• Home
  • علی کشاورز

    List of Articles علی کشاورز


  • Article

    1 - Investigating the Dimensions of the Customer Relationship Model Based on Banking Policies in Maskan Bank
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , Issue 1 , Year , Spring 2020
    Effective customer relationship management has become a significant challenge in business competition. Organizations need information about who their customers are, what their expectations and needs are, and how their needs should be realized. So, the aim of this study More
    Effective customer relationship management has become a significant challenge in business competition. Organizations need information about who their customers are, what their expectations and needs are, and how their needs should be realized. So, the aim of this study is to investigate the relationships between the dimensions of the customer relationship model based on banking policies in Maskan bank. The current research study is applied in terms of purpose, it is descriptive of correlational type in terms of nature, and is of survey type in terms of method. The statistical population included all employees of Maskan Bank branches in Tehran including 2153 people. The sample size was estimated to be 327 people based on Cochran's formula that were selected by multi-stage relative cluster sampling. Based on the study of research literature and survey of experts, in order to collect information, 76 questions were prepared in the form of 15 indicators and 5 components (causal, contextual, intervening, strategic, and consequences). The calculated CVR value for each item was more than 0.42, so the content validity was confirmed. Cronbach's alpha coefficient of variables was higher than 0.7, indicating good reliability. Structural equation modeling using Amos software was used to analyze the data. The results indicated that at a significant level higher than 1.96, the path coefficients of the variable causal conditions on the main category equal to 0.49, the main category variable on strategies (solutions) was equal to 0.44, the variable of the contextual conditions on the strategies (solutions) was equal to 0.16, the variable of intervening conditions on strategies (strategies) was equal to 0.61, the variable of strategies (strategies) on consequences (outcomes) was estimated to be 0.63. It can be stated that all relationships were positive and significant. Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی سازمانی و وجدان کاری در بین کارکنان بانک مسکن شهر تهران
    Social Science Quarterly , Issue 1 , Year , Spring 2018
    توجه به مفهوم وجدان کاری در سازمان ها در حقیقت نگاهی اخلاقی و انسانی به مقوله کار و سازمان است؛ زیرا اخلاق در رفتار حرفه ای منجر به ایجاد تعهد نسبت به انجام وظایف محوله به بهترین شکل و بدون کنترل خارجی و در پی آن بهبود نتایج کار، می شود. به همین منظور هدف اساسی این پژوه More
    توجه به مفهوم وجدان کاری در سازمان ها در حقیقت نگاهی اخلاقی و انسانی به مقوله کار و سازمان است؛ زیرا اخلاق در رفتار حرفه ای منجر به ایجاد تعهد نسبت به انجام وظایف محوله به بهترین شکل و بدون کنترل خارجی و در پی آن بهبود نتایج کار، می شود. به همین منظور هدف اساسی این پژوهش بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی سازمانی و وجدان کاری در بین کارکنان است.جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان بانک مسکن شهر تهران است که بر اساس فرمول کوکران به تعداد 368 نفر به روش نمونه‌گیری خوشه ای انتخاب شدند. روش تحقیق به لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای جمع‌آوری اطلاعات، ازپرسشنامه استاندارد استفاده شد.روایی ابزار سنجش از نوع صوری محتوایی انجام شد، پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ تعیین گردید.یافته ها نشان داد بین ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی سازمانی یعنی شناختی (44/0)، ارتباطی (42/0)، و ساختاری (35/0) با وجدان کاری کارکنان بانک مسکن ارتباط مثبت و معنادار وجود داشت؛ بنابراین تمامی فرضیه های پژوهش تأیید می شوند. بر اساس نتایج رگرسیون، همبستگی چندگانه متغیرهای پیش بین با وجدان کاری نسبتاً قوی (R=0.60) است. همچنین سه بعد سرمایه اجتماعی توانسته اند به میزان 36/0 تغییرات متغیر وجدان کاری را تحت تاثیر قرار دهند (R2=0.36). Manuscript profile