Subject Areas : geographical and environmental
1 - دانشگاه زابل
Keywords:
Abstract :
• امیدی، ن،(1392)، مدیریت بازاریابی صنایع دستی و هنرهای سنتی. تهران: دفترپژوهشگاه های فرهنگی.
• امینی، ع. حسین طاهری، ع، (1395)، تحلیلی بر نقش پذیري زنان روستایی در فعالیتهاي اقتصادي و عوامل مؤثر برآن: مورد مطالعه مناطق روستایی بخش سیمکان در شهرستان جهرم، علوم ترویج و آموزش کشاورزي ایران، جلد 12، شماره 2، صص 49- 37.
• بایگان، م، (1386)، بررسی مردم شناختی بازار زنجان، (طرح تحقیقاتی) صدا و سیمای مرکز زنجان.
• پاپلی یزدی، م؛ ابراهیمی، م؛ (1394)، نظریه های توسعه روستایی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، انتشارات سمت: تهران.
• پایدار، ابوذر، (1395)، شناسایی و اولویت بندی عوامل رکود صنایع دستی بلوچ (مطالعة موردی: نواحی روستایی شهرستان قصرقند) ، مجلّة پژوهش و برنامه¬ریزی روستایی، شماره3، صص 229- 216.
• جعفری، ر. ابراهیمی سالاری، ت. بهنامه، م. و صالح نیا، ن، (1395)، تعیین عوامل موثر بر اشتغال در ایران با تاکید بر زیر ساختها، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی، دانشگاه فرهنگیان شهید مفتح، صص 31- 1.
• حسین زاده، ع؛ شهریاری، م؛ فرجی بهبهانی زاده، م، (1395)، زنان و بهره وری اقتصادی در خانواده بر اساس سیری در سیرۀ رضوی، زن در توسعه و سیاست، ش 3، صص 396- 379.
• خطیبی¬فرد، ح و نوری، علیرضا، (1400)، بررسی تاثیر توسعه صنایع دستی بر رشد اقتصادی روستا با میانجیگری جذب گردشگر روستایی (مطالعه موردی: گردشگران شهرستان طرقبه - شاندیز)، مجله پژوهش¬های گردشگری و توسعه پایدار، سال 4، شماره 3 ، صص 21 -32.
• سپهوند، فرخنده؛ غلامرضایی، س؛ رحیمیان، م. و ملکشاهی، ی، (1395)، نقش مشاغل خانگی و اهمیت آن در توانمندسازی زنان روستایی، ماهنامه شباک (شبکه اطلاعات کنفرانس های کشور)، سال دوم، شماره1: صص30- 27.
• سواری، م. مخلص آبادی فراهانی، م. میرکزاده، ع، (1392)، راهکارهای توسعۀ کارآفرینی در تعاونی های صنایع دستی، تعاون و کشاورزی، سال دوم، شماره 8، صص 148- 125.
• شریفی، ر. ایروانی، ه. عامری، ژ، (1394)، تحلیل عوامل پیش برنده و بازدارنده توسعه اشتغال زنان روستایی شهرستان نجف آباد، فصلنامه علمی- پژوهشی زن و جامعه، سال ششم، شماره اول، صص 20- 1.
• شمشاد، م. ملک محمدی، ا. و حسینی نیا، غ، (1391)، شناسايي و تحليل مؤلّفه هاي مؤثر بر اشتغال زايي در تعاوني هاي منابع طبيعي استان گلستان، پژوهش ¬های جغرافیای انسانی، شماره 79، صص 156- 141.
• شهیدی، نفیسه؛ هاشمی، غلامرضا و طغرایی، محمدتقی، (1400)، شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر صادرات صنایعدستی، مجله هنر، جلد11، شماره23، صص1-15.
• طغرایی، م؛ رضوانی، م؛ مبارکی، م؛ ایداللهی فارسی، ج. و میرزایی، ز (1395)، عوامل محیطی مؤثر برکارآفرینی فرهنگی درصنایع دستی عشایری. فصلنانه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، سال پنجم، شماره 3: صص 36-19.
• علیائی، محمدصادق، (1382)، بررسی ویژگی های اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی زنان روستایی و رابطه آن با سهم آنان در درآمد خانوار شهرستان دیواندره، پایان نامۀ کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی- توسعۀ روستایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
• فرمانداری شهرستاتان خاش، (1402)، واحد آمار و اطلاعات.
• قنبری، سیروس. دهقان، م. میرکی اناری، ح، (1396)، تبیین و ارزیابی نقش کارآفرینی در توسعۀ روستایی با تأکید بر صنایع دستی )مطالعۀ موردی: روستاهای بخش مرکزی در شهرستان انار(،مجلّة پژوهش و برنامه¬ریزی روستایی، سال6، شماره 1، صص 132- 119.
• کلانتری، خ.، سرو امینی، ش. و اسدی، ع، ( 1389)، بررسی اثرات شهرک اشتهارد برتوسعه روستاهای همجوار. نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی( علوم و صنایع کشاورزی) شماره 2: صص 227- 238.
• لهسایی زاده،ع. جهانگیری، ج. خواجه، ن، (1384)، بررسی مشارکت اقتصادی زنان روستایی استان فارس»، مجلۀ جامعه شناسی ایران، دورۀ ششم، شماره3، صص 145- 124.
• نظری، امیر؛ زکریای کرمانی، ا. و شفیعی سرارودی، م، (1393)، مطالعه تطبیقی نقوش سفالینه ها¬ی کلپورگان با نقوش سوزن دوزی بلوچ، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات تطبیقی هنر، شماره 8 صص 48- 31.
• یاسینی، ر، (1396)، مطالعة فرهنگي و جامع هشناختي پوشاك سنتي زنان كنارة درياي جنوب ايران (بوشهر، هرمزگان و خوزستان)، زن در فرهنگ و هنر، دورة 9، شمارة2، صص 270- 185.
• یاوری، ح. و نورماه، ف، (1384)، نگرشی بر تحولات صنایع دستی در جهان،پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، ج. مؤسسه آموزش عالی سوره. انتشارات سوره مهر.
• Cumningham, G., Doherty, A. and Gregg, M. (2022). Using social cognitive career theory to understand head coaching intentions among assistant. Coaches of women᾽s teams, sex Roles (56): 356- 372.
• Cicek, D. Zencir, E. and kozak, N.( 2017). Women in Turkish tourism" , Journal of Hospitality and Tourism Management,Vol. 31 ,pp. 228-234.
• Kabir, M.S. and Xuexi, H. (2011). Advancement of Rural Poor Women through Small Entrepreneurship Development: The Case of Bangladesh, International Journal of Business and Management, Vol. 6, PP.134- 140.
• Mehrotra, S. and Parida, J. K. (2017). Why is the Labour Force Participation of Women Declining in India, PP. 1- 21.
• Sheuermann, T.S., David, M.T and Rosali, J.H. (2014). An investigation of African- American women᾽s prestige domain interests and choice goals using social cognitive career theory. Vocational Behavior,Vol. 84, PP. 273- 282.
• Ianchovichina, E., Antonio, E., Foucart, R., Garsous, G. & Yepes, T. (2113). Job Creation through Infrastructure Investment in the Middle East and North Africa. World Development, 43, 213-222.
• Jung, K. Dalton, B. Willis, J. (2018). From patriarchal socialism to grassroots capitalism: The role of femaleentrepreneurs in the transition of North Korea, Women's Studies International Forum:68 pp 19- 27.