هدف از این پژوهش بررسی اثر عوامل فرهنگی بر خلق اعتماد به تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر تهران می باشد. این پژوهش بر حسب روش توصیفی-پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و کارکنان شرکت More
هدف از این پژوهش بررسی اثر عوامل فرهنگی بر خلق اعتماد به تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر تهران می باشد. این پژوهش بر حسب روش توصیفی-پیمایشی، از نظر هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر تهران است. جامعه آماری این پژوهش حدود 700 نفر را شامل می گردد. در این پژوهش، 248 نفر از کارکنان و مدیران به روش غیر تصادفی در دسترس به عنوان نمونه آماری در این پژوهش شرکت نمودند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه ها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که جمع گرایی، اجتناب از عدم اطمینان و رویکرد بلند مدت بر اعتماد به تجارت در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اثر معناداری ندارد. فاصله قدرت بر اعتماد به تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اثر منفی دارد و مردگرایی بر اعتماد به تجارت الکترونیک در این شرکت ها اثر مثبت دارد. همچنین مشخص شد که اعتماد به تجارت الکترونیک بر توانمندی، انسجام و خیرخواهی در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اثر مثبت دارد. بنابراین برای حصول اعتماد الکترونیکی پیشنهاد می شود که مدیران سطوح عالی این موسسات با مشورت افراد پایین دستی تصمیم گیری کرده و مرتبا نظر افراد پایین دستی را در تصمیماتشان جویا شده و تعاملات سازنده با آنها داشته باشند.
Manuscript profile
Journal of Operations Management
,
Issue2,Year,
Autumn
2022
امروزه تولید جریان مداوم محصولات جدید و بازگشت سریع هزینه های کلان سرمایه گذاری تعیین کننده کارایی شرکتها بوده است . لذا اتخاذ راهبردهای تولید محصولات بر اساس پلتفرم و بهره گیری از توانمندیهای آن، اهمیت به سزایی خواهد داشت. پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل توانمندی More
امروزه تولید جریان مداوم محصولات جدید و بازگشت سریع هزینه های کلان سرمایه گذاری تعیین کننده کارایی شرکتها بوده است . لذا اتخاذ راهبردهای تولید محصولات بر اساس پلتفرم و بهره گیری از توانمندیهای آن، اهمیت به سزایی خواهد داشت. پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین مدل توانمندیهای پلتفرم فناورانه در صنعت لوازم آرایشی و اولویت بندی عوامل دخیل در این مدل انجام شده است. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع اکتشافی؛ از لحاظ هدف از نوع پژوهش های کاربردی؛ از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی، بر مبنای ماهیت داده ها پژوهشی آمیخته (کیفی- کمی) به شمار می آید. جامعه آماری پژوهش اساتید دانشگاهی در حوزه بازرگانی و کسب و کار و نیز مدیران ارشد متخصص در حوزه لوازم آرایشی می باشند. در این راستا، براساس مصاحبههای تخصصی انجام شده با خبرگان و به کارگیری نظریه داده بنیاد، 16 مولفه اصلی و 71 مقوله در زمینه توانمندیهای پلتفرم فناورانه در صنعت لوازم آرایشی شناسایی شد. در مرحله بعد با استفاده از روش دلفی فازی اعتبارسنجی لازم صورت گرفت و مشخص شد همه مولفههای پژوهش از اعتبار کافی برخوردار میباشند. در نهایت با استفاده از تکنیک BWM رتبه بندی معیارها و زیرمعیارها حاصل شد. که نشان می دهد بعد محوری بیشترین اهمیت را در بین ابعاد دارا می باشد و نیز هر یک از مولفه های پژوهش و زیرمعیارهای آنها اولویت بندی گردید.
Manuscript profile
Journal of Operations Management
,
Issue4,Year,
Autumn
2023
در عصر حاضر، یکی از الزامات هر کسب و کار و فعالیت، دستیابی به فناوری های نوین و شیوه های نوین ارائه خدمات میباشد و امروزه اکثر فعالیت ها و مشاغل با ارائه خدمات به صورت دیجیتال سعی در چابکسازی کسبوکار خود و کسب موفقیت بیشتر دارند. هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر باز More
در عصر حاضر، یکی از الزامات هر کسب و کار و فعالیت، دستیابی به فناوری های نوین و شیوه های نوین ارائه خدمات میباشد و امروزه اکثر فعالیت ها و مشاغل با ارائه خدمات به صورت دیجیتال سعی در چابکسازی کسبوکار خود و کسب موفقیت بیشتر دارند. هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر بازاریابی دیجیتال چابک در بانک کشاورزی در استان خراسان رضوی می باشد. این پژوهش از نوع آمیخته (کیفی-کمی)، بر مبنای هدف، کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش دوازده نفر از خبرگان بانک کشاورزی استان خراسان رضوی می باشد که در زمینه ارائه خدمات دیجیتال دارای تجربه و تحصیلات مرتبط می باشند. نمونه آماری به صورت غیراحتمالی با روش گلوله برفی انتخاب گردید و داده ها در بخش کیفی و کمی پژوهش از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با این افراد حاصل شد. در این مطالعه در بخش کیفی، 16 عامل و 110 عنصر موثر بر بازاریابی چابک دیجیتال شناسایی گردید. در بخش کمی، نتایج نشان داد که عامل ارتیاطات اثربخش با 312/8 بالاترین مرکزیت را در بین شاخص ها داراست و نیز عامل سرعت بیشترین تأثیرگذاری و عامل ارتباطات اثربخش بیشترین تأثیرپذیری را در بین شاخص ها دارا می باشند.
Manuscript profile
Sanad
Sanad is a platform for managing Azad University publications