• Home
  • Behnaz Khoshtinat

    List of Articles Behnaz Khoshtinat


  • Article

    1 - اعتبارسنجی الگوی مشارکت مشتریان شهرداری مبتنی بر بازاریابی اعتماد اجتماعی (مورد مطالعه: شهرداری تهران)
    Jounal of Marketing Management , Issue 60 , Year , Autumn 2023
    مشارکت مشتریان (درگیری مشتری) یک ارتباط در کسب‌وکار است که بر رابطه میان مشتریان و ذینفعان سازمان از طریق کانال‌های مختلف دلالت دارد. در این رویکرد بر گسترش و بهبود رابطه با مشتریان تأکید می‌شود. این مشارکت میسر نمی‌شود مگر آنکه برای افزایش اعتماد اجتماعی چاره‌اندیشی شو More
    مشارکت مشتریان (درگیری مشتری) یک ارتباط در کسب‌وکار است که بر رابطه میان مشتریان و ذینفعان سازمان از طریق کانال‌های مختلف دلالت دارد. در این رویکرد بر گسترش و بهبود رابطه با مشتریان تأکید می‌شود. این مشارکت میسر نمی‌شود مگر آنکه برای افزایش اعتماد اجتماعی چاره‌اندیشی شود. مشتری‌محوری و مشارکت مشتریان از موضوعات مهم در شهرداری‌ها است و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری در ایجاد و توسعه این مشارکت نقش اساسی دارند. هدف پژوهش حاضر، اعتبارسنجی الگویی برای مشارکت مشتریان شهرداری مبتنی بر بازاریابی اعتماد اجتماعی است. این پژوهش از نظر روش و بازه زمانی گردآوری داده‌ها، یک پژوهش پیمایشی- مقطعی است. جامعه آماری شامل کلیه شهروندان شهر تهران می‌باشد. به دلیل نامحدود بودن جامعه آماری، با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 384 نفر برآورد گردید و نمونه‌گیری با روش تصادفی ساده انجام شد. برای اعتبارسنجی الگوی مشارکت مشتریان شهرداری از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار LISREL استفاده شد. همچنین شاخص‌های مشارکت مشتریان شهرداری با روش تحلیل عاملی تأییدی، اعتبارسنجی و با روش سوارا، اولویت‌بندی شده‌اند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه است که با روش روایی سازه و روایی همگرا اعتبارسنجی گردید. همچنین با استفاده از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی نیز قابلیت اعتماد پرسش‌نامه مطلوب ارزیابی شد. نتایج پژوهش نشان داده است مدیریت ارتباط با مشتریان شهرداری بر مسئولیت اجتماعی و برقراری اعتماد اجتماعی مؤثر است. این دو مقوله خود موجب بهبود کیفیت خدمات شهرداری و جلب رضایت اجتماعی مشتریان شهرداری می‌شود. در سایه بهبود کیفیت و افزایش اعتماد و رضایت دستیابی به اهداف بازاریابی اعتماد اجتماعی محقق می‌شود و در نهایت به مشارکت مشتریان شهرداری منجر می‌شود. Manuscript profile

  • Article

    2 - The Impact of Organizational Entrepreneurship on Improving Competitive Advantage with Mediating Role of Innovation in Start-up Digital Industries
    Journal of System Management , Issue 5 , Year , Autumn 2022
    The present study aimed to investigate the impact of organizational entrepreneurship on improving competitive advantage with the mediating role of innovation. The present study was applied in terms of aim, descriptive-survey in terms of data collection method, and quant More
    The present study aimed to investigate the impact of organizational entrepreneurship on improving competitive advantage with the mediating role of innovation. The present study was applied in terms of aim, descriptive-survey in terms of data collection method, and quantitative in terms of type of data collected. The statistical population of the study included 75 executive managers of companies operating in the start-up digital industry. Using a convenience random sampling method and Cochran's formula, 63 people were considered as the sample size. Data were analyzed using Smart PLS software. The results obtained from path coefficients and significant coefficients showed that organizational entrepreneurship and competitive advantage have a significant and positive effect on the innovation of start-up digital industries. It was also concluded that organizational entrepreneurship has a positive and significant impact on competitive advantage. It was also found that competitive advantage could mediate the relationship between organizational entrepreneurship and innovation. Manuscript profile