• Home
  • محمدرضا باقرزاده

    List of Articles محمدرضا باقرزاده


  • Article

    1 - طراحی مدل اجرای خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری
    Public Policy In Administration , Issue 42 , Year , Autumn 2021
    زمینه: امروزه همه اندیشمندان و صاحبنظران به ضرورت وجودی سازمان‌های تربیتی و اولویت آموزش و پرورش نسبت به دیگر فعالیت‌های اجتماعی رسیده اند. از آنجایی که خط‌مشی‌ها نقشه راه و الگوی عمل حاکمیت وسازمان‌های تابعه محسوب می‌شوند، لذا اجرای درست خط‌مشی‌های آموزش و پرورش برای د More
    زمینه: امروزه همه اندیشمندان و صاحبنظران به ضرورت وجودی سازمان‌های تربیتی و اولویت آموزش و پرورش نسبت به دیگر فعالیت‌های اجتماعی رسیده اند. از آنجایی که خط‌مشی‌ها نقشه راه و الگوی عمل حاکمیت وسازمان‌های تابعه محسوب می‌شوند، لذا اجرای درست خط‌مشی‌های آموزش و پرورش برای دست یابی به اهداف تعیین شده از اهمیت بسزایی برخوردار است.هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل اجرای خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری انجام پذیرفت.روش ها: این پژوهش از نظر روش آمیخته، بر مبنای پژوهش‌های کیفی و کمی و از نوع پژوهش‌های قیاسی استقرایی است. جامعه آماری پژوهش خبرگان وزارت آموزش و پرورش هستند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند 36 نفر از آنان به عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه و در بخش کمی پرسشنامه بود داده‌های پژوهش با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری تحلیل شد.یافته ها: مهمترین یافته‌های پژوهش عبارتند از: تدوین خط‌مشی‌های پایدارمنطبق بر واقعیات ومتناسب زمان؛ تدوین خط‌مشی‌های انگیزه ساز و اهتمام به مشارکت ذینفع گرا؛ سنجش وارزیابی مدام؛ کفایت منابع و مشارکت عملی همه ی بخش‌های تخصصی و عمومینتیجه گیری: لزوم تدوین خط‌مشی‌های پایدارمنطبق برواقعیات، متناسب زمان وذینفع گرا با بهره گیری ازتکنولوژی را می‌توان مهمترین عامل اجرای بهینه خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفت. Manuscript profile