• Home
  • Mahsa Shah Moradi

    List of Articles Mahsa Shah Moradi


  • Article

    1 - Identifying the Indicators and Components of Human Resource Management Based on Knowledge Management and Prioritizing Them in the Executive Organs of the City of Sari
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , Issue 1 , Year , Winter 2020
    Accurate implementation of human resource management and the development of the organizational knowledge of individuals and its management can be useful for organizational problems in the country. Therefore, the purpose of the present article is to identify the indicato More
    Accurate implementation of human resource management and the development of the organizational knowledge of individuals and its management can be useful for organizational problems in the country. Therefore, the purpose of the present article is to identify the indicators and components of human resource management based on knowledge management and ranking them in the executive organs of the city of Sari. This research was developmental in terms of purpose and based on integrated method (qualitative and quantitative), and was descriptive in terms of nature. The statistical population includes 1) 15 experts familiar with the field of human resource management, 2) 400 employees working in the executive organs of Sari. Based on the research literature, 18 indicators in human resource management topic and 8 indicators regarding knowledge management were identified and based on the Delphi technique they were provided to the experts in the field under study for evaluation. Data analysis was performed using Friedman's test, applying SPSS software. Based on the results, human resource management components were identified in 6 general categories (recruitment and selection of employees, the appointment of employees, development, and maintenance of employees, training, and improvement of employees, performance evaluation of employees, service compensation of employees) and 18 sub-components and components of knowledge management in 4 general categories (knowledge creation, knowledge sharing, knowledge application, knowledge storing) and 8 sub-components. "Appointment of employees" was also located in the first rank. Based on the results, it can be said that managers should be very careful in selecting and employing, appointing and job promotion, developing and maintaining, training and improving, developing performance and service compensation of employees because it is by paying attention to these affairs that they can minimally develop their organization, and overcome competitors in the current critical conditions. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش در دستگاههای اجرایی شهر ساری
    Journal of Human Capital Empowerment , Issue 4 , Year , Winter 2020
    هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش در دستگاه‌های اجرایی شهر ساری است. از نظر هدف، تحقیق حاضر از نوع کاربردی است. از طرفی چون پژوهش به تبیین مدل می‌‌پردازد می‌‌توان گفت که در دسته پژوهش‌های توسعه ای نیز قرار دارد. جامعه آماری این تحقیق خبرگان ، More
    هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی مبتنی بر دانش در دستگاه‌های اجرایی شهر ساری است. از نظر هدف، تحقیق حاضر از نوع کاربردی است. از طرفی چون پژوهش به تبیین مدل می‌‌پردازد می‌‌توان گفت که در دسته پژوهش‌های توسعه ای نیز قرار دارد. جامعه آماری این تحقیق خبرگان ، مدیران و معاونین بوده که در مجموع 10 نفر شامل اساتید مدیریتی و تمامی مدیران و معاونین دستگاههای اجرایی شهر ساری هستند. روش نمونه‌گیری بصورت طبقه‌بندی بوده که تعداد 584 نفر انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی و نرم‌افزارهایSpss, AMOS استفاده شده است. نتایج یافته‌های تحقیق نشان داد که بین مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش رابطه وجود دارد. بین همه متغیرهای تحقیق و ابعاد آنها روابط معناداری بوده و تنها رابطه میان بعد اشتراک‌گزاری دانش با مدیریت منابع انسانی معنادار نبوده است. همچنین وضعیت مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد. در راستای اهداف این دستگاه‌های اجرایی، پشتیبانی مدیریت ارشد می تواند باعث افزایش سطح و کیفیت به اشتراک گذاری دانش از طریق کارکنان متعهد شود. Manuscript profile