• Home
  • Leila Vatan Doust

    List of Articles Leila Vatan Doust


  • Article

    1 - The Effect of Technology on Teachers' Performance with the Role of Mediating Organizational Culture (Case Study: Education in Tehran)
    Biannual Journal of Education Experiences , Issue 1 , Year , Spring 2021
    The aim of this study was to investigate the effect of technology on teachers' performance with the mediating role of organizational culture in education in Tehran. The research method was applied in terms of purpose and descriptive-correlational in terms of data collec More
    The aim of this study was to investigate the effect of technology on teachers' performance with the mediating role of organizational culture in education in Tehran. The research method was applied in terms of purpose and descriptive-correlational in terms of data collection method. The statistical population of the present study included all education teachers in Tehran, whose number was equal to 897,000 people. The sample size was estimated using 384 teachers using Morgan table and multi-stage cluster sampling method. Data were collected in two sections: library and field. In the data collection section, data were collected using three questionnaires of Mahmoudi Information and Communication Technology (2013), Patterson Job Performance Questionnaire (1992; Shokarkan and Arshadi Translation, 2007) and Denison (2000) Organizational Culture Questionnaire. In order to assess the validity, face validity and content validity was used, which indicated that the instrument was valid. Also, the reliability of the instrument was calculated using Cranach's alpha coefficient, which showed the reliability of the measuring instrument. Data analysis was performed in two parts: descriptive and inferential (structural equation test). The results showed that due to the mediating role of organizational culture, technology has an effect on the performance of education teachers in Tehran; the implicit findings of the study also showed that technology has an effect on teachers' performance. In fact, technology affects organizational culture and in addition, organizational culture affects the performance of education teachers in Tehran Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی رابطه‌ی بین فرهنگ سازمانی و توسعه کسب و کار‌های خرد در آموزش و پرورش شهر تهران
    Behavioral Studies in Management , Issue 2 , Year , Summer 1396
    این تحقیق در راستای بررسی رابطه‌ی بین فرهنگ سازمانی و توسعه کسب و کار‌های خرد در آموزش و پرورش شهر تهران شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری ا More
    این تحقیق در راستای بررسی رابطه‌ی بین فرهنگ سازمانی و توسعه کسب و کار‌های خرد در آموزش و پرورش شهر تهران شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده‌ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه مدیران ارشدآموزش و پرورش شهر تهران می‌باشند که تعداد آنها حدودا 400 نفر می‌باشد. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده می‌باشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه گیری (براساس شیوة نمونه گیری مندرج در جدول مورگان ( تعداد 120 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در چهار بعد و 32 گویه تنظیم براساس مقیاس پنج گزینه‌ای لیکرت، و گویه‌های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده‌ها در دو بخش متغیرهای زمینه‌ای و متغیر‌های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه‌ها از آزمون آزمون کا اسکوئر (کای دو) استفاده شده است. با توجه به داده‌های تحقیق می‌توان گفت، بین فرهنگ سازمانی و توسعه کسب و کار‌های خرد در آموزش و پرورش شهر تهران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. Manuscript profile