• Home
  • سلیمان ایران زاده

    List of Articles سلیمان ایران زاده


  • Article

    1 - مدل آینده نگر بهبود توانمندی‌های انتقال تکنولوژی در سیستم های ایمنی خودرو
    Future study Management , Issue 1401 , Year , Summer 2022
    زمینه : سیستم های ایمنی خودرو به عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعت خودرو یرای بهبود کیفیت وآماده شدن برای آینده نیازمند شناسایی تکنولوژی های روز و روش های مناسب انتقال آن ها می باشد. هدف : هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های بهبود توانمندی‌های انتقال‌تکنولوژی در سیستم‌ More
    زمینه : سیستم های ایمنی خودرو به عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعت خودرو یرای بهبود کیفیت وآماده شدن برای آینده نیازمند شناسایی تکنولوژی های روز و روش های مناسب انتقال آن ها می باشد. هدف : هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفه‌های بهبود توانمندی‌های انتقال‌تکنولوژی در سیستم‌های ایمنی خودرو و تحلیل روابط میان آنها با رویکردی به پروژه های آینده انتقال تکنولوژی می‌باشد. روش‌ها : این مطالعه از نوع مطالعات کاربردی و توصیفی پیمایشی و مبتنی بر مدل سازی ریاضی با سیستم استنتاج فازی می باشد. با استفاده از مطالعه ادبیات و تحقیقات پیشین و مصاحبه با 11 نفر از خبرگان شرکت های سازنده سیستم های ایمنی خودرو، شاخص ها شناسایی و دسته‌بندی ‌گردید و برای تحلیل روابط میان عوامل ، رویکرد استنتاج فازی با نرم افزار Matlab مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها : تعداد 20 شاخص شناسایی و در4 مولفه دسته‌بندی ‌گردید. مولفه بومی سازی و استقرار تکنولوژی با اخذ رتبه اول و معیار وزنی 38/34 درصد با اهمیت ترین متغیر در بین مولفه های چهارگانه مؤثر بر بهبود توانمندی های انتقال تکنولوژی است و مولفه شناسایی و انتخاب تکنولوژی با معیار وزنی 56/19 در رتبه آخر قرار گرفت.نتیجه گیری : توانمندی بومی سازی و استقرار تکنولوژی نقش مهمی در توسعه تکنولوژیکی سیستم ایمنی خودرو دارد و می‌تواند در افزایش ظرفیت جذب شرکت‌های مرتبط نقش ویژه ای ایفا نماید. لذا مدیران ارشد و تصمیم گیران خودروساز بایستی توجه ویژه‌ای به شاخص‌های بعد توانمندی بومی سازی و استقرار تکنولوژی داشته باشند. Manuscript profile

  • Article

    2 - ارائه الگوی خط مشی‌گذاری مدیریت ریسک‌های زنجیره تأمین مواد اولیه درشرایط عدم اطمینان با رویکردپویایی سیستم ها (مورد مطالعه:صنایع نسوز)
    Public Policy In Administration , Issue 2 , Year , Summer 2022
    زمینه و هدف: به دلیل پویایی موجود، لازمه رسیدن به اهداف مدیریت زنجیره تامین صنایع نسوز، ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف زنجیره تامین، شناسایی عوامل تأثیرگذار و شناسایی نحوه تعامل بین ریسک های مختلف است که در نهایت مستلزم تحلیل حجم زیادی از اطلاعات به صورت مجزا و توام می‌ش More
    زمینه و هدف: به دلیل پویایی موجود، لازمه رسیدن به اهداف مدیریت زنجیره تامین صنایع نسوز، ایجاد هماهنگی میان سطوح مختلف زنجیره تامین، شناسایی عوامل تأثیرگذار و شناسایی نحوه تعامل بین ریسک های مختلف است که در نهایت مستلزم تحلیل حجم زیادی از اطلاعات به صورت مجزا و توام می‌شود.بدین منظور هدف تحقیق حاضر ارائه الگوی خط مش گذاری در مدیریت ریسک های زنجیره تأمین مواد اولیه درشرایط عدم اطمینان با رویکردپویایی سیستم ها در صنایع نسوز است.روش: تحقیق حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است.جامعه آماری تحقیق شامل مدیران صنایع نسوز در کشور بودند که با روش هدفمند در دسترس 15 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت گرداوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و میدانی و ابزار بانک های اطلاعاتی صنایع نسوز استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد پویایی سیستم ها و نرم افزار ونسیم استفاده شد.یافته ها: نتایج شبیه‌سازی نشان داد که دو خط مش برای کاهش ریسک های زنجیره تامین وجود دارند که در ساختار همکاریهای بین تامین کنندگان و شرکاء، توجه به بازده بلندمـدت حـائز اهمیـت اسـت و در شکل دهی عوامل کلیدی کاهش ریسک های زنجیره تامین در شرابیط عدم قطعیت در صنایع نسوز، تمرکز بر این نکته ضروری است که بـازده بلندمـدت بایـد در دوره های کوتاه بررسی شود.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها جهت کاهش ریسک های زنجیره تامین در شرایط عدم قطعیت صنایع نسوز باید در کوتاه مدت، بر کاهش سطح تفاوت در موقعیت کاری و تضاد بین خود تمرکز کنند و شـرکا و تامین کنندگان در بلندمدت نیز به دنبال حل تعارضات غیر کـارکردی موجـود در سیسـتم باشـند و سـطح آن را بـه حداقل ممکن برسانند. Manuscript profile

