• Home
  • محمد رضا بهرام زاده

    List of Articles محمد رضا بهرام زاده


  • Article

    1 - بررسی رابطه بازاریابی داخلی و کیفیت محصول بواسطه رضایت کارکنان
    Future study Management , Issue 4 , Year , Winter 2022
    امروزه، نهادهای خدماتی و تولیدی به‌منظور جلب رضایت مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها همواره سعی در خلق مزیت‌های رقابتی مختلفی هستند که بر این مبنا، غالباً تحقیقات بازاریابی و ارتقاء کیفیت را به‌عنوان محور اصلی پژوهش‌های خود قرار داده‌اند. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بازار More
    امروزه، نهادهای خدماتی و تولیدی به‌منظور جلب رضایت مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها همواره سعی در خلق مزیت‌های رقابتی مختلفی هستند که بر این مبنا، غالباً تحقیقات بازاریابی و ارتقاء کیفیت را به‌عنوان محور اصلی پژوهش‌های خود قرار داده‌اند. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بازاریابی داخلی و کیفیت محصول به‌واسطه رضایت کارکنان در بین کارکنان و مشتریان در شرکت تولید خمیرمایه (مخمر خشک فوری) با 360 کارمند بوده است که به روش توصیفی و پیمایشی انجام‌شده است. نمونه آماری این پژوهش که از جامعه آماری دوگانه کارمندان و مشتریان انتخاب شده است شامل 248 نفر از کارکنان شاغل در کارخانه و دفتر مرکزی و همچنین 355 نفر از مشتریان این محصول بود. برای به دست آوردن این حجم نمونه برای جمعیت مشتریان از روش نمونه‌گیری بر اساس قاعده سرانگشتی و برای جمعیت کارکنان از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده شده است. داده‌های موردنیاز توسط پرسشنامه‌های محقق ساخته جمع‌آوری گردید. در این مطالعه، از نرم‌افزار "اس‌پی‌اس‌اس" نسخه 26 برای توصیف اطلاعات و مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار "آموس" نسخه 24 برای پاسخ به فرضیه‌های تحقیق استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که رابطه معناداری بین بازاریابی داخلی و کیفیت محصول به‌واسطه رضایت کارکنان وجود دارد که در ادامه محقق پیشنهاد‌هایی را نیز بر همین مبنا ارائه داد. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارزیابی رفتار مدیریت منابع انسانی سبز و آگاهی زیست محیطی بر رفتارهای سبز با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر ارتقاع عملکردی سبز (مطالعه موردی: هتل بزرگ تهران)
    فصلنامه مدیریت سبز , Issue 1 , Year , Spring 1401
    با در نظر گرفتن مشکلات زیست محیطی متعددی که صنعت هتلداری با آن مواجه است، فشار زیادی روی این صنعت بوجود اورده، تا با اجرای استراتژی های پایدار همانند مدیریت منابع انسانی سبز به این مشکلات پاسخ دهند. از این رو ارزیابی چگونگی ارتقای عملکرد زیست محیطی مدیریت منابع انسانی س More
    با در نظر گرفتن مشکلات زیست محیطی متعددی که صنعت هتلداری با آن مواجه است، فشار زیادی روی این صنعت بوجود اورده، تا با اجرای استراتژی های پایدار همانند مدیریت منابع انسانی سبز به این مشکلات پاسخ دهند. از این رو ارزیابی چگونگی ارتقای عملکرد زیست محیطی مدیریت منابع انسانی سبز امری ضروری است. به همین دلیل این پژوهش رابطه علت و معلولی بین مدیریت منابع انسانی سبز، عملکرد مراقبت از محیط زیست کارکنان، آگاهی زیست محیطی و رهبری خدمتگزار را بررسی می کند. داده ها از افراد شاغل در هتل بزرگ تهران شد. برای انجام تحلیل های روایی و اعتبار نتایج و هم چنین مدلسازی معادله ساختاری از نرم افزار اسمارت پی.ال.اس استفاده شده ات. یافته ها نشان داد که اثرات آگاهی زیست محیطی بر روی مدیریت منابع انسانی سبز با در نظر گرفتن مقش میانجی گری عملکرد مراقبت از محیط زیست کارکنان مبتکرانه مورد تایید بوده است. ولی اثر عملکرد مراقبت از محیط زیست کارکنان مرتبط با وظایف همسو و معنادار نیست. همچنین رهبری خدمتگزار نقش واسطه در رابطه بین مدیریت منابع انسانی سبز و عملکرد مراقبت از محیط زیست کارکنان مرتبط با وظایف ندارد. از این رو این پژوهش با در نظر گرفتن تعاملات اجتماعی، نظریه شناختی اجتماعی و تئوری یادگیری جمعی در خصوص مشارکت های نظری، اقدامات عملی و پیشنهادات مفیدی را برای مدیران و محققان صنعت گردشگری بخصوص هتلداری فراهم کند. Manuscript profile