• Home
  • بدری شاه‌طالبی حسین‌آبادی

    List of Articles بدری شاه‌طالبی حسین‌آبادی


  • Article

    1 - بررسی مولفه‌های موثر بر رشد حرفه‌ای معلمان
    Educational Leadership & administration , Issue 2 , Year , Summer 1398
    هدف مطالعه حاضر بررسی مولفه‌های موثر بر رشد حرفه‌ای معلمان بود. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا ترکیبی (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی مدیران و مسئولان آموزش و پروش کشور ایران بودند. برای نمونه‌گیری در بخش کیفی More
    هدف مطالعه حاضر بررسی مولفه‌های موثر بر رشد حرفه‌ای معلمان بود. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا ترکیبی (کیفی-کمی) بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی مدیران و مسئولان آموزش و پروش کشور ایران بودند. برای نمونه‌گیری در بخش کیفی 15 نفر با روش در دسترس و در بخش کمی 600 نفر با روش تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه 85 آیتمی محقق‌ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با نظر متخصصان و خبرگان دانشگاهی تایید و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 93/0 محاسبه شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 19 و به روش تحلیل عاملی اکتشافی تحلیل شدند. نتایج نشان داد که عوامل موثر بر رشد حرفه‌ای معلمان دارای 85 شاخص و پنج مولفه دانش، نگرش و ارزش، مهارت، توانایی و ویژگی‌های شخصیتی بود و مولفه‌های مذکور به طور معناداری توانستند 19/85 درصد از رشد حرفه‌ای معلمان را تبیین نمایند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزان نظام آموزش و پرورش برای بهبود رشد حرفه‌ای معلمان مولفه‌های فوق را بهبود بخشند. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی مولفه‌های امنیت سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه مدلی جهت ارتقای آن
    Educational Leadership & administration , Issue 2 , Year , Summer 1398
    مطالعه حاضر با هدف شناسایی مولفه‌های امنیت سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه مدلی جهت ارتقای آن انجام شد. این مطالعه آمیخته یعنی کیفی و کمی بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی اساتید هیأت علمی دانشگاه جامع آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1 More
    مطالعه حاضر با هدف شناسایی مولفه‌های امنیت سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه مدلی جهت ارتقای آن انجام شد. این مطالعه آمیخته یعنی کیفی و کمی بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی اساتید هیأت علمی دانشگاه جامع آزاد اسلامی در سال تحصیلی 98-1397 بودند. در بخش کیفی بر اساس اصل اشباع نظری 28 نفر با روش نمونه‌گیری هدفمند و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران 387 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد. روایی مصاحبه با روش توافق درون موضوعی و روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با نظر متخصصان تایید و پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ 88/0 محاسبه شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS با روش تحلیل عاملی اکتشافی تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که در امنیت سازمانی شرایط علی شامل عوامل درون سازمانی و برون سازمانی، عوامل زمینه‌ای شامل قابلیت‌های فردی و قابلیت‌های سازمانی، عوامل مداخله‌گر شامل عوامل کلان و عوامل خرد، راهبردها شامل مدیریت حرفه‌ای، استراتژی ساختار متمایز، راهبردهای رقابتی و راهبردهای ایمنی و پیامدها شامل توسعه سازمانی و ارتقای سلامت انسانی بودند و بار عاملی همه آنها معنادار بود (001/0>p). Manuscript profile