• Home
  • اصغر باجلان

    List of Articles اصغر باجلان


  • Article

    1 - بررسی رابطه اعتماد و اطمینان مصرف کننده بر پذیرش برندهای خرده فروشی (مطالعه موردی: هاکوپیان)
    Jounal of Marketing Management , Issue 23 , Year , Summer 2014
    هدف از این تحقیق بررسی رابطه اعتماد و اطمینان مصرف کننده با پذیرش برندهای خرده فروشی بوده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مراجعان فروشگاه هاکوپیان سطح شهر تهران در سال 1391 بوده است که تعداد 450 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بین این تعداد توزیع شده و از این تعدا More
    هدف از این تحقیق بررسی رابطه اعتماد و اطمینان مصرف کننده با پذیرش برندهای خرده فروشی بوده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مراجعان فروشگاه هاکوپیان سطح شهر تهران در سال 1391 بوده است که تعداد 450 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بین این تعداد توزیع شده و از این تعداد پرسشنامه، 390 عدد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که شامل 17 سوال می باشد و ضریب پایایی این پرسشنامه 92/0 بوده که با پخش 30 پرسشنامه و با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از نرم افزار spss استفاده شده است. با توجه به بررسی های به عمل آمده در آزمون فرضیه ها در این تحقیق مشخص شد که نگرش مصرف کننده نسبت به برندهای خرده فروشی رابطه مثبت با قصد خرید آن ها دارد. تحلیل ما نشان می دهد که بین نگرش مصرف کننده نسبت به برندهای خرده فروشی و قصد خرید وی رابطه خطی و مستقیم وجود دارد. مزایای ادراک شده از برندهای خرده فروشی رابطه مثبت با نگرش مصرف کننده دارد. اعتماد مصرف کننده به برندهای خرده فروشی رابطه مثبت با مزایای ادراک شده آن ها دارد. اطمینان مصرف کننده به برندهای خرده فروشی رابطه مثبت با مزایای ادراک شده آن ها دارد. الزامات و محدودیت های تحقیق: برونیاتی نتایج حاصله از شرایط تحقیقاتی حاضر به سایر طبقه بندی های محصول و شرایط تحقیقاتی به احتیاط بیشتری نیاز دارند. الزامات عملی و متغیرهای اعتماد و اطمینان خوش بینی سبب تسهیل کاربرد موثرتر امیخته بازاریابی با توجه به برندهای خرده فروشی می گردد. نوآوری/ ارزش: این مقاله درک تازه ای از رفتار مصرف کنندگان را با توجه به برندهای خرده فروشی فراهم می آورد. متغیر اطمینان، خوش بینی به ویژه با شرایط اقتصادی نامطلوب ارتباط دارد. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تاثیر احترام و تفاهم بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مراجعان موسسات خدمات درمانی کوچک (مطالعه موردی: دندانپزشکی های شهراراک)
    Jounal of Marketing Management , Issue 15 , Year , Summer 2012
    در پی شکل گیری ماهیت شدیدا رقابتی محیط کسب و کار امروز، شرکت های خدماتی در پی یافتن خلاقانه ترین و موثرترین ابزار جذب و حفظ مشتریان هستند. یکی از شیوه های مطرح شده در این زمینه، ایجاد روابط با کیفیت از طریق ارتباط بین فردی با مشتریان می باشد. هدف از این مقاله ارزیابی دو More
    در پی شکل گیری ماهیت شدیدا رقابتی محیط کسب و کار امروز، شرکت های خدماتی در پی یافتن خلاقانه ترین و موثرترین ابزار جذب و حفظ مشتریان هستند. یکی از شیوه های مطرح شده در این زمینه، ایجاد روابط با کیفیت از طریق ارتباط بین فردی با مشتریان می باشد. هدف از این مقاله ارزیابی دو شیوه ایجاد رابطه بین فردی با مشتریان یعنی احترام و تفاهم و تاثیر آن ها بر کیفیت ارتباط ادراک شده از سوی مشتریان است. جامعه آماری تحقیق کلیه مراجعان دندانپزشکی های سطح شهر اراک در سال 1390 بوده است که تعداد 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بین این تعداد توزیع شده و از این تعداد پرسشنامه، 199 عدد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بوده و ضریب پایایی این پرسشنامه 917/0 بوده که با پخش 30 پرسشنامه و با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. با توجه به بررسی های به عمل آمده در آزمون فرضیه ها در این تحقیق مشخص شد که توجه و ارزش گذاری به ویژگی های خاص افراد تاثیر معناداری بر کیفیت ارتباط ادراک شده ندارد. درک مراجعان تاثیر معناداری بر کیفیت ارتباط ادراک شده دارد. مسولیت پذیری در برابر مراجعان تاثیر معناداری بر کیفیت ارتباط ادراک شده دارد و همچنین تاثیر معناداری بین تفاهم و کیفیت ارتباط ادراک شده برقرار است. به دلیل محدودیت های مالی و زمانی تجزیه و تحلیل ها بر یک شهر متمرکز بوده و نمونه برآوردی فقط بر مراجعان شهر اراک متمرکز بوده است. نتایج این تحقیق برای موسسات خدماتی (علی الخصوص موسسات خدمات درمانی کوچک) که به دنبال یافتن استراتژی های موثر برای ایجاد کیفیت ارتباط با مشتری هستند کاربرد دارد. که برای ایجاد کیفیت ارتباط با مشتری می توان از استراتژی های مرتبطی مانند احترام و تفاهم با مشتری استفاده کرد. Manuscript profile