  • Article

    3 - طراحی مدل و ارائه خط مشی بهبود‌ عملکرد مراکز تلفن شهری با استفاده از تکنیک ANP/DEA (مورد مطالعه: مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی)
    Public Policy In Administration , Issue 5 , Year , Winter 2022
    زمینه و هدف: ارائه خط مشی سنگ زیرین بهبود عملکرد اداره ی عمومی محسوب می شود. خصوصی‌سازی تغییر در تعادل بین حکومت و بازار و به نفع بازار است. پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، افزایش کارآیی واحدها از جمله مراکز تلفنی برای سهام‌داران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هدف More
    زمینه و هدف: ارائه خط مشی سنگ زیرین بهبود عملکرد اداره ی عمومی محسوب می شود. خصوصی‌سازی تغییر در تعادل بین حکومت و بازار و به نفع بازار است. پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، افزایش کارآیی واحدها از جمله مراکز تلفنی برای سهام‌داران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هدف اصلی پژوهش حاضر ارائه خط مشی بهبود عملکرد مراکز تلفن شهری با استفاده از تکنیک ANP/DEA در منطقه آذربایجان‌شرقی است.روش: روش پژوهش حاضر از نوع ترکیبی (کمی و کیفی) است. از این نظر کمی است که عناصر اساسی تحلیل، اعداد و ارقام هستند و همچنین با استفاده از نظریه ساعتی سازگاری مقایسات زوجی در روش ANP مورد آزمون قرار می‌گیرد. و از این نظر کیفی است که برای آشنایی با دیدگاه خبرگان و کسب اطلاعات لازم در مورد شناسایی عوامل موثر بر کارایی مراکز تلفن شهری از روش تحلیل محتوا استفاده می‌شود.یافته‌ها: مدل پیشنهادی با استفاده از داده‌های خام توسط نرم‌افزار DEAanalyzer به دو روش CCR-I و BCC-I محاسبه و واحدهای کارا و رتبه‌بندی واحدهای ناکارا مشخص شد. برای رتبه‌بندی واحدهای کارا با استفاده از روش اندرسن و پیترسن و نرم افزار EMS اقدام و در نهایت همه واحدها (کارا و ناکارا) رتبه‌بندی شدند. مراکز شعرا، مدنی و ولیعصر به ترتیب کارا‌ترین و کلیبر، ملکان1 و هریس به ترتیب ناکاراترین می‌باشند.نتیجه‌گیری: گزینش رؤسای مخابرات شهرستان‌ها بر اساس شایستگی‌های فردی و تخصصی با عنایت به رتبه پایین آنها الزامی است. عدم وجود فضای رقابتی انگیزشی، قدرت تصمیم‌گیری و ریسک‌پذیری و وجود محدودیت‌های مختلف سازمانی و قانونی از عوامل مهم ناکارایی می‌باشند Manuscript profile

