and recreation.
journal of contemporary hospitality management ,vol.14,no.2 pp58-64
personal,Michigan state university ,tourism educational materials.
Jafari , Jafar (2000) , Encyclopedia of Tourism , First Edition London , Routledge.
Linder,William and leou paulette (1979),hospitality tip for restaurant.
philip kotler and grary Armstrong Principles of marketing Englewood Cliffs,NJ:Prentice hall,1989,p.570
Lumsdom,L.(1997),Tourism Marketing,ThomsonBusiness press
Madrid, Spain (2010) ascollectedby UNWTO august Unwto (World Tourism Organization, Data, (2010) Highlights
Mill,R.C.and Morrison A.M (1992)The Tourism System,2 nd Edition,Prentice Hall International ,London.
Richard, G. (2000), tourism and the world of culture and heritage “tourism Recreation research, Vol, 25 .
Yaghoubzadeh, Rahim(2007)Obstacles to Tourism Development in Iran and Solution for it . Supervisor:Pr
Dr Wachoviak Helmut, M.Phil, s THESIS University of Information technology and Mangment In Rzeszow Facultyy Of Economics ,Major: Economics,Specialty: Hospitality Management
Kotler,p.Bowen,j.and Makens ,J.(1996)Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall,Englewood.
_||_