• Home
  • محبوبه اسدی

    List of Articles محبوبه اسدی


  • Article

    1 - بررسی تأثیر مؤلفه‌های مدیریت دانش بر میزان اعتماد کارکنان به فناوری اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد (1394)
    Journal of healthcare management , Issue 22 , Year , Winter 2017
    مقدمه: در سال‌های اخیر، سازمان‌ها به دلیل افزایش رقابت در محیط کسب و کار، بکارگیری اطلاعات و دانش را در سرلوحه امور خود قرار داده‌اند تا از این طریق بتوانند به مزیت رقابتی دست یابند و در دنیای تجاری و رقابتی حضور مستمر و پایداری داشته باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثی More
    مقدمه: در سال‌های اخیر، سازمان‌ها به دلیل افزایش رقابت در محیط کسب و کار، بکارگیری اطلاعات و دانش را در سرلوحه امور خود قرار داده‌اند تا از این طریق بتوانند به مزیت رقابتی دست یابند و در دنیای تجاری و رقابتی حضور مستمر و پایداری داشته باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر مؤلفه‌های مدیریت دانش بر میزان اعتماد به فناوری اطلاعات در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام گرفت. روش پژوهش: این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی از دی تا بهمن 1394 انجام شد. نمونه‌گیری به صورت خوشه‌ای انجام گرفت و در هر رسته شغلی نمونه‌ها به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه پژوهش‌گر ساخته بود. روایی و پایایی پرسشنامه مذکور تأیید شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: در پژوهش حاضر600 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که 46.8 درصد را مردان و 53.2 درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دادند. نمره کلی مدیریت دانش و میزان اعتماد به فناوری اطلاعات در بین کارکنان به ترتیب0.67±3.23و 0.86±3.24بود. همبستگی مستقیم متوسط بین مؤلفه‌های مدیریت دانش و میزان اعتماد کارکنان به فناوری اطلاعات وجود دارد (p-value≤0.001,r=0.407). نتیجه‌گیری: مؤلفه‌های مدیریت دانش بر میزان اعتماد کارکنان به فناوری اطلاعات تأثیر مستقیمی‌دارد. لذا ضروری است تا مدیران سازمان‌های درمانی جهت موفق بودن در رسالت سازمانی خود، به ارتقاء دانش کارکنان، استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات و ایجاد یک فرهنگ آکنده از اعتماد در میان کارکنان توجه نمایند. زمینه و هدف: در سالهای اخیر، سازمان ها به دلیل افزایش رقابت در محیط کسب و کار، بکارگیری اطلاعات و دانش را در سرلوحه امور خود قرار داده اند تا از این طریق بتوانند به مزیت رقابتی دست یابند و در دنیای تجاری و رقابتی حضور مستمر و پایداری داشته باشند.پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر مؤلفه های مدیریت دانش بر میزان اعتماد به فناوری اطلاعات در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام گرفت.روش بررسی: این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی از دی تا بهمن 1394 انجام شد.نمونه گیری به صورت خوشه ای انجام گرفت و در هر رسته شغلی نمونه ها به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. روایی و پایایی پرسشنامه مذکور تأیید شد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در پژوهش حاضر600 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که 46.8 درصد را مردان و 53.2 درصد دیگر را زنان تشکیل می دادند.نمره کلی مدیریت دانش و میزان اعتماد به فناوری اطلاعات در بین کارکنان به ترتیب0.67±3.23و 0.86±3.24بود.همبستگی مستقیم متوسط بین مؤلفه های مدیریت دانش و میزان اعتماد کارکنان به فناوری اطلاعات وجود دارد(p-value≤0.001,r=0.407).نتیجه گیری: مؤلفه های مدیریت دانش بر میزان اعتماد کارکنان به فناوری اطلاعات تأثیر مستقیمی دارد.لذا ضروری است تا مدیران سازمان های درمانی جهت موفق بودن در رسالت سازمانی خود، به ارتقاء دانش کارکنان، استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات و ایجاد یک فرهنگ آکنده از اعتماد در میان کارکنان توجه نمایند. Manuscript profile

  • Article

    2 - مدل معادله ساختاری شایستگی‏های رهبری اخلاقی پایدار و پیامدهای توسعه پایدار- نقش واسطه‏ای کارکردهای رهبری اخلاقی پایدار
    Psychological Models and Methods , Issue 2 , Year , Autumn 2019
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین شایستگی‏های رهبری اخلاقی پایدار و پیامدهای توسعه پایدار با نقش واسطه‏ای کارکردهای رهبری اخلاقی پایدار بود. روش پژوهش آن توصیفی-همبستگی و جامعه آماری شامل رؤسای دانشکده‏های دانشگاه‏ شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز و آزمودنی& More
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین شایستگی‏های رهبری اخلاقی پایدار و پیامدهای توسعه پایدار با نقش واسطه‏ای کارکردهای رهبری اخلاقی پایدار بود. روش پژوهش آن توصیفی-همبستگی و جامعه آماری شامل رؤسای دانشکده‏های دانشگاه‏ شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز و آزمودنی‏های پژوهش اعضای هیأت علمی این دانشکده‏ها بودند. 334 نفر از اعضای هیأت علمی با روش نمونه‏گیری طبقه‏ای ساده انتخاب شدند. برای جمع‏آوری اطلاعات از مقیاس محقق‏ساخته شایستگی رهبری اخلاقی پایدار مدیران استفاده شد. روایی این ابزار با روش‏های تحلیل‏گویه و تحلیل‏عامل و پایایی آن با ضریب‏آلفای‏کرونباخ تأیید گردید. تجزیه و تحلیل داده‏ها با ضریب همبستگی و مدل معادله ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS 23 و Amos 23 انجام شد. نتایج نشان داد که مدل از برازش خوبی برخوردار بود. شایستگی‏های رهبری اخلاقی پایدار پیش‏بینی کننده کارکردها بود، اما به طور مستقیم پیامدها را پیش‏بینی نکرد؛ کارکردهای رهبری اخلاقی پایدار در این رابطه نقش واسطه‏گری معنی‏داری را ایفا کرد. Manuscript profile