  • Article

    4 - ارتقای رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی کارکنان در پرتو اعتماد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان ادارات دولتی شهرستان مهاباد)
    Public Policy In Administration , Issue 4 , Year , Winter 2017
    زمینه: امروزه اهمیت داشتن کارکنانی با رضایت شغلی بالا و کارکنانی که از وظایف معمول خود فراتر رفته و رفتار شهروندی سازمانی از خود بروز می‌دهند، بر همگان واضح است. لذا برای دستیابی به این مهم، اعتماد سازمانی می‌تواند کارساز باشد. هدف: بررسی تأثیر اعتماد سازمانی بر رضایت ش More
    زمینه: امروزه اهمیت داشتن کارکنانی با رضایت شغلی بالا و کارکنانی که از وظایف معمول خود فراتر رفته و رفتار شهروندی سازمانی از خود بروز می‌دهند، بر همگان واضح است. لذا برای دستیابی به این مهم، اعتماد سازمانی می‌تواند کارساز باشد. هدف: بررسی تأثیر اعتماد سازمانی بر رضایت شغلی نیروی انسانی و رفتار شهروندی سازمانی می‌باشد. روش‌ها: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل 800 نفر از کارکنان ادارات دولتی شهرستان مهاباد است. گردآوری داده‌ها از طریق پرسشنامه‌های استاندارد از 260 نفر صورت گرفت، که با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد. یافته‌ها: اعتماد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی تأثیر مثبت ومعنادار دارد ( 528/222=F در سطح معناداری 000/0)؛ اعتماد سازمانی بر رضایت شغلی نیروی انسانی تأثیر مثبت ومعنادار دارد (393/337=F در سطح معناداری 000/0)؛ بـا توجه بـه ضرایب استـاندارد شده، از میان ابعاد اعتماد سازمانی، بیشترین سـهم در تبیین رفتار شهروندی سازمانی را اعتماد عمودی (338/0) و بیشترین سهم در تبیین رضایت شغلی کارکنان را اعتماد افقی (373/0) دارا است. نتیجه‌گیری: نتایج تحقیق نشان داد که اعتماد سازمانی توانایی ارتقای رفتار شهروندی سازمانی و رضایت شغلی کارکنان را دارا است. Manuscript profile

  • Article

    5 - آزمون مدل توسعه ظرفیت تاب‌آوری سازمانی در صنعت بانکداری با روش تحلیل عاملی تائیدی (مورد مطالعه بانک ملی ایران )
    Financial Knowledge of Securities Analysis , Issue 1 , Year , Spring 2024
    هدف:. سازمان ها در هر بخشی که باشند با محیطهای عملیاتی پیچیده با ریسک های پویا مواجه هستند. این محیط های پیچیده، سازمان ها را مجبور می کنند تا به این بیندیشند که چگونه می توانند ریسک عملیاتی وتاب آوری فرایندهای حیاتی کسب و کار و خدمات را مدیریت کنند. با توجه به نقش مهم More
    هدف:. سازمان ها در هر بخشی که باشند با محیطهای عملیاتی پیچیده با ریسک های پویا مواجه هستند. این محیط های پیچیده، سازمان ها را مجبور می کنند تا به این بیندیشند که چگونه می توانند ریسک عملیاتی وتاب آوری فرایندهای حیاتی کسب و کار و خدمات را مدیریت کنند. با توجه به نقش مهم صنعت بانکداری در ثبات و پیشبرد اهداف اقتصادی و شرایط فعلی کشور ، تاب آور سازی این صنعت در برابر تغییرات، تحولات و تهدیدات محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: استراتژی این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات کیفی و کمی (روش آمیخته) است. در بخش کیفی مدل پارادایمی توسعه ظرفیت تاب آوری در صنعت بانکداری از طریق مصاحبه با چندی از نخبگان و صاحب نظران با روش داده بنیاد طراحی شد. جامعه آماری کیفی پژوهش، مدیران اجرایی و اعضا هیات علمی دانشگاه می‌باشد. برای انتخاب نمونه، از نمونه‌گیری هدف‌مند و گلوله‌برفی استفاده شد که بر اساس قاعده اشباع با انجام 15 مصاحبه این مهم حاصل شد. داده‌ها با استفاده از روش کدگذاری اشتراوس و کوربین (1990) و با نرم افزار MAXQDA 2020 تحلیل و کدگذاری شد. در بخش کمی بر اساس مدل پارادایمی سوالات پرسشنامه محقق ساخته با 52 گویه در بین نمونه 80 نفری با روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده از جامعه مدیران بانکی بانک ملی استان آذربایجانشرقی توزیع شد و از تحلیل عاملی تاییدی به منظور تایید Manuscript profile