• Home
  • احمد عسکری

    List of Articles احمد عسکری


  • Article

    1 - بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس
    Journal of Training and Improvement of Human Resources , Issue 1 , Year , Autumn 2021
    هدف از پژوهش بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس است.روش تحقیقاین پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهشمتشکل از کلیه کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به تعدا More
    هدف از پژوهش بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس است.روش تحقیقاین پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهشمتشکل از کلیه کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به تعداد800نفرمی باشد. نمونه آماری مورداستفاده با فرمولکوکران 260نفرتعیین گردید. داده های موردنیاز پژوهش از طریق پرسشنامه های استاندارد مدیریت دانش بهات ( )2001وپرسشنامه کیفیت کاری از الگوی والتون ( )1975جمع آوری گردیده است. به منظور روایی پرسشنامه از نظر خبرگان که دراین زمینه روایی ظاهری مورد تایید قرارگرفته است. برای تایید پایایی پرسشنامه از آزمون الفای کرونباخ استفاده شده است.یافته ها نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر کیفیت کاری کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس تاثیر مثبت ومعناداری دارد. ابعاد مدیریت دانش شامل کسب دانش،خلق دانش، کاربرد دانش ، انتقال دانش، ثبت دانش بر کیفیت کاریکارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد.نیجه آنکه می توان اذعان داشت که توجه ویژه به مدیریت دانش و تلاش جهت بهبودمستمر آن به عنوان یک مزیت رقابتی ، سازمان ها را جهت رسیدن به اهداف خود و سوق دادن به سمت افزایش ظرفیت هایکیفیت کاری سازمانی و بهبود فرایندهای جاری سازمان بیش از پیش موفق خواهد نمود Manuscript profile

  • Article

    2 - بررسی تاثیر فعالیت مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی مدیریت استعداد در شرکت بهره برداری و تعمیرات مپنا
    Journal of Training and Improvement of Human Resources , Issue 2 , Year , Summer 2022
    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فعالیت مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی مدیریت استعداد درشرکت بهره برداری و تعمیرات مپنا بود. روش پژوهش حاضر تحلیلی توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعهآماری کلیه کارکنان شرکت بهره برداری و تعمیرات More
    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فعالیت مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی مدیریت استعداد درشرکت بهره برداری و تعمیرات مپنا بود. روش پژوهش حاضر تحلیلی توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعهآماری کلیه کارکنان شرکت بهره برداری و تعمیرات مپنا بود که با استفاده از جدول مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده، تعداد302نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار پژوهش در این تحقیق، پرسشنامههای استاندارد فعالیت مدیریت منابع انسانی تاکشی( ،)200۷پرسشنامه استاندارد عملکرد سازمانی پاترسون ( )2005و پرسشنامه استاندارد مدیریت استعداد فیلیپس و راپر ( )2009بودهاست. برای تعیین روایی و پایایی پرسشنامه های مذکور به ترتیب از روش های روایی همگرا، ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبیاستفاده شد که بر این اساس روایی و پایایی تایید شد. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک تحلیل مسیر با استفادهاز نرم افزار اسمارت پی ال اس به بررسی مسیرهای مشخص شده پژوهش مطابق با مدل مفهومی پرداخته شده است. یافته هایپژوهش نشان می دهد که متغیر مدیریت استعداد نقش واسطه ای را در تاثیر گذاری فعالیت مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانیشرکت بهره برداری و تعمیرات مپنا ایفا می نماید. نتایج نشان داد که فعالیت مدیریت منابع انسانی و ابعاد آن از طریق مدیریتاستعداد بر عملکرد سازمانی شرکت بهره برداری و تعمیرات مپنا تاثیر غیر مستقیم داشته است. Manuscript profile

  • Article

    3 - Surveying the role of free time in female student’s time management at high schools
    Biannual Journal of Education Experiences , Issue 1 , Year , Spring 2021
    The efficient use of time is an obligation for progress and promotion in the world, today. The Correct use of time causes the human being to carry out the activities leading to achieve the Personal Goals. The role of free time of female students in high school time mana More
    The efficient use of time is an obligation for progress and promotion in the world, today. The Correct use of time causes the human being to carry out the activities leading to achieve the Personal Goals. The role of free time of female students in high school time management in Lamard-Iran was examined. In terms of objective, the study is an applied work and as to data gathering method it is a descriptive-survey work. Study population consisted of high school females in Lamard city (n=940) and 269 female students were selected as sample group based on Cochran’s formula. To collect the data, a standard questionnaire was used. Content validity of the questionnaire was supported by experts and validity of the tool was obtained equal to 0.89 based on factor analysis test. Reliability of the tool was determined equal to 0.87 based on Cronbach’s alpha. The results showed that free time had a desirable and suitable role in time management of the subjects so that they used their free time purposefully and effectively through routine planning based on learning and educational activities. Moreover, Friedman’s test showed a significant difference among the research elements in terms of the mean scores. The lowest and highest mean scores were obtained by mechanics of time management and enforcement of discipline and organization respectively. Manuscript profile

  • Article

    4 - Investigating the Relationship between Barriers to Research Development and Knowledge Production among High School Teachers in Lamerd
    Biannual Journal of Education Experiences , Issue 1 , Year , Spring 2019
    This research is applied in terms of its purpose and descriptive-correlational in terms of its implementation. The statistical population of the study consisted of 220 high school teachers. Using Cochran's formula, 136 people were selected as sample size according to si More
    This research is applied in terms of its purpose and descriptive-correlational in terms of its implementation. The statistical population of the study consisted of 220 high school teachers. Using Cochran's formula, 136 people were selected as sample size according to simple random sampling. Two researcher-made questionnaires were used to collect data. Validity of the questionnaires were based on Gouy's analysis and their reliability were based on Cronbach's alpha which were calculated to be 0.78 sad 0.83, respectively. In order to analyze the data, descriptive and inferential statistics were used. Descriptive statistics was used to determine percentages, to prepare tables and to calculate the frequency of teachers’ feedback in each question and component. Pearson inferential statistics and regression were used to study meaningfulness between variables. The results of this study showed that there is a relationship between barriers to research development and knowledge production among high school teachers. Manuscript profile