• Home
  • مصطفی قادری

    List of Articles مصطفی قادری


  • Article

    1 - مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس
    Research in Curriculum Planning , Issue 4 , Year , Winter 2016
    هدف پژوهش حاضر مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس بود و از رویکرد کمی ـ کیفی، از نوع متوالی استفاده شد. روش پژوهش کمی (توصیفی) و کیفی (مطالعه موردی) بود. جامعه آماری، شامل کلیه دبیران، مدیران و ارزیابان آموزشی مدار More
    هدف پژوهش حاضر مقایسه ارزیابی عملکرد معلمان از طریق ویدئو دیتا با سایر روش‌های موجود ارزیابی عملکرد تدریس بود و از رویکرد کمی ـ کیفی، از نوع متوالی استفاده شد. روش پژوهش کمی (توصیفی) و کیفی (مطالعه موردی) بود. جامعه آماری، شامل کلیه دبیران، مدیران و ارزیابان آموزشی مدارس مقطع متوسطه اول شهر سنندج در سال 91-92 به تعداد 238 نفر بود. نمونه با روش نمونه‌گیری تصادفی ـ خوشه‌ای و حجم 142 نفر برای تحقیق کمی، با استفاده از جدول مورگان انتخاب شد و برای قسمت کیفی، از بین معلمان علوم با روش نمونه‌گیری در دسترس و نمونه‌گیری اشباع نظری با حجم 8 نفر مشارکت کننده که حاضر به فیلم‌برداری و مصاحبه شدند، به اشباع رسید. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته و مصاحبه نیمه‌ساختمند بود. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه 86/0 و تجزیه و تحلیل از طریق تحلیل عاملی تأییدی، فریدمن، تحلیل واریانس، آزمون تعقیبی شفه و آزمون t تک نمونه‌ای با استفاده از نرم افزار lisrel و spss نسخه 19 انجام شد. نتایج نشان داد رویکرد پرسش محور با نظام کنونی تناسب بیشتری داشت. رویکردهای پاسخ‌گویی/ بهبود و مدافعه اجتماعی در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند. استفاده ویدئو دیتا در ارزیابی عملکرد معلمان به منظور دستیابی به اهداف نظام ارزیابی عملکرد و حل مشکلات آن از نظر شرکت‌کنندگان مفید است. Manuscript profile