• Home
  • فریبا احمدپور کریم آبادی

    List of Articles فریبا احمدپور کریم آبادی


  • Article

    1 - ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی
    The Journal of Modern Thoughts in Education , Issue 2 , Year , Summer 2022
    هدف پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی می باشد. این پژوهش از نظر هدف به صورت کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها به‌صورت ترکیبی، کیفی و کمی صورت گرفت که در بخش کیفی از تحلیل تماتیک و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم‌افزار SPSS بهره گر More
    هدف پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی می باشد. این پژوهش از نظر هدف به صورت کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها به‌صورت ترکیبی، کیفی و کمی صورت گرفت که در بخش کیفی از تحلیل تماتیک و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی با استفاده از نرم‌افزار SPSS بهره گرفته شد. جامعۀ آماری عبارت اند از مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان بندر ماهشهر در سال 98_99 به تعداد 752 نفر که به‌منظور تعیین حجم نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در بخش کیفی شامل مصاحبۀ عمیق و بررسی اسناد و در بخش کمی شامل پرسشنامۀ محقق ساخته می باشند. یافته‌های به‌دست‌آمده از تحلیل تماتیک درمجموع 6 عامل اصلی و اثرگذار را به ترتیب نشان داد که عبارت اند از آموزش‌های کارآفرینانه در ایران، توانمندی‌های کارآفرینانه در مدارس، آموزش در مدارس، کارآفرینی و ویژگی‌های شخصیتی، اهداف مطلوب در برنامۀ توسعۀ توانمندی‌های کارآفرینی، عوامل محیطی و توسعهُ توانمندی‌های کارآفرینی. همچنین یافته‌های به‌دست‌آمده از تحلیل عاملی که مشتمل بر 11 عامل و 111 گویه بود، نشان دادند که کلیه عوامل معنادار هستند. براساس نتایج پژوهش حاضر، بیشترین میزان واریانس استخراج‌شده مربوط به متغیر نیازهای دانش آموزان در توسعۀ توانمندی‌های آموزش‌های کارآفرینانه و کمترین میزان مربوط به متغیر نقش معلمان در توسعۀ توانمندی‌های کارآفرینی می باشد. درمجموع نتایج تحلیل عاملی به 4 عامل اصلی خلاصه شدند که عبارت اند از نیازهای آموزشی متأثر از ابزارهای آموزشی و عوامل محیطی، موانع آموزشی و تحقق توسعۀ توانمندی دانش‌آموزان در فضای یادگیری مدارس، ابزار آموزشی و اهداف مطلوب و آموزش‌های کارآفرینی و آینده دانش آموزان. Manuscript profile