• Home
  • مهدی ارشادی

    List of Articles مهدی ارشادی


  • Article

    1 - بررسی ارتباط جنجال‌های شرکتی و خلق ارزش بر اساس نقش تعدیل‌کننده پایداری محیطی، اجتماعی و راهبری شرکتی
    Management Accounting , Issue 3 , Year , Winter 2024
    امروزه شناسایی عوامل مؤثر بر خلق ارزش شرکت‌ها از نظر مقایسه یک بنگاه اقتصادی با بنگاه‌های اقتصادی دیگر و هم ازنظر رقابت‌پذیری بنگاه اقتصادی، اهمیت ویژه‌ای دارد. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط جنجال‌های شرکتی و خلق ارزش بر اساس نقش تعدیل‌کننده پایداری محیطی، اجتماعی و راه More
    امروزه شناسایی عوامل مؤثر بر خلق ارزش شرکت‌ها از نظر مقایسه یک بنگاه اقتصادی با بنگاه‌های اقتصادی دیگر و هم ازنظر رقابت‌پذیری بنگاه اقتصادی، اهمیت ویژه‌ای دارد. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط جنجال‌های شرکتی و خلق ارزش بر اساس نقش تعدیل‌کننده پایداری محیطی، اجتماعی و راهبری شرکتی به اجرا درآمده است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1391 لغایت 1400 است. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از الگوی داده‌های ترکیبی استفاده شد. نرم‌افزار مورداستفاده برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نرم‌افزار استاتا نسخه 14 می‌باشد. نتایج آزمون فرضیه‌های پژوهش نشان می‌دهد که خلق ارزش، تأثیرپذیری نامطلوبی از جنجال‌های شرکتی دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد، شرکت‌هایی که رویکرد پایداری در عوامل زیست‌محیطی، اجتماعی و راهبری شرکتی دارند عموماً سطح اعتماد سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان و سهامداران را به دست می‌آورند که این خود منجر به کاهش تأثیر منفی جنجال شرکتی بر خلق ارزش توسط شرکت می‌گردد. Manuscript profile