• Home
  • فاطمه خموش

    List of Articles فاطمه خموش


  • Article

    1 - بررسی کاربست آموزشی وام‌واژه‌های فرانسوی در درس صفر متدهای زبان فرانسه
    Research in Curriculum Planning , Issue 2 , Year , Autumn 2022
    امروز تدوینگران متدهای آموزش زبان خارجی به منظور ارتقاء کیفیت آموزش، شیوه‌های نوآورانه و متفاوتی را در ارائه محتوای خود لحاظ کرده‌اند. درس صفر در ابتدای متدهای آموزش زبان فرانسه نیز یکی از این نوآوری‌ها به حساب می‌آید. اگر چه این درس در نگاه اول، در متدهای آموزش زبان فر More
    امروز تدوینگران متدهای آموزش زبان خارجی به منظور ارتقاء کیفیت آموزش، شیوه‌های نوآورانه و متفاوتی را در ارائه محتوای خود لحاظ کرده‌اند. درس صفر در ابتدای متدهای آموزش زبان فرانسه نیز یکی از این نوآوری‌ها به حساب می‌آید. اگر چه این درس در نگاه اول، در متدهای آموزش زبان فرانسه کم اهمیت به نظر می‌رسد، اما از منظر بسیاری از متخصصان علم آموزش زبان نقطه قوتی قلمداد می‌شود که به پیش‌نیازهای زبانی و آماده سازی زبان‌آموز در جهت شروع یادگیری یک زبان خارجی می‌پردازد. از طرفی دیگر، استفاده از واژه‌های مشترک، (وام‌واژه‌ها) یکی از فعالیت‌های آموزشی که در درس‌ صفر گنجانده شده است. این واژه‌ها از منظر معنایی، به زبانِ اول زبان‌آموز بسیار نزدیک هستند و به نظر می‌رسد استفاده از آن‌ها فارغ از بالا بردن دایره واژگانی زبان‌آموز، اهداف آموزشی ویژه‌ای را دنبال می‌کنند. این مقاله بر ارائه وام‌واژه‌های متنوع در متدهای آموزش زبان فرانسه در هر سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال تمرکز دارد و دلایل استفاده از این واژه‌های مشترک را با رویکردی توصیفی- تحلیلی بررسی می‌کند. در این مقاله خواهیم دید که حضور این وام‌واژه‌ها به همراه فعالیت‌های آموزشی مرتبط با آن، کیفیت آموزشی درس صفر را در متدهای آموزش زبان فرانسه به طرز محسوسی بالا برده است. Manuscript profile