• Home
  • تورج حسینی هفشجانی

    List of Articles تورج حسینی هفشجانی


  • Article

    1 - کارکرد سبک های تفکر و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دربین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسیو علوم تربیتی دانشگاه تهران
    Research in Curriculum Planning , Issue 1 , Year , Summer 2010
    چکیده هدف از اجرای این پژوه ش مقایس ه کارکرد سبک های تفکر و رابط ه آن با پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشکد ه فنی مهندسی و روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بود. نمونه مورد مطالعه 288 دانشجو ( 146 نفر فنی مهندسی و 142 نفر روا نبرنام هریزی درسی دانش و پژوه More
    چکیده هدف از اجرای این پژوه ش مقایس ه کارکرد سبک های تفکر و رابط ه آن با پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشکد ه فنی مهندسی و روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بود. نمونه مورد مطالعه 288 دانشجو ( 146 نفر فنی مهندسی و 142 نفر روا نبرنام هریزی درسی دانش و پژوهش در علوم تربیتی استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و دانشجویان رشت ه فنی مهندسی از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند . یافته ها از طریق پرسشنام ه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر و پرسشنامه خودگزارشی پیشرفت تحصیلی جمع آوری و سپس از مستقل تحلیل شد . t طریق روشهای آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و برای روایی پرسشنامه از نظر متخصصان و برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده ش د. 0 به دست آمد. نتایج به دست آمده نشان داد که در سبک تفکر / که مقدار آن 75 اجرایی دانشجویان دانشکد ه روان شناسی و علوم تربیتی و در سبک تفکر قانونگذارانه ، دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی بالاتر بودند و در سبک تفکر قضایی تفاوتی بین آنان وجود نداشت. همچنین سبک تفکر اجرایی در بین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و سبک تفکر قانونگذارانه در بین دانشجویان دانشکد ه روان شناسی و علوم تربیتی بیشت رین قدرت پیش بینی پیشرفت تحصیلی را داشته اند و اینکه در سبک تفکر اجرایی و قضایی بین دانشجویان پسر و دختر دانشکده های فنی مهندسی تفاوت معناداری وجود داشت و در سبک اجرایی دختران و در سبک قضایی پسران بالاتر قرار داشتند و در سبک تفکر قانونگذارانه ، دانشجویان پسر دانشکد ه روان شناسی و علوم تربیتی بالاتر از دختران قرار داشتند. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تأثیر سبک‌های فکر برمیزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات
    Research in Curriculum Planning , Issue 1 , Year , Summer 2011
    هدف از این پژوهش بررسی تأثیر سبک‌های تفکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. جامعۀ آماری این پژوهش تمامی دانش‌آموزان سال سوم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ناحیۀ 1 استان چهارمحال و بختیاری است که در حال گذراندن درس مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند. در More
    هدف از این پژوهش بررسی تأثیر سبک‌های تفکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. جامعۀ آماری این پژوهش تمامی دانش‌آموزان سال سوم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ناحیۀ 1 استان چهارمحال و بختیاری است که در حال گذراندن درس مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند. در این پژوهش از همۀ جامعۀ آماری به‌عنوان نمونه استفاده شد. تعداد حجم نمونه در این پژوهش 358 نفر بود که شامل 142 دانش‌آموز دختر و 216 دانش‌آموز پسر بود. ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش شامل پرسشنامۀ سبک‌های تفکر استرنبرگ و واگنر و آزمون محقق‌ساختۀ مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. داده‌های این پژوهش با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی (میانگین، انحراف معیار و انحراف استاندارد، آزمون t مستقل) تحلیل شد، نتایج به‌دست آمده نشان داد که سبک تفکر اجرایی، تفکر قضایی، تفکر قانون‌گذارانه بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤثر است. Manuscript profile