• Home
  • غلامعلی پاشا

    List of Articles غلامعلی پاشا


  • Article

    1 - تأثیر مدیریت نوآوری بر عملکرد آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران
    Curriculum Development and Educational Planning Research , Issue 1 , Year , Winter 2022
    نوآوری، عامل مهم و حیاتی برای سازمان‌‌ها به منظور ایجاد ارزش است، لذا پژوهش حاضر با هدف برررسی تأثیر مدیریت نوآوری بر عملکرد آموزشی در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مازندران انجام شد. این مطالعه کاربردی با رویکردی ترکیبی به صورت کیفی و کمی انجام شد. در بخش کمی نیز از روش توصی More
    نوآوری، عامل مهم و حیاتی برای سازمان‌‌ها به منظور ایجاد ارزش است، لذا پژوهش حاضر با هدف برررسی تأثیر مدیریت نوآوری بر عملکرد آموزشی در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مازندران انجام شد. این مطالعه کاربردی با رویکردی ترکیبی به صورت کیفی و کمی انجام شد. در بخش کمی نیز از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری بخش کیفی شامل 10 نفر از اساتید دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مازندران بودکه به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی 256 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده بر اساس فرمول کوکران از میان765 استاد هیأت علمی دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته مدیریت نوآوری با 66 سؤال و پرسشنامه عملکرد آموزشی زندی با 25 سؤال استفاده شد. روایی و میزان اعتبار ابزارها تأیید شد و آلفای کرونباخ آنها نیز بالای 7/0 محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS21 و PLS3.2 استفاده شد. نتایج نشان داد بالاترین میزان میانگین در میان ابعاد مدیریت نوآوری مربوط به بعد فرهنگ سازمان با 92/3، و پایین ترین مقدار هم به بعد مشوق های سازمانی با مقدار 53/3 است و بعد فرهنگ سازمان با مقدار R2 برابر 835/0 در سطح بالاتر از قوی قرار دارد. همچنین بر اساس ضرایب مسیر، بار عاملی 368/0 برقرار است، لذا می‌‌توان نتیجه گرفت که تأثیر مدیریت نوآوری بر عملکرد آموزشی در دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مازندران مثبت و معنادار می‌‌باشد. Manuscript profile