• Home
  • محمدرضا بهمنی خدنگ

    List of Articles محمدرضا بهمنی خدنگ


  • Article

    1 - الگوی تحلیلی نظام مسائل توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران
    INTERCULTURAL STUDIES QUARTERLY , Issue 5 , Year , Winter 2024
    پژوهش حاضر با هدف مسئله‌‎شناسی تحلیلی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده و سوال اصلی‌اش آن است که الگوی تحلیلی مسئله‌شناسی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در ایران به چه صورت است؟؛ در این راستا با بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌ای و مصاحبه با خبرگان، مس More
    پژوهش حاضر با هدف مسئله‌‎شناسی تحلیلی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده و سوال اصلی‌اش آن است که الگوی تحلیلی مسئله‌شناسی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در ایران به چه صورت است؟؛ در این راستا با بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌ای و مصاحبه با خبرگان، مسائل مربوطه شناسایی شدند و 45 مسئله اصلی با رویکرد تحلیل مضمون در 6 ‌کلان‌مسئله دسته‌بندی شدند، در ادامه با بهره‌گیری از روش مدلسازی ساختاری تفسیری، الگوی تحلیلی مسائل با رویکرد خبرگانی استخراج شدند؛ در ادامه الگوی تحلیلی سه سطحی از مسائل پیش‌روی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی ارائه شد و برای تحلیل‌های بیشتر و ارائه راهبردهای مناسب به سیاستگذاران کشور، تحلیل قدرت نفوذ و میزان وابستگی نیز بر روی کلان مسائل انجام شد و مولفه‌‌ها مبتنی بر میزان نفوذ و وابستگی در 4 دسته مسائل خودمختار، وابسته، مستقل و پیوندی قرار گرفتند. بر اساس نتایج پژوهش، کلان مسائل سیاستگذاری و تقنینی بیشترین نفوذ را دارند و در پایه‌ای‌ترین سطح قرار گرفتند و مستحق بیشترین توجه اند؛ پس از آن در سطح دوم کلان مسائل اقتصادی، سرمایه انسانی و زیرساختی قرار گرفتند و در نهایت در سطح سوم کلان مسائل بازاریابی و طراحی محصول قرار گرفتند که کمترین تاثیر را بر سایر ابعاد نظام مسائل حوزه کسب‌وکارهای فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران دارند. Manuscript profile