• Home
  • مجتبی رستمی نوروزآباد

    List of Articles مجتبی رستمی نوروزآباد


  • Article

    1 - بررسی اثر IT بر قابلیتهای زنجیره تامین و عملکرد بنگاه: مطالعه موردی شرکت سایپا
    Journal of Industrial Strategic Management , Issue 2 , Year , Autumn 2013
    مدیریت زنجیره تأمین هماهنگ کننده همه ی فعالیت های یک شرکت با فعالیت های تأمین کنندگان و مشتری هاست. مدیریت زنجیره تأمین مؤثر ترجیح می دهد که عرضه کننده ها و مشتری ها با هم در یک سبک هماهنگ، با سهیم شدن در جریان آزاد اطلاعات، تعامل داشته باشند. جریان سریع اطلاعات بین مش More
    مدیریت زنجیره تأمین هماهنگ کننده همه ی فعالیت های یک شرکت با فعالیت های تأمین کنندگان و مشتری هاست. مدیریت زنجیره تأمین مؤثر ترجیح می دهد که عرضه کننده ها و مشتری ها با هم در یک سبک هماهنگ، با سهیم شدن در جریان آزاد اطلاعات، تعامل داشته باشند. جریان سریع اطلاعات بین مشتریان، عرضه کنندگان، مراکز عرضه و سیستم های حمل و نقل، شرکت ها را برای توسعه زنجیره تأمین توانا می سازد. بر این اساس در این مطالعه با استفاده روش مدل یابی معادلات ساختاری به بررسی نقش پیاده سازی فن آوری اطلاعات بر قابلیت های رنچیره تأمین و عملکرد در شرکت خودروسازی سایپا پرداخته شده است. جامعه ی آماری این پژوهش پرسنل کارخانه ی خودروسازی سایپا و نمایندگی های مجاز در شهر تهران می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه وو و کیم (2006) ، استفاده گردیده است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده از 86 پرسشنامه ی عودت داده شده اطلاعات لازم به دست آمد. با توجه به نتایج تحلیل مسیر می توان گفت پیاده سازی IT هم بر روی قابلیت های زنجیره تأمین و هم بر عملکرد دارای اثر معنادار می باشد. این اثر معنادار این مهم را نشان می دهد که توانمندی و برخورداری از پیاده سازی IT در شرکت مورد مطالعه می تواند منشاء ارتقاء عملکرد و قابلیت های زنجیره تأمین باشد. به علاوه پیاده سازی IT هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم بر عملکرد تأثیر مثبت دارد و قاعدتا برآیند آن ها نیز دارای ارتباط معنادار آماری است. نکته قابل تأمل این است که تأثیر غیر مستقیم پیاده سازی IT بر عملکرد از کانال قابلیت های زنجیره تأمین مفهوم پیدا می کند. در واقع علیرغم اینکه قابلیت های زنجیره تأمین مستقیما عملکرد را افزایش نمی دهد؛ اما باعث افزایش شدت اثر مثبت پیاده سازی IT بر عملکرد می گردد. Manuscript profile

  • Article

    2 - مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و نوآوری در صنعت جهانگردی
    Journal of Modern Management Engineering , Issue 5 , Year , Winter 1392
    هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی استاندارد مطالعه ی شوحساین لیو و چی چوان وو (2010) استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان سنندج More
    هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی استاندارد مطالعه ی شوحساین لیو و چی چوان وو (2010) استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان سنندج می باشد و از این جامعه ی آماری، 90 نفر از کارکنان مراکز به طور تصادفی مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که میان مدیریت دانش ویادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد؛ میان یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی رابطه ی معنی دار و مثبتی وجود دارد و همچنین میان مدیریت دانش و نوآوری سازمانی با نقش میانجی گری یادگیری سازمانی ارتباط مستقیمی وجود دارد. در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاداتی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است. Manuscript profile