• Home
  • محمود صفری

    List of Articles محمود صفری


  • Article

    1 - ارائه مدل سنجش عملکرد مبتنی بر سند تحول بنیادین(مطالعه موردی: مدیران آموزش و پرورش کشور)
    Educational Leadership & administration , Issue 4 , Year , Winter 2021
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به روش اکتشافی انجام شد. گردآوری داده‌ها به روش کمی صورت گرفته و ابزار گرد آوری داده‌ها پرسشنامه بود. جامعة آماری شامل کلیه مدیران وزارت آموزش و More
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و به روش اکتشافی انجام شد. گردآوری داده‌ها به روش کمی صورت گرفته و ابزار گرد آوری داده‌ها پرسشنامه بود. جامعة آماری شامل کلیه مدیران وزارت آموزش و پرورش ادارات کل استان‌ها در سال 1399 بود که بر اساس فرمول کوکران، حجم نمونه به تعداد 269 نفر در این پژوهش همکاری کردند. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام می‌شود. در تحلیل استنباطی به روش تحلیل عاملی به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخته شد. نتایج نشان داد مولفه‌های ساختار مسؤلیت سازمان، محتوای اطلاعات عملکرد، انسجام اطلاعات عملکرد، مدیریت‌پذیری اطلاعات عملکرد، پاسخگویی، سبک مدیریت، جهت‌گیری عملی سازمان، ارتباط پیرامون عملکرد و در نهایت مولفه همسویی، به عنوان مولفه ها و شاخص های موثر بر سنجش عملکرد مدیران آموزش و پرورش کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین شناسایی شدند. بررسی شاخص‌های برازش الگو در تحلیل عاملی، نشان دهنده برازش مدل بود. Manuscript profile