• Home
  • مرتضی Morteza

    List of Articles مرتضی Morteza


  • Article

    1 - شناسایی خط مشی های اثر بخش هوشمند سازی مدارس بر کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی استان تهران
    Public Policy In Administration , Issue 5 , Year , Winter 2022
    زمینه : هوشمند سازی مدارس نیاز بشر در قرن جدید است و توسعه دادن آن گره گشای اغلب مشکلات نظام آموزش و پرورش است. برخی شکاف ها در سازمان ناشی از کاستی های اجرای خط مشی های اثر بخش هوشمند سازی مدارس در عصر جدید است.هدف : این پژوهش با هدف شناسایی خط مشی های اثر بخش هوشمند س More
    زمینه : هوشمند سازی مدارس نیاز بشر در قرن جدید است و توسعه دادن آن گره گشای اغلب مشکلات نظام آموزش و پرورش است. برخی شکاف ها در سازمان ناشی از کاستی های اجرای خط مشی های اثر بخش هوشمند سازی مدارس در عصر جدید است.هدف : این پژوهش با هدف شناسایی خط مشی های اثر بخش هوشمند سازی مدارس بر کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی استان تهران بود.روش شناسی پژوهش : پژوهش حاضر از نوع کاربردی نیمه آزمایشی و در گروه تحقیقات کمی است جامعه آماری 60 نفر از دانش‌آموز دختر و پسر به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه را دریافت نمودند. سپس به‌طور تصادفی ساده 4 مدرسه (دخترانه و پسرانه) انتخاب شد که 30 نفر در کلاس های هوشمند و 30 نفر در کلاس های که به صورت سنتی تدریس می شد قرار گرفتند. گروه آزمایش در یک ماه جلسات 45 دقیقه‌ای مفید در کلاس های هوشمند آموزش دیدند، در حالی که گروه کنترل در طی این مدت برنامه روزانه خود را دنبال می‌کردند.پس از اجرای برنامه آموزشی، مجددا پرسشنامه بر روی هر دو گروه اجرا گردید. برای سنجش پیشرفت تحصیلی میانگین دو نیمسال1398 و 1399 دانش اموزان مد نظر قرار گرفته است. برای سنجش یادگیری از پرسشنامه رحمانی (1389) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل نتایج با استفاده از نرم افزار spss نسخه 21 و از آزمون های تحلیل کواریانس استفاده شد.یافته ها : طبق نتایج در خصوص فرضیه اصلی، شرکت در کلاس‌های مدارس هوشمند بر کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی استان تهران سال تحصیلی 1400-1399 تاثیر دارد و در خصوص فرضیه های فرعی نیز، شرکت در کلاس‌های مدارس هوشمند بر متغیرهای نگرش ها وادراکات، اکتساب و درهم تنیدن دانش، استفاده معنا دار از دانش و عادت های ذهنی تاثیردارد ومعناداری کمتر از 0.05 است ولی متغیر بسط و اصلاح بیشتر از درجه معناداری 0.050 است و برابر 0.0104 است و معنادار نیست و شرکت در کلاس‌های مدارس هوشمند بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی استان تهران سال تحصیلی 1400-1399 تاثیر دارد زیرا درجه معناداری کمتر از 0.05 است.نتیجه گیری : نتایج نشان می‌دهد که شناسایی خط مشی های اثر بخش هوشمند سازی مدارس بر کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبت و معنا دار داشته است. Manuscript profile