• Home
  • آناهیتا شماعی

    List of Articles آناهیتا شماعی


  • Article

    1 - ارزیابی عوامل موثر بر رضایت خریدار در زنجیره تامین (مطالعه موردی: کارخانجات مواد غذایی استان اصفهان)
    Jounal of Marketing Management , Issue 7 , Year , Autumn 2009
    توجه به مسایل مربوط به زنجیره تامین و بازاریابی رابطه مند از اهمیت بسزایی برخوردار است و دراین میان توجه به رابطه بلندمدت با تامین کنندگان مواد اولیه نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد زیرا بحثارایه ارزش برتر برای مشتری نهایی مطرح است. برای این کار بایستی مجموعه مسیری که ا More
    توجه به مسایل مربوط به زنجیره تامین و بازاریابی رابطه مند از اهمیت بسزایی برخوردار است و دراین میان توجه به رابطه بلندمدت با تامین کنندگان مواد اولیه نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد زیرا بحثارایه ارزش برتر برای مشتری نهایی مطرح است. برای این کار بایستی مجموعه مسیری که ازتامین کننده تا مصرف کننده نهایی طی می گردد حالت هم افزایی داشته باشد و بتواند در نهایت ارزشبالاتری را در مقایسه با رقبا ایجاد کند.بررسی مفهوم رضایت در اکثر تحقیقات انجام شده در کشور بیشتر بر روی مصرف کننده نهاییمتمرکز بوده است، در حالی که در این پژوهش، به بررسی این مفهوم بین تامین کنندگان و خریدارانصنعتی پرداخته شده است. در این پژوهش، فاکتورهای تعیین کننده روابط بین شرکت (خریداران صنعتی)و تامین کننده ها شناسایی می شوند. هدف اصلی این تحقیق، تحلیل مفهوم رضایت در زنجیره تامین ازدیدگاه خریدار صنعتی است. بررسی نحوه ارتباط فاکتورهای همکاری، ارتباط، اعتماد و تطابق با انتظاراتمشتریان با رضایت در زنجیره تامین جهت پر کردن شکاف بین تامین کننده و شرکت و هم چنین ارتقاء وبهبود رضایت سازمانی دارای اهمیت بسزایی می باشد. جامعه آماری این تحقیق، کلیه مدیران تامین مواد اولیه کارخانجات استان اصفهان که در زمینه موادغذایی فعال می باشند، در نظر گرفته شده اند و داد ههای مورد نظر با استفاده از پرسشنامه جم عآوریگردید. روش تحقیق در پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی است و بر اساس نحوه اجرا وگردآوری داده ها از نوع توصیفی (همبستگی) است. برای توصیف یافته ها از جداول توزیع فراوانی استفادهSPSS گردید و در مرحله استنباط از آزمونهای همبستگی اسپیرمن و تحلیل مسیر به کمک نرم افزاراستفاده گردید. هشت فرضیه در این پژوهش به کار رفته است که دو فرضیه آن مورد تایید واقع نگردید.نتایج تحقیق حاکی از آن است که اعتماد، تطابق با انتظارات، ارتباط و همکاری، ارتباط معن اداری بررضایت خریداران دارند و هم چنین اعتماد خریداران صنعتی، ارتباط مستقیم و مثبتی بر تعهد خریدارانصنعتی دارد. رضایت نیز به عنوان متغیر مستقل ارتباط معناداری بر تعهد خریداران صنعتی دارد. Manuscript profile