• Home
  • عاطفه تیموری

    List of Articles عاطفه تیموری


  • Article

    1 - مدل اثربخشی هنر زیبایی‌شناسی در فضاهای ورزشی بر اراده مشتری مبتنی بر بازاریابی حسی
    Knowledge Management in Sport Journal , Issue 11 , Year , Summer 2024
    روش تحقیق، آمیخته (کیفی-کمی) و مشارکت‌کنندگان این پژوهش را در بخش کیفی صاحب‌نظران تشکیل می‌دادند که با روش نمونه‌گیری گلوله برفی و برحسب اشباع نظری با 15 نفر از آن‌ها مصاحبه شد. جامعه آماری در بخش کمی شامل مدیران اماکن ورزشی، مدیران فروشگاه‌های ورزشی، کارکنان ادارات ورز More
    روش تحقیق، آمیخته (کیفی-کمی) و مشارکت‌کنندگان این پژوهش را در بخش کیفی صاحب‌نظران تشکیل می‌دادند که با روش نمونه‌گیری گلوله برفی و برحسب اشباع نظری با 15 نفر از آن‌ها مصاحبه شد. جامعه آماری در بخش کمی شامل مدیران اماکن ورزشی، مدیران فروشگاه‌های ورزشی، کارکنان ادارات ورزش و جوانان، رؤسای هیئت‌های ورزشی و مشتریان و مراجعه‌کنندگان به امکان ورزشی بودند که با توجه به فرمول کوکران برای جامعه نامحدود، 384 نفر به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه بود. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی جهت ارزیابی روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی و جهت آزمون ضرایب مسیر از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج بخش کیفی منجر به شناسایی 16 در قالب 5 مفهوم اصلی تجربه مثبت مشتریان، قیمت مناسب ارائه خدمات، چیدمان مناسب تجهیزات، تعامل با مشتریان و تبلیغات دهان‌به‌دهان شد. با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان دریافت که توجه به مؤلفه‌های زیبایی‌شناسی فضاهای ورزشی، سبب ایجاد حس مثبت در مشتریان خواهد شد که این امر لزوم توجه به محیط، فضا، فرم، هارمونی، نور و رنگ را بیش از پیش نمایان می‌سازد. این مهم می‌تواند بر اراده مشتریان در استفاده از فضاهای ورزشی اثرگذار باشد. ایجاد هر چه بیشتر جاذبه‌های بصری اراده مشتریان و تمایل آن‌ها بهبود می‌یابد. Manuscript profile