• Home
  • سمیرا علی آبادی

    List of Articles سمیرا علی آبادی


  • Article

    1 - طراحی مدل عوامل موفقیت و شکست خدمات ناب در سازمان های ورزشی غرب کشور
    Sport Sciences Quarterly , Issue 5 , Year , Autumn 2023
    هدف از این پژوهش شناسایی و طراحی الگوی پیشران های خدمات ناب در سازمان های ورزشی بود. روش تحقیق از نوع آمیخته کیفی که با رویکرد داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری متشکل از اساتید و متخصصین حوزه مدیریت، بازاریابی ورزشی، مدیران ارشد ادارات کل ورزش و جوانان، روسای هیات های More
    هدف از این پژوهش شناسایی و طراحی الگوی پیشران های خدمات ناب در سازمان های ورزشی بود. روش تحقیق از نوع آمیخته کیفی که با رویکرد داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری متشکل از اساتید و متخصصین حوزه مدیریت، بازاریابی ورزشی، مدیران ارشد ادارات کل ورزش و جوانان، روسای هیات های ورزشی و مدیران سالن های ورزشی غرب کشور بود که با روش هدفمند و تکنیک نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب شدند. پس از مطالعه مبانی نظری، 12 مصاحبه عمیق همزمان تحلیل و کدگذاری شدند. بخش کیفی توسط نرم افزار ماکسکیودا[1] نسخه 18 و در بخش کمی از نرم افزار اس.پی.اس.اس[2] نسخه 25 و آموس استفاده شد. یافته ها نشان داد که پیشران های موفقیت خدمات ناب در سازمان های ورزشی متشکل از شش عامل ایجاد زنجیره ارزش، تعیین ارزش، شناسایی جریان ارزش، تعیین کمال، فرآیند جریان ارزش و ارزش اجتماعی بوده و پیشران های شکست خدمات ناب نیز متشکل از هفت عامل نداشتن مدل کسب وکار، بی توجهی به بازخورد مشتری، زمان راه اندازی زیاد، بازاریابی ضعیف، مشکلات ساختاری، مشکلات مدیریتی و عدم مشارکت کارکنان است و بر اساس آنها، مدل پارادایمی طراحی شد. سازمان های ورزشی در ارائه خدمات ناب به مشتریان خود با عوامل خاصی مواجه اند که با ارتقای کیفیت آن ها می توان زمینه ارائه خدمات ناب را فراهم نمود.[2]. SPSS Manuscript profile

  • Article

    2 - طراحی مدل عوامل موفقیت و شکست خدمات ناب در سازمان‌های ورزشی غرب کشور
    Sport Sciences Quarterly , Issue 1 , Year , Summer 2023
    هدف از این پژوهش طراحی مدل عوامل موفقیت و شکست خدمات ناب در سازمان‌های ورزشی غرب کشور بود. روش تحقیق از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود که با رویکرد داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری را اساتید و متخصصین حوزه مدیریت، بازاریابی ورزشی، مدیران ارشد ادارات کل ورزش و جوانان، روسای More
    هدف از این پژوهش طراحی مدل عوامل موفقیت و شکست خدمات ناب در سازمان‌های ورزشی غرب کشور بود. روش تحقیق از نوع آمیخته (کیفی-کمی) بود که با رویکرد داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری را اساتید و متخصصین حوزه مدیریت، بازاریابی ورزشی، مدیران ارشد ادارات کل ورزش و جوانان، روسای هیئت‌های ورزشی و مدیران سالن های ورزشی غرب کشور بود که با روش هدفمند انتخاب شدند. پس از مطالعه مبانی نظری، 12 مصاحبه عمیق همزمان تحلیل و کدگذاری شدند. بخش کیفی توسط نرم‌افزار ماکسکیودا نسخه 18 و در بخش کمی از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس نسخه 25 و آموس استفاده شد. یافته ها نشان داد که پیشران های موفقیت خدمات ناب در سازمان های ورزشی متشکل از شش عامل ایجاد زنجیره ارزش، تعیین ارزش، شناسایی جریان ارزش، تعیین کمال، فرآیند جریان ارزش و ارزش اجتماعی بوده و پیشران های شکست خدمات ناب نیز متشکل از هفت عامل نداشتن مدل کسب وکار، بی توجهی به بازخورد مشتری، زمان راه اندازی زیاد، بازاریابی ضعیف، مشکلات ساختاری، مشکلات مدیریتی و عدم مشارکت کارکنان است و بر اساس آن‌ها، مدل پارادایمی طراحی شد. سازمان های ورزشی در ارائه خدمات ناب به مشتریان خود با عوامل خاصی مواجه اند که با ارتقای کیفیت آن‌ها می توان زمینه ارائه خدمات ناب را فراهم نمود. Manuscript profile