• Home
  • احمد اکبری

    List of Articles احمد اکبری


  • Article

    1 - شناسایی و اولویت بندی ابعاد و مؤلفه های آموزش و پرورش استاندارد
    Educational Leadership & administration , Issue 2 , Year , Summer 1398
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی مؤلفه‌های آموزش و پرورش استاندارد، از نظر خبرگان آموزشی انجام گرفت. روش تحقیق آمیخته و نوع تحقیق توصیفی-پیمایشی بود. داده‌ها به صورت مصاحبه و میدانی گردآوری گردید. جامعه آماری کارشناسان و خبرگان در حوزه آموزش و پرورش بودند در بخش More
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی مؤلفه‌های آموزش و پرورش استاندارد، از نظر خبرگان آموزشی انجام گرفت. روش تحقیق آمیخته و نوع تحقیق توصیفی-پیمایشی بود. داده‌ها به صورت مصاحبه و میدانی گردآوری گردید. جامعه آماری کارشناسان و خبرگان در حوزه آموزش و پرورش بودند در بخش کیفی با رویکرد نمونه گیری هدفمند گلوله برفی، تعداد 21 نفر جهت مصاحبه در بخش کمی برای گردآوری داده‌های مورد نیاز، تعداد 260 نفر از خبرگان و کارشناسان در حوزه آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی 97-96 به روش نمونه گیری خوشه‌ای سهمیه‌ای انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته با طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده گردید. برای تعیین پایایی و اعتبار ابزار اندازه گیری نیز از آلفای کرونباخ، روایی محتوایی و همزمان استفاده شد. برای تحلیل داده‌های کیفی از روش داده بنیاد و برای داده‌های کمی از شاخص‌های توصیفی، آزمون فریدمن نرم افزار SPSS21 استفاده شد. نتایج کلی پژوهش حاکی از آن است که آموزش و پرورش دارای سه بعد بنیادی، ساختاری و فرایندی است. همچنین مؤلفه های آموزش و پرورش استاندارد مطالعه حاضر مشتمل بر 27 مؤلفه به روش کدگذاری به دست آمد. Manuscript profile

  • Article

    2 - شناسایی مولفه های جامع منابع انسانی بر اساس استاندارد ISO34000
    Educational Leadership & administration , Issue 4 , Year , Autumn 1398
    استاندارد 34000 منابع انسانی، نگاه جامع به همه فعالیتهای منابع انسانی است. این استاندارد به سازمانها کمک می کند تا سیستمی یکپارچه از اقدامات برای تحقق اهداف منابع انسانی و چارچوبی برای پیاده سازی این اقدامات ایجاد کنند. چنین اقداماتی امکان مدیریت موثر سرمایه های انسانی More
    استاندارد 34000 منابع انسانی، نگاه جامع به همه فعالیتهای منابع انسانی است. این استاندارد به سازمانها کمک می کند تا سیستمی یکپارچه از اقدامات برای تحقق اهداف منابع انسانی و چارچوبی برای پیاده سازی این اقدامات ایجاد کنند. چنین اقداماتی امکان مدیریت موثر سرمایه های انسانی برای سازمانها را فراهم می کنند.هر کدام از سطوح استاندارد ، پنج فرایند را در بر می گیرند. هر فرایند مجموعه ای از اقدامات مرتبط با هم درباره مدیریت منابع انسانی (اقداماتی مانند جذب، حقوق و مزایا و توسعه منابع انسانی است که زمانیکه با هم انجام شوند، مجموعه ای از اهداف را محقق می کنند که برای ارتقای شایستگی های منابع انسانی مهم هستند. الگوی این پژوهش براساس مصاحبه کیفی صورت گرفته با روسای شرکت برق خراسان رضوی و روش نمونه‌گیری به دو صورت هدفمند و گلوله‌ی برفی می‌باشد درنهایت با مراجعه به خبرگان، 18 مصاحبه کیفی صورت گرفت با استفاده از تکنیک گرندد تئوری به شناسایی مولفه های جامع منابع انسانی مبتنی بر استاندارد 34000 پرداخته شده، ضرورت هر یک از مولفه های مدل استخراج شده برای شناسایی شاخص های جامع منابع انسانی مبتنی بر استاندارد 34000 بررسی گردیده، پژوهش با روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی تحلیل شد. Manuscript